pátek 16. března 2012

Recenze - Levá ruka boží

Anotace:

Levá ruka boží (Thomas Cale, #1)Svatyně vykupitelů je bezútěšné místo - místo, kde není vítána naděje ani radost. Většina jejích (téměř výlučně mužských) obyvatel tam byla přivedena v raném dětství proti vlastní vůli, kterou snad kdysi měli. Teď trpně přežívají pod hrůzným režimem lordů vykupitelů, jejichž krutost a surovost má jediný cíl - službu ve jménu Oběšeného vykupitele.

V celém komplexu svatyně se nikdo dokonale nevyzná, tak rozsáhlý a spletitý je labyrint jeho chodeb - chodeb naplněných pachem staletí starého náboženského zápalu.

A v jedné z těchto chodeb stojí chlapec, dívá se ven temným oknem a pozoruje nejnovější skupinku nešťastníků, kteří do tohoto pekla přibyli. Je mu čtrnáct nebo snad patnáct let - jistě to neví ani on sám, ani nikdo jiný. Své skutečné jméno už dávno zapomněl, teď mu však říkají Cale. Ze svého předchozího života si na nic nevzpomíná a o tom budoucí nic neví...  Seznamte se s andělem smrti.






Pocit po přečtení: Uhhh..

Video:


Proč jsem si knihu vybrala

The Left Hand of God (The Left Hand of God, #1)Další z knih, kterou jsem viděla na poličce novinek v knihovně. Obálka vypadala doopravdy zajímavě a po přečtení anotace jsem na ní byla zvědavá. Sice jsem trochu pochybovala o tom, že tuto knihu nakonec přečtu, protože přeci jen s takovým žánrem nemám skoro žádné zkušenosti, ale nakonec zvítězila zvědavost a já si knihu půjčila.

Něco málo k obálce

Obálky se mi doopravdy líbí, jak česká tak i anglická. Myslím, že se ke knize dokonale hodí. Rozdíl je zde jen ve fontu, takže taková drobnůstka. Poprvé jsem se obálky trochu lekla, protože přeci jen.. Zamaskovanej chlápek s mečem? Vypadá, jako by měl každou chvíli vyskočit a probodnout nás. Pokud se podívám na ostatní obálky, skoro na všech se opět objevuje náš vykupitel, akorát v jiném provedení. Pokud mrknete na černou obálku, kde je ve čtverci hlava vykupitele. Když jsem se na poprvé podívala, hned se mi to kdovíproč spojilo s krematoriem :D Asi už z tý knížky blázním.

Hodnocení (spoilery)

The Left Hand of GodLevá ruka boží byla jedna z těch, který jsem měla trochu problém přečíst. Po přečtení několika recenzí musím s většinou lidí souhlasit s tím, že prvních 100 stran bylo prakticky nesnesitelných. Než se člověk dostal do problematiky, tak to holt trochu trvalo.

La mano sinistra di DioDěj se odehrává ve Svatyni vykupitelů, kde přísní a krutí Vykupitelé cvičí mladé chlapce (od 4-let až do dospělosti), aby se připravili na svoji roli v náboženském systému. Nehledě na to, že je zastrašují, bijí a za jakýkoliv prohřešek proti pravidlům je věší. Vše na denním pořádku. Dokážete si představit, jaký šok to pro ty malé chudáčky musí být? Skromný přísun jídla, tvrdý výcvik a boj se zbraněmi, možnost, že vás každou chvíli chytí a pověsí. A pak je tu samotná Svatyně, plná zapeklitých chodeb, kde se člověk snadno ztratí. Tito chlapci žijí v neustálém strachu, že se nedožijí rána. A pak je tu náš hlavní hrdina, patnáctiletý chlapec, který si ze své minulosti nic nepamatuje. Začali mu říkat Cale, Thomas Cale. Stejně jako ostatní, i on se snaží přežít. Na první pohled je arogantní, necitlivý, chladný. Zvláštní oblíbenec Vykupitele Bosca, který si sám pro sebe přede své tajné plány, v čele právě s Calem. V čem je tento chlapec tolik odlišný?

The Left Hand of God (The Left Hand of God, #1)Se svými kamarády Henrim a Kleistem pomalu zjišťují, že to, co jim o Vykupitelích a jejich náboženství vykládali, není tam docela pravda. Po incidentu, při níž Cale omylem zabije Vykupitele a objeví tělo zmrzačené dívky, spolu s její přeživší kamarádkou a Kleistem s Henrim uprchne ze Svatyně a zamíří do pustiny. Samozřejmě, že je čeká útěk před psy a tlupou stopařů. Bosco si Cala nenechá jen tak ujít.

Během cesty chlapci zjišťují, jak vlastně vypadá žena (nikdy žádnou neviděli) a pokoušejí se dostat do Memphisu, kde by je snad mohl někdo ochránit. Pravda, poté, co potkají Idris Pukkeho, se po přepadení nakonec jako zajatci opravdu dostávají do Memphisu. Po předvedení svých schopností jsou zařazeni do výcviku. Cale má nepřátele všude, platí to i o Memphisu. Tamní šlechtici na něj shlížejí zpatra. A pak je tu Arbell, Labutí šíje, dcera velitele města, nádherná a chladná. Zůstane Calovo chladné srdce doopravdy tak chladné, nebo roztaje?


The Left Hand of God (The Left Hand of God, #1)Ve světě plném intrik se schyluje k obrovské bitvě. Bosco má své vlastní plány a evidentně chce ovládnout celý svět. A hádejte, kdo je hlavním nástrojem toho všeho? Ano, samozřejmě Cale!

Tak, to by asi bylo všechno k ději, pokud nemám prozradit to nejdůležitější. Kniha určitě není určena pro mladší čtenáře, Hoffman se v prvním dílu s ničím nepáře, mrtvoly létají vzduchem, mučení je na denním pořádku. I text je psán celkem.. no, není to rozhodně nějaké oddechové čtení. I já jsem měla místy problémy se textem prokousat. Pokud jde o postavy, rozmanitost nám tu nechybí. I přes to, že Cale jako ledová královna, jsem si ho oblíbila. Bosco, grázl, taky ujde. Pokud jde o Arbell, tak tu už od začátku nesnáším :D Prostě taková chladná husička, která Calovi akorát zavaří...

Z knihy jsem po přečtení byla ještě asi den naprosto odvařená, protože jsem nic mimo Města od Shana v tomhle stylu nečetla. A dostalo mě to. Drsný. Levá ruka boží se mi dostala pod kůži. Poslední stránka byla nejlepší.

Konečné hodnocení:   90 %

Zdroje: 
Anotace
Obálky 

2 komentáře :

  1. Moje nej kniha za rok 2011!!!!!! Miluju Thomase Calea :))

    OdpovědětVymazat
  2. Levou ruku boží si chci přečíst už dloooouho, dokonce už mám od spolužačky slíbené, že mi ji půjčí. Nejvíc se bojim toho, že se mi to bude líbit a nebudu se moct dočkat posledního dílu, který je v nedohlednu. :/

    OdpovědětVymazat