neděle 30. července 2017

Recenze - Stolen Songbird

Stolen Songbird (The Malediction Trilogy, #1)Oficiální anotace

For five centuries, a witch’s curse has bound the trolls to their city beneath the mountain. When Cécile de Troyes is kidnapped and taken beneath the mountain, she realises that the trolls are relying on her to break the curse.

Cécile has only one thing on her mind: escape. But the trolls are clever, fast, and inhumanly strong. She will have to bide her time…

But the more time she spends with the trolls, the more she understands their plight. There is a rebellion brewing. And she just might be the one the trolls were looking for...



Proč jsem si knihu vybrala?

Na zahraničním booktube je tahle kniha hodně vychvalovaná a slýchala jsem o ní už nějaký ten pátek. Pokud mě znáte, tak víte, že absolutně miluju jakoukoliv knížku s vílami či trolly. Nezáleží na tom, která rasa se tam objeví, beru je obě.
Něco málo k obálce

Můžeme se chvíli pozastavi  nad tím, jak krásná tahle obálka je? Nemám slov. Líbí se mi jak barevná kompozice, tak i fonty. To prostě v knihovničce chcete mít!

Hodnocení

Melanie T Illustration and Design (Cécile y Tristan)
By Melanie T Iluustration
Cécile de Troyes už odmala touží odejít z rodného městečka a vydat se za dobrodružstvím a získat kariéru úspěšné zpěvačky stejně jako její matka. Její sen se ale rozplyne ve chvíli, kdy je unesena a odvlečena do podzemního království trollů, kteří jsou zde uvězněni díky starodávné kletbě přes 500 let a nemohou ji opustit, dokud někdo nezničí kletbu. Cécile si brzy uvědomí, že právě ona by měla být tou legendární dívkou, která kletbu zruší. Velmi rychle ale zjišťuje, že příměří mezi samotnými trolly je pouhá iluze a pod složitou změtí politických vztahů se pomalu připravuje povstání. Je právě Cécile klíčem, který by mohl rebelům pomoci při svržení krále?

Stolen Songbird je prvním dílem z The Malediction Trilogy z pera Danielle Jensen. V roce 2014 byla jednou z nominovaných knih v sekci Goodreads Debut Author v Goodreads Awards. Příběh je zasazen do fiktivního světa, ve kterém žijí lidí po boku trollů, bytostí ovládajících magii, Nechybí ani čarodějnice. Prakticky celý příběh prvního dílu se točí kolem trollského městečka Trollus, keré je pohřbeno hluboko pod Horou a je na něj uvalena kletba, kterou podle proroctví může zničit pouze žena oddaná trollovi. Je za tím však více, než autorka na začátku popisuje. Kniha zatím nevyšla v českém překladu, tudíž je nutné sáhnout po originále. Autorka píše velmi čtivě, dokáže gradovat napětí na správných místech a přináší nečekané zvraty. Pro úplné začátečníky v čtení v angličtině bych tuhle knihu nedoporučovala. Věty jsou kapku složitější, není tu nouze na souvětí či občasné popisy, což není nic neobvyklého vzhledem k tomu, že se kniha řadí k fantasy.

“They aren't ugly." I bit my lip, trying to find the right words. "more like beautiful things that have had the misfortune of being broken.”

Výsledek obrázku pro malediction trilogy
Nechybí ani nějaká ta romantika, která je ale utlumena politikou, kterou autorka rozhodně nešetřila. Hlavní hrdinka se dostává přímo do centra politických bojů mezi různými trollskými frakcemi. Nepomáhá ani to, že trollové nenávidí lidskou rasu a navíc mezi svými řadami vyhrožují povstáním. Romantická zápletka tu tedy sice je, ale pouze jen jako doplněk. Navíc se vztah mezi hrdiny vyvíjí poměrně pomalu a úměrně k době, kterou spolu hrdinové tráví, což jsem považovala za velké plus. A žádná Insta-love ani milostný trojúhelník! Hodně se mi líbil systém magie, který autorka vytvořila. Z konce prvního dílu je mi jasné, že tohle byla teprve předehra. Jelikož nejsem francouzštinář, trochu mi dělala problém francouzská jména, která byla absolutně všude (ještě, že nikdo neslyšel, jak jsem je vyslovovala).

Co se týče postav, nemohla jsem být více spokojená. Autorka dokázala vytvořit spektrum různorodých a uvěřitelných postav, které jednaly podle svého. Hlavní hrdinku Cécile jsem si oblíbila, jelikož jednala lidsky a i když se do všeho vrhala po hlavě, nesla poté také následky. Hezky tak byla ukázána odlišnost mezi lidskou rasou a trolly, kteří žijí podle úplně jiných pravidel. Co se týče Tristana, ze začátku jsem ho moc nemusela, ale postupem času jsem si ho i oblíbila vzhledem k tomu, že je příběh vyprávěn jak z jeho, tak i z pohledu Cécile.  A vedlejší postavy? Brilliant. Největší potlesk si zaslouží Anaïs, kterou budete od začátku do konce nenávidět, ale svou úlohu tu má a není tak zlá, jak si člověk ze začátku myslí. Fakt dobře napsaná postava.


“Why?” I slammed my fists down on the table. “Why can’t you believe me? Why don’t you trust me?”“Because you’re human, Cécile. You can lie, even to yourself.”
A nakonec mé dojmy. Řeknu vám, že tohle byla vážně jízda. Předčilo to všechna má očekávání. Už dlouho jsem nečetla YA fantasy, ve které by nebyl milostný trojúhelník nebo alespoň okamžitá insta love. Autorčin styl vyprávění a její postupné odhalování celé pravdy mě do příběhu okamžitě vtáhlo. I když si obyčejně na politiku v příbězích moc nepotrpím, tady jsem stránky hltala jedním dechem. Moc se mi líbil celý magický systém a schopnosti, které trollové měli. A také "Bonding", což je jakýsi rituál ve stylu svatby, který spojí dva trolly či trolla a člověka ve svazku. Ten druhý pak cítí to, co ten první a pokud jeden z nich zemře, většinou zemře i ten druhý. Skvělý přídavek do příběhu, který má velkou roli. Stolen Songbird je beze sporu zatím tím nejlepším, co jsem letos četla a říkám vám jedno - tahle kniha vám nesmí uniknout. Nesmí.

Stolen Songbird bych doporučila všem milovníkům fantasy, kteří hledají zajímavý příběh plný magie, trollů, politiky a nulové insta love.

Celkové hodnocení: 5 z 5 hvězdiček

Díky příležitosti internetového knihkupectví Megaknihy.cz  jsem měla možnost si tuto pecku o trollech přečíst. Pokud vás kniha zaujala, můžete si o ní více zjistit a případně ji i objednat ZDE

Megaknihy navíc mají i skvělou nabídku dalších anglických (i neanglických knih), takže doporučuji omrknout a třeba něco rovnou přihodit do košíku. 

Zdroje:
Obálka

Žádné komentáře :

Okomentovat