neděle 25. října 2015

Recenze - Rubínový kruh

Rubínový kruh (Pokrevní pouta, #6)Oficiální anotace

Bývalá alchymistka Sydney se svým vampýrským novomanželem Adrianem nachází útočiště na morojském královském dvoře. Vytoužený klid se ale nedostaví: oba je ničí soužití s Adrianovou matkou a nenávist okolí. Nejhorší je ale vědomí, že kdosi unesl jejich kamarádku Jill, a oni s tím nemůžou nic dělat. Vlastně můžou... pokud se odhodlají riskovat vše, na čem jim záleží.

Touha po spravedlnosti nakonec převáží. Sydney a Adrian se vydávají hledat ztracenou kamarádku, na jejímž životě závisí osud všech Morojů. Kdyby totiž Jill jakožto jediná královnina příbuzná přišla o život, musela by královna odstoupit. A právě o to nepřátelům jde.

Svět, jak ho ještě donedávna znali, se mohutně otřásá v základech. A oni dva jsou jediní, kteří tomu můžou zabránit.

Sérii Pokrevní pouta mám ráda už od samotného začátku. Vždycky jsem byla spíš Team Adrian než Dimitrij, takže se mi tahle spin-off série líbila víc jak Vampýrská akademie. A kdo by nechtěl vědět, jak to všechno dopadne?

Der rubinrote Zirkel (Bloodlines, #6)Рубиненият кръг

S obálkami, kde jsou konkrétní obličeje, je jeden problém. Pokud se vám nelíbí, pak je celá série nahraná. Mně se tenhle díl překvapivě i líbí - barva je příjemná pro oči a model Adriana je natočený tak, že není vidět ta jeho divná čelist.. Rozhodně lepší než další dvě obálky - ta první vypadá spíš jako nějaká modelkovská verze Upířích deníků a ten Adrian alá Řek na druhé... No...

bloodlines, sydrian, and adrian ivashkov imageSydney a Adrian jsou čerství novomanželé. Jejich štěstí ale skončilo tak rychle, jak začalo. Díky Alchymistům, kteří jdou po Sydney, se musí pár ukrývat na morojském královském dvoře, kde není situace o moc lepší. Sydney se musí vyrovnat s Adrianovou matkou a Adrian zase s pomluvami, které se po celém dvoře šíří. Navíc byla unesena korunní princezna Jill, která je jedinou věcí, která drží královnu Lissu na trůně. Dokáží se Adrian a Sydney dostat ze dvora včas a ochránit Jill, na jejímž životě závisí osud celé morojské společnosti? Přežije jejich vztah až do samotného konce?

Rubínový kruh je šestým a závěrečným dílem spin-off série k Vampýrské akademii, Pokrevní pouta, z pera celosvětově proslulé Richelle Meadové. Děj se odehrává převážně ve Spojených státech amerických a sleduje příběh mladé alchymistky Sydney, která se zamilovala do moroje Adriana Ivaškova, s kterým se většina z vás setkala již ve Vampýrské akademii. Richelle je všeobecně známá díky svému stylu psaní, který je velmi strhující a čtivý. Už samotná anotace slibuje epické finále celé série, což se v praxi povedlo jen zčásti. Kniha má spíše výpravný charakter - hlavní hrdinové se pouštějí do pátrání po unesené princezně, které může, ale také nemusí skončit dobře. Samotná akce přichází až ke konci knihy. Mimoto se autorka zaměřila také na romantický vztah obou hlavních hrdinů, což jen umocňuje fakt, že je příběh vyprávěn jak z pohledu Sydney, tak i z toho Adrianova.

Z toho jsem měla trochu husí kůži, ale po tom všem, co jsme s Adrianem prožili, jsem byla přesvědčená, že každý potřebuje někoho milovat - dokonce i roztržitá čarodějka a jednooký instruktor sebeobrany.

Jak jsou na tom postavy? Richelle dokáže napsat uvěřitelné hlavní hrdiny, což je jedním z největších plusů. Samotná Sydney Ivaškovová je neskutečně sympatická a silná mladá žena, které se nebojí jít proti proudu i tomu, co jí v dětství učili. Prokázala to už několikrát a osobně jsem si ji oblíbila daleko víc než tvrdohlavou Rose Hathawayovou. Sydney navíc ovládá lidskou magii, což dodává celému příběhu to správné kouzlo. O Adrianovi toho moc říkat nemusím - je to šarmantní a milující Moroj, který by pro Sydney udělal první poslední. Adrian je prostě miláček a tečka. Moc se mi líbil fakt, že autorka zapojila do děje i vedlejší postavy, což se v knihách stává jen občas. Dobře udělala - jak Eddie, tak Dimka s Rose byli úžasní.

Chace Crawford, adrian ivashkov, and sydney sage imageA mé dojmy? Pokrevní pouta jsou pro mě srdcovka, takže se podle toho odvíjelo i hodnocení. Byla jsem celkem příjemně překvapená. Sice jsem nečekala, že bude mít kniha pomalejší rozjezd, ale na konci jsem byla i ráda. Hrdinové totiž neběhali z jedné akce do druhé, ale měli čas si vše pořádně promyslet a nakonec provést to, co udělali. Líbil se mi i fakt, že nám Richelle nastínila, jakým směrem se budou odvíjet osudy vedlejších postav. Nebylo to nijak přehnaně akční, byla tam požadovaná romantika a myslím, že jako úplný konec byl  Rubínový kruh více než dostačující.

Rubínový kruh (a potažmo celou sérii Pokrevní pouta) bych doporučila všem milovníkům paranormálních knih, kterým nevadí nějaká ta kapka romantiky a hledají hlavní hrdinku, která nemyslí jen srdcem, ale také hlavou.

Děkuji internetovému knihkupectví Megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.