pondělí 6. srpna 2012

Recenze - Krásní mrtví: Summer

Největší obrázek výrobku Krásní mrtví – Summer
Anotace:

Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím.

Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co byla Summer zastřelena v nákupním středisku. Podle všeho (a všech) se stala náhodnou obětí šíleného střelce… Něžná zlatovlasá hudebnice s andělským hlasem měla tisíce fanoušků, její píseň Neviditelný o neopětované lásce milovali všichni, nejen studenti ellertonské střední školy. Summer měli všichni rádi, všichni ji obdivovali… Darina musí Summer pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi a Arizoně. Jinak její duše nikdy nedojde pokoje.
Neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…

Summer patří do mé oblíbené série, a tak není tajemstvím, že jsem si pro přečtení vybrala zrovna ji. Po Arizoně jsem byla hodně zvědavá, zvlášťě proto, že jsem si postavu nevinné plavovlásky oblíbila už v předchozích dílech.

Ze všech třech dílů se mi obálka tohoto dílu líbí asi nejvíce. K tomu přispívá i fakt, že zrovna tenhle obrázek mi nějakou dobu trůnil jako tapeta plochy. Už typická nazelenalá barva skvěle jde s blonďatou modelkou, která truchlivě vzhlíží k pojízdným schodům v obchodním centru, kde byla zastřelena. Obálka tak dostává tesklivý a depresivní nádech, který je tak typický pro celý tento díl.

Summer (Beautiful Dead, #3)

Tumblr_ll267aamal1qcbenfo1_500_largeUž po třetí se vracíme do městečka, kde zemřeli za jeden rok čtyři teenageři za velmi podivných okolností. Hlavní hrdinka Darina je jako obvykle v depresi z toho, že její Krásní mrtví odešli a nechali jí samotnou. Přitom je pomalu čas na výročí smrti třetí dívky z Krásných mrtvých, a to blonďaté Summer Madisonové, která byla před rokem zastřelena v obchodním centru. Střelec samozřejmě uprchl, a tak Darině nezbývá, než přijít na kloub tomu, kdo Summer zabil.

Krásní mrtví se samozřejmě vrací v plné síle - jak svrchovaný pán Hunter, tak i Darinin mrtvý kluk Phoenix, kterému se také krátí čas. I když by měla Darina spíše myslet na to, jak pomoci Summer, stále jí to táhne k Phoenixovi. A to jsem se ještě nezmínila o jejím kamarádovi z dětství Loganovi, který Darinu evidentně stále miluje. Na pozadí milostného trojúhelníku se Darina dovídá šokující pravdu o tom, co se onoho osudného dne stalo. Pátrání se přitom stává čím dál víc nebezpečné - Summer evidentně byla hodně oblíbená. Vycházející pěvecká hvězdička, která měla celou kariéru před sebou - jaký motiv vraždy by mohl mít vrah? To a mnohem více zjistíte v třetím díle ze série Krásní mrtví.

Tumblr_m8alwuqmjh1r5pas6o1_500_largeCelý děj je protkán hlavně skvělou detektivní zápletkou, která vás až do poslední minuty bude napínat a vy nebudete vůbec tušit, kdo je vrah. Darininy úvahy se mění každou stranou, což je o to více zábavnější. Díky této zápletce tak kniha získává o mnoho více sympatií, než kdyby tam žádná detektivní zápletka nebyla. Zbytek je totiž děsně klišoidní - vztah Phoenixe a Dariny je stále nesnesitelný. Darina po Phoenixovi první část knihy pořád jen vzdychá (i když už lepší než v předchozích dílech) a v druhé půlce se zase smiřuje s tím, že brzy dojde i na něj. Doopravdy nevím, co bude dělat v posledním díle, kde bude řešit jeho případ. Když tedy smícháte tyto dva protipóly, vyleze vám z toho příjemné počtení, u kterého se většinou ani nebudete nudit.

Většina postav je sympatických, mladičkou Summer si oblíbíte ihned, druhá postava, která táhne příběh, je samozřejmě svrchovaný pán Hunter, jehož příběh a chování jsou skoro tím nejzajímavějším v celé sérii. Jak jsem již řekla, Darina není až tak nesnesitelná a dokonce i citově vyspěla, což je velkým plusem pro knihu. Pokud jste si tedy oblíbili autorčin styl psaní a její postavy, do Summer se určitě pusťte. Zařadila bych jí někam mezi Arizonu a Jonase.

Konečné hodnocení:  86,5 %

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Obálka