neděle 10. ledna 2016

Měsíční shrnutí za prosinec 2015


Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za filmy za prosinec?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy

Prosinec se sice nesl v duchu zápočtů, ale i tak jsem si našla čas na čtení (to ta prokrastinace a taky to, že jsem byla nemocná). Přečetla jsem celkem 7 knih, 15 mang, což je fajn číslo. Těch mang by tolik nebylo, ale chtěla jsem alespoň dohodonit GR Challenge, kde mi zbývalo ještě dost knih.

Bleach 58 - 66

Bleach, Volume 58Bleach, Volume 59Bleach, Volume 60: Everything But The Rain (Bleach #60)Bleach, Volume 61
Bleach, Volume 62Bleach, Volume 63Bleach, Volume 64Bleach, Volume 65
Bleach, Vol. 66

Tite Kubo se ve Stoleté válce nejspíš úplně zbláznil. Kde jsou ty doby, kdy největším nepřítelem byl Aizen? To, co Kubo dělá s Bleachem teď, se mi vůbec nelíbí. Nenávidím Quincy. Z celého srdce. Kubo mi zabíjí moje oblíbené postavy. Probíhá genocida Shinigami... A k tomu tam jsou ti nechutní Quincy z Vanderreichu (či tak nějak). Některá volume nebyla až tak špatná - pár bojů se mi i líbilo (hlavně Bazz-B a pak kapitán Komamura). Ještě bych vyzdvihla souboj Unohany se Zarakim, protože to bylo fakt něco. Jinak ale nemám slov. Cos to provedl, Kubo? Ti zombíci? WTF?

Hodnocení na GR: 3.8 z 5 hvězdiček

Black Butler Vol. 9-13

Black Butler, Vol. 09 (Black Butler, #9)Black Butler, Vol. 10 (Black Butler, #10)Black Butler, Vol. 11 (Black Butler, #11)
Black Butler, Vol. 12 (Black Butler, #12)Black Butler, Vol. 13 (Black Butler, #13)

Po mírném znechucení z Bleache jsem si potřebovala spravit náladu, a tak jsem se vrhla na Kuroshitsuji. Arc s Arthurem Conanem Doylem jsem si sice protrpěla (moc mě to nebavilo ani v Book of Murder), ale Campania to všechno spravila. Takhle má vypadat správná akce! Loď alá Titanic, skrytá společnost, zombíci a Sebastian s Cielem na palubě. A ta Lizzie?! Ano, prosím! Víc badass slečen v korzetu s kordem!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Útok titánů 5 (Attack on Titan, #5)Útok Titánů 5

Útok Titánů už je taková nutnost. Anime mám dávno zhlédnuté, takže se snažím dohnat i mangu. Kresba sice není tak dechberoucí jako v anime, ale i tak se to dá. Velké plus za Leviho a jeho uklízecí scénu - jedna z věcí, které si z anime pamatuje každý. Už se těším, až se dostanu někam, kde anime skončilo (pokud to stihnu). Trochu mi dělal problémy český překlad a jména, jelikož jsem zvyklá z anime na jistou podobu - třeba na Hanji místo Hange a podobně. Dejte mi Levíska domů, prosím... Prosím?

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Kečupová mračnaKečupová mračna

Jedno z největších překvapení loňského roku. O knize jsem zprvu vůbec neslyšela a zaujal mne úryvek na obálce. A páni! Kniha se mi nehorázně líbila, byla čtivá a ubíhala. Asi jsem ji četla v tu správnou dobu... nevím. Poslední dobou si říkám, co je špatně s mým vkusem. Nicméně - tohle dílko je úplně jiné než na první pohled vypadá. Pokud chcete zajímavou YA contemporary v trochu nezvyklé formě, pak zkuste Kečup. Vyplatí se to. A naživo vypadá fakt božsky!

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček


Their Fractured Light (Starbound, #3)Their Fractured Light - KNIHA MĚSÍCE

Sérii Starbound už jsem vychvalovala do nebes v TOP 2015, kde získala titul za nejlepší knižní sérii (knihu) za rok 2015. Trochu jsem se bála, že se autorky nebudou držet laťky, kterou si nastavily v předchozích dvou dílech. Bála jsem se ale zbytečně. Příběh Gideona a Sofie se mi po Lilac a Tarverovi líbil asi nejvíc. Navíc se tu všechny tři ústřední páry setkávají, aby se vypořádaly se zlem, které LaRoux napáchal. Už od samého začátku to bylo akční, napínavé a dechberoucí. Sofia si nedá nic líbit, zároveň ji ale pořád mučí to, co se stalo na Avonu. A hádejte, kdo je zpět. Whispové!

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


Místa, která vás děsí: Návod, jak pěstovat odvahu v náročných chvílíchMísta, která vás děsí

Díky recenzování pro Knihcentrum se mi každý měsíc daří přečíst tak jednu knihu o buddhismu. A ono je to asi dobře. Ty, které jsem si doposavad vybrala, na mě vždycky zapůsobily hodně motivačně a zvedly mi náladu. Baví mne stále objevovat něco nového, o čem jsem doposud neměla ani tušení. Líbilo se mi, jak byla Místa strukturovaná. A i když se od těch předchozích trochu lišila (nejvíc se mi asi zatím líbila ta od Davida Michieho), pořád to bylo skvělé čtení do vlaku.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Pád noci (Pád noci, #1)Pád noci

Tohle byl trochu error... Víceméně jsem od knihy čekala něco úplně jiného. Hlavní problém bych viděla asi v hlavní hrdince a v tom, jak se chovala k Charliemu. Já jim ten jejich vztah prostě nevěřila. Jak se proboha může holka, která celý život prchá před muži kvůli něčemu, co se jí stalo v dětství, rozhodnout během jedné noci hupnout do postele s nejlepším kamarádem? To prostě nepochopím. Alespoň to bylo krátké a nemusela jsem se trápit příliš dlouho. Kdyby tam bylo o trochu víc akce, bylo by to daleko snesitelnější.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček


My True Love Gave to Me: Twelve Winter RomancesMy True Love Gave to Me

K prosinci patří i Vánoce, a tak přišla řada na tuhle vánoční povídkovou knihu, kterou jsem četla v angličtině. S Kath jsme si každý den četly jednu povídku a skončily jsme tak den před Štědrým dnem. Bylo to hodně super. Některé povídky lepší, některé horší... Obecně se mi líbily ty, které většině ne. Třeba taková Rainbow Rowell mě neskutečně zklamala... Mezi moje favority patřila Laini Taylor, Kelly Link a Holly Black. Mám prostě ráda fantasy a třeba u Laini ten její styl psaní prostě zbožňuju.

Hodnocení na GR: 3.9 z 5 hvězdiček


Wandering Star (Zodiac, #2)Wandering Star

Uh... úplně přesně nevím, co na Wandering Star říct... Konečně jsme se dočkali většího popisu všech jednotlivých Znamení... to rozhodně plus. Neslo se to v podobném duchu jako jednička. Začínám mít Ochuse fakt ráda. Pokud jde o Marad... tak to je zajímavý vsuvka, stejně jako Riserové. Pokud jde o milostný "trojúhelník"... Hysana tam na mě bylo málo... I tak ale super. Dokonce mi ukápla i slza.
Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Vidořád (Kostičas, #2)Vidořád

Už v prvním díle mi Samantha Shannon ukázala, že dokáže vytvořit úžasně postavený fantasy svět. Vidořád to jen potvrdil. Sice jsem byla opět ztracená ve všech jasnovidných řádech, jelikož jsem Kostičas četla před hodně dlouhou dobou, ale nakonec to nevadilo. Bylo to skvělé... A ten závěr? OMG! Really? Jak mám jako čekat tak dlouho na další díl?

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček




Zrecenzované knihy

Podařilo se mi napsat celých 5 recenzí, což je velký úspěch (oproti předchozím měsícům).

Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíruIsla a šťastné konce (Anna and the French Kiss, #3)Kečupová mračna
Pád noci (Pád noci, #1)Místa, která vás děsí: Návod, jak pěstovat odvahu v náročných chvílích


Zhlédnuté filmy

I prosinec pokračoval ve znamení anime. Viděla jsem 1 film (pokud nepočítám nějaké re-watchingy) a 5 anime či OVA k anime.


posterDiabolik Lovers: More Blood

Druhá série Diabolik Lovers... Sexy upíři jsou zpět a s nimi i jejich svačinka jménem Yui. Pokud jsem nadávala na první sérii, tak se omlouvám... Protože celá druhá série byla ujetá. Jednoduše ujetá. Bratříčky Sakamaki jsem si v jedničce oblíbila. Ve dvojce skoro nebyli, protože se tu objevili noví vampové... kteří pořád mleli něco o Evě a Adamovi. Ne. Prostě ne. Nováčky nesnáším a Yui je kompletně blbá. Proč se sakra nechává využívat, když jí to vadí? Uh. Doufám, že trojka s vlkodlaky bude alespoň trochu normální.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 2 z 5 hvězdiček


posterMirai Nikki - FILM MĚSÍCE

Dostávám se k anime, které se mi za tenhle měsíc líbilo asi nejvíce. Měla jsem ho sice rozkoukané už celkem dlouho, ale nemohla jsem se dokopat k dokoukání. A tak se stalo a já se do Miraie zamilovala. V podstatě jde o survival, kde se dvanáct adeptů snaží získat trůn Boha smrti. Něco jako Hunger Games. Hlavní hrdina Yuki je celkem zbabělec a neměl by moc šanci, ale na svojí straně má svoji yandere spolužačku Yuno, která je do něj zamilovaná a neustále jej stalkuje (a taky zabila svoje rodiče a je šílená). Každý ze soutěžících má mobil - Future Diary, ve kterém vidí, co se stane. Některé věci se mi moc nelíbily, ale byl to masakr. Neustále tu někdo umírá, jsou tu intriky, aliance, jedna šílená slečna... Mám dojem, že jsem někde i brečela, protože ten konec... WTF???

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterMirai Nikki Redial

K Mirai Nikki Redial se nemá moc smysl vyjadřovat, jelikož je to speciální epizoda, která navazuje na úvodní sérii a dovysvětluje, co se stalo po konci. Osobně se mi líbila asi nejvíc. Konec, jaký jsem si představovala... a prostě... bylo to děsně ňů! V podstatě nemůžu říct vůbec nic, protože by to byl jeden velký spoiler. Pokud se ale na Mirai chystáte, tak se určitě mrkněte i na tuhle krátkou epizodu. Budete určitě příjemně překvapení!

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 5 z 5 hvězdiček


posterDevil May Cry

Na Devila bych se nikdy dobrovolně asi nepodívala, ale nejlepší kamarádka pořád úpěla a úpěla a nadávala na to, jak je tohle anime hrozné a nemůže se dostat přes první díl... Tak jsem se na to začala dívat s ní. Ona to vzdala po druhém díle, já jsem se hecla a dokoukala to celé (čemuž doteď nemůže uvěřit). Nejde o to, že ten nápad je špatný. Dante je napůl démon, lovec démonů (celkem ironie, že...). V každém díle řeší nějaký případ. To by bylo ok. V reálu to vypadá ale tak, že Dante jede na motorce... další půlhodiny a pak střílí démony... Takže meh.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 2 z 5 hvězdiček


posterShingeki! Kyojin Chugakko

Určitě většina z vás zná Útok Titánů (ať už jako mangu nebo jako anime). Chugakko je další anime na tenhle motiv, akorát s tím rozdílem, že hrdinové z Titánů jsou tak trochu chibi a chodí na střední, kde jim Titáni kradou svačiny (takže žádná krev). Drží se v podstatě stejné dějové linky jako ústřední anime, akorát je to upravené na střední školu. Bylo to skvělé, miluju podobný typ komedií a vůbec bych se nezlobila, kdyby Titánská střední měla ještě jednu sérii. Bylo to kouzelné.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterPrázdniny

Dva dny před Vánoci jsem se necítila moc dobře (taky jsem celé svátky proležela), a tak jsem se rozhodla mrknout na romantickou komedii Prázdniny, kterou zrovna dávali v televizi. A neudělala jsem vůbec špatně. Kate Winslet ani Cameron Díaz sice moc nemusím, ale námět zněl zajímavě, tak jsem to zkusila. Byla jsem příjemně překvapená, nakonec to bylo super. Ani jsem to nečekala. Víc k tomu asi nemám... nevím...

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 4 z 5 hvězdiček


A jaký byl váš prosinec?

3 komentáře :

  1. Super článek! :)
    Já jsem stihla 9 knih,cože je můj rekord,takže jsem za to ráda.
    Kečupová mračna vypadají dobře :)

    OdpovědětVymazat
  2. Prečítala si toho naozaj veľa. Ja by som si chcela prečítať Vidořád, snáď sa k nemu konečne teraz niekedy dostanem :D

    OdpovědětVymazat
  3. Kecup vypada z graficke stranky moc hezky. Zatim ctu na knihu same chvaly, tak snad se k ni brzo dostanu. Stejne tak k Vidoradu, na ktery cekam od te doby, co jsem otocila posledni stranku Kosticase. Videla jsem jen prvnich par dilu Diabolik Lovers a stacilo. Velky obdiv, ze ses dostala i k 2.serii. O Titanech jsem se nedavno "bavila" s kamoskou pri prilezitosti, kdy to opevovala...

    OdpovědětVymazat