úterý 24. dubna 2012

Recenze - Pijou mi krev aneb upírkou na vlastní nebezpečí

Pijou mi krev aneb upírkou na vlastní nebezpečíAnotace:

Mina vyrůstá ve zdánlivě normální rodině. Její rodiče chodí do práce, na nákupy, platí účty a sledují televizní zprávy jako jiní. Ale přece je na nich něco zvláštního - přejí si, aby byla Mina mrtvá, tedy spíš neživá. Rodiče jsou totiž upíři a Mina dostane měsíc na rozmyšlenou, jestli chce opustit kamarádky z nudné střední školy a přejít na upírskou akademii.

Pocit po dočtení: Bejt upírem není vlastně tak špatný...

Je sice pravda, že upírské tématiky je kolem nás pořád více a více, ale proč si po nějaké době zase nějakou tu jenom upírovku nepřečíst, ne? Knížku jsem měla vyhlédnutou už v knihovně, takže bylo jen otázkou času, kdy se k ní dostanu a budu si jí moci přečíst.

Sucks to Be Me: The All-True Confessions of Mina Hamilton, Teen Vampire (maybe) (Sucks to Be Me, #1)Nad naší českou obálkou se musím na chvíli pozastavit, jelikož mi vehnala úsměv do tváře. Pro čtenáře, kteří knihu nečetli, by mohla vypadat trochu úsměvně. Je laděna do světlých barev a ano, to, co vidíte, bude evidentně východ slunce. Docela optimistické pro upíra, nemyslíte? Během knihy se ale dovíme, že upíři vlastně nejsou takoví, jako v knihách, takže východ slunce je doopravdy v pořádku. Modelka mi nejdříve připomněla Prue ze seriálu Čarodějky, ale jinak nevypadá špatně. Na to, že většinou české obálky, které si nakladatelství samo vytvoří, nemám ráda, tak tahle je celkem povedená.
Pokud jde o zahraniční obálku, tak ta se mi na druhou stranu moc nelíbí, vypadá spíše jako nějaká.. obálka knihy pro 10-leté holčičky o barbie-depresích. Španělská obálka je přesně to samé. Francouzská obálka je oproti tomu ale pěkná a jednoduchá, s netopýrkem.

Ser yo es un asco: Las verdaderas confesiones de Mina Hamilton, (posible) vampiro adolescente Pourquoi Moi ? (Pourquoi Moi #1)

Hodnocení (může obsahovat spoilery)

Tumblr_m28cw80ug61qh94two1_500_largeMína Hamiltonová je obyčejné děvče, ničím neobyčejné od ostatních. Je jí skoro 17, má ztřeštěnou nejlepší kamarádku Serenu, která jede v gothic stylu, chce políbit kluka na plese, stejně jako všechny ostatní holky v jejím věku. Je tu však malý zádrhel. Mínina rodina. Pan a paní Hamiltonovi vypadají úplně normálně jako kteříkoliv jiní rodiče, stejně tak šílený strýček Morty. Světe div se, mají ale tesáky. A to nejen obrazně. Celá rodina, kromě Míny, jsou upíři. Upírská rada to bohužel odhalila a Míně nezbývá než se do měsíce rozhodnout, zda se také přidá k pijavicím či ne.. Jak se ale má proboha rozhodnout, když ani neví, s kým půjde na ples?

336852_largeVše začíná tím, že Mína musí začít chodit na upírské lekce k upírce Vlkobabičce (tenhle obrat mne doopravdy rozesmál), aby se naučila co nejvíc o obyčejích, zvycích a chování upírů. Při té příležitosti potkává pár dalších adeptů, s některými z nich se dokonce i spřátelí. Co například okouzlující model Aubrey (já myslela že to jméno je jen pro holky), tichý, ale zábavný chlapec Georg, roztleskávačka Lorelai či gotička Raven, které by Mína nejraději uštědřila pořádný pohlavek? Zdá se, že upírské lekce budou k nesnesení s těmi všemi daty a informacemi a na vrchu s Vlkobabičkou. A přidejte k tomu strýce Mortyho a máte po pěkném víkendu, kdy ste chtěli s nejlepší kamarádkou oslavovat v bazéně toho nejkrásnějšího kluka z vyšší střední.

Mína bude muset sebrat hodně odvahy, aby se rozhodla, zda opustí svoji nejlepší kamarádku Serenu a zůstane s rodinou, za cenu toho, že bude muset pít krev, z které se jí dělá okamžitě špatně, nebo opustí rodinu a nechá si vymazat paměť. Pokud se chcete dovědět vše o upírech, pak je tahle kniha přesně pro vás.

536148_440289662655206_175050582512450_1925276_1823887400_n_largeZ celé knihy mám vesměs dobré pocity. Na začátku jsem toho od ní moc neočekávala, ale vcelku mne překvapila. Rozhodně se jedná spíše o oddechové čtení na jeden večer. Pokud hledáte něco hodně akčního, tak tu jste na špatné adrese. Příběh je psán zábavnou formou, tedy spíše tak, že vykresluje pocity mladé dívky, která je rozpolcena mezi rodinou a kamarády. Také samozřejmě nezapomeňme na milostný čtyřúhelník, z kterého vám za chvíli půjde hlava kolem. Každá kapitola začíná nějakým upírským mýtem a Míniným komentářem. Myslím, že už samotné jméno hlavní hrdinky napovídá, že se skvěle pobavíte.

Vsuvky v podobě hodin slečny Pisklounové a jejího Draculy či Vlkobabičky byly neocenitelné. Jsem tedy doopravdy zvědavá na další díl.

Celkové hodnocení:   72,5 %

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Alpress za poskytnutí recenzního výtisku.