čtvrtek 10. října 2019

Recenze - Ze života knihomolky

Ze života knihomolkyOficiální anotace

Knihomolky všech zemí, spojte se! V tramvaji koukáš lidem přes rameno, jen abys zjistila, jakou knížku právě čtou. Než aby sis koupila něco na sebe, raději utratíš celé kapesné v knihkupectví. Tajně (a někdy i naprosto veřejně) čicháš ke svým novým knižním úlovkům. Nejlepší večírek je pro tebe ten, kdy všichni sedí tiše u stolu a čtou si. Zkrátka čteš všude, všechno a pořád, a když zrovna nečteš, o knihách si aspoň povídáš. Poznáváš se? V tom případě je knížka Ze světa knihomolky dalším povinnou položkou na tvém reading listu. U každé stránky tohoto vtipného a milého komiksu se budeš potutelně usmívat a říkat si, že hlavní postava je snad napsaná přímo podle tebe.

Proč jsem si knihu vybrala?

O existenci tohohle komiksu jsem původně neměla ani tušení, ale byl mi představen Míšou z Radši knihu na albatrosí merendě a okamžitě mne zaujal. V minulosti jsem ve stresových situacích vždycky sáhla po komiksu Pusheen. Ze života knihomolky je ale úplně z jiného těsta. Kdo by si nechtěl přečíst o vtipných situacích, které se nám, knihomolům, stávají denně? I my totiž máme své problémy!

Něco málo k obálce

Book Love

U komiksu nemá asi moc smysl porovnávat obálky, jelikož jak ta naše, tak i ta zahraniční ukazují jednu z ilustrací ze samotného komiksu. Za mě spokojenost, na pohled moc příjemná kresba.

Hodnocení

Ze života knihomolky je standalone komiks, který má na svědomí britská kreslířka a ilustrátorka Debbie Tungová, a který vyšel u nakladatelství CPress (její další tvorbu můžete najít na jejím blogu Where's My Bubble?). Na necelých 140 stranách autorka přichází s celou řadou každodenních situací, s kterými se coby čtenáři a milovníci knih setkáváme, a v ilustrované podobě je prezentuje světu. I když je autorčin styl kresby velmi jednoduchý, neubírá situacím na vtipnosti a trefnosti. Kniha je ideálním dárkem pro jakéhokoliv knihomola - nezáleží na pohlaví ani věku (i když by mohl název napovídat jinak). S danými situacemi se totiž dokáže sžít úplně každý (i když u něčeho byste si to určitě nepřiznali!). A o co se například jedná? Utrácení peněz za knihy místo jídla, čichání ke knihám, místo na čtení... a mnohé další!

Hlavní hrdinkou není nikdo jiný než samotná knihomolka, která reprezentuje čtenáře na celém světě. Díky jejím eskapádám jsem si sama uvědomila, že občas musí být naše chování dost... ujeté. Vlastně svoje přátele a kolegy nečtenáře lituju, protože... je to pravda. Knihomolové jsou fakt divná banda. Proč si tedy Ze života knihomolky pořídit domů? Ke komiksu se můžete vždy vrátit, když se budete cítit mizerně a budete potřebovat nějak rozveselit. I na padesáté přečtení se budete bavit stejně jako poprvé. Také je to ideální dárek pro přátele čtenáře. Neznáte jejich oblíbený žánr? Nevadí, s tímhle komiksem to vyřešíte!

Dostávám se k vlastním dojmům. Jak jsem zmiňovala výše, o knize jsem nevěděla absolutně nic, tudíž jsem neměla ani žádná očekávání. A jsem za to neskutečně ráda. Tento komiks totiž není stavěn na to, aby byl nějak hodnocen. Jedná se o pohodové a vtipné čtení, ke kterému se ještě ráda vrátím. S celou řadou situací jsem se dokázala sžít a věděla jsem absolutně přesně, jak se hlavní hrdinka cítí. Líbil se mi i autorčin styl kresby - jednoduchý, ale přesto roztomilý. Asi nemá smysl dále omílat to samé dokola - raději mrkněte na přiložené fotky, které vám trochu přiblíží, co můžete od komiksu čekat.

Ze života knihomolky bych doporučila úplně všem knihomolům, kteří hledají trefný a vtipný komiks, s kterým je velmi lehké se ztotožnit.

Celkové hodnocení: 5 z 5 hvězdiček


Děkuji společnosti albatrosmedia.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Více o knize ZDE

Zdroje:
Anotace a obálky

Žádné komentáře :

Okomentovat