neděle 9. září 2012

Recenze - Srdce v sázce

Srdce v sazce - Kronika Drakeovych (Alyxandra Harveyova) obalAnotace:

Solange Drakeová odjakživa věděla, že se má stát královnou upírů. Jako jediná upírka ženského pohlaví, která se kdy narodila a nebyla „stvořena“, je ohrožovaná ze všech stran: upířími ctiteli, kteří touží podílet se na pokračování jejího rodu, až po lovce, kteří se snaží zničit ji a celou její rodinu, hnáni vidinou tučné odměny. Když dojde k únosu, její starší bratr Nicholas a nejlepší smrtelnická kamarádka Lucy se snaží ji zachránit. Dokáže ale Lucy zachránit také sama sebe před Nicholasem, který je neodolatelný jako… zkrátka jako mladý upír? A co se stane, pokud se Solange zamiluje do lovce upírů, který ji chrání před smrtelně nebezpečnými intrikami královského dvora? Nechejte se rodinou Drakeových zavést do utajované komunity upírů, kde stále mají svoje místo velkolepé bitvy, svádění ve stylu goth, dramata nekončících životů i temný humor. Dobrodružství rodiny Drakeových pokračují v dalších dílech, kde mladistvá, láskou protknutá upíří akce graduje a rodina musí čelit dvě stě let staré zášti.

Občas mám v knihovně takové záchvěvy, při kterých si náhodně vybírám knihy. Tohle byla jedna z nich. A tak jsem si Drakeovi vzala.

Trailer:

My Love Lies Bleeding (Drake Chronicles, #1) Les morsures de la nuit (Outre Tombe, #1)

Naše obálka vypadá jako většina ostatních. Není vůbec špatná a ke Drakeovým se vskutku hodí. Mohlo být i hůře. My love lies bleeding vypadá skvěle, i když to srdíčko se mi tam zrovna moc nehodí. Francouzská verze vypadá velmi zajímavě.

Příběh vyprávěný dvěma dívkami. První z nich je Lucy, lidská dívka, která už odmala vyrůstala vedle druhé hlavní hrdinky, Solange Drakeové, která je mimojiné upírka a zbytek upíří společnosti tak nějak tuší, že jednou bude Solange jejich královnou. Lucy se s totožností své BF dávno smířila. Solange však nikoliv - role královny se jí vůbec nelíbí (a ani současné upíří královně, která touží po tom, aby Solange zmizela). Mimoto se po velmi dlouhé době jako upírka už narodila, nebyla stvořena, což je v upířím světě velká vzácnost - a ve své rodině je jediná dívka, zbytek jejích sourozenců (6), jsou bratři.

Solange je už otrávená z neustálého hlídání od svých bratrů a také od nápadníků, kteří jí sou neustále v patách, omámeni jejím výjimečným upířím pachem. Solange totiž představuje ideální partii, ze které by mohli vzejít mocné upírské děti. Mimo nápadníky jdou po Drakeových také lovci, kteří touží po jejich smrti. A to není vše - blíží se také Solangina proměna...Kdyby se jí jen z pohledu na krev nedělalo špatně...

Lucy bude muset udělat maximum, aby dokázala své nejlepší kamarádce pomoci, což bude dosti těžké - pro svou bezpečnost je pod dohledem Drakeových. To by nebyl až takový problém, až na to, že je jí neustále v patách Solangin starší bratr Nicholas, který je vážně sexy. Už od dětství Lucy rád provokuje a ona si to rozhodně nenechá líbit. A nakonec tu máme Kierana, mladého Lovce upírů, který poplete hlavu samotné Solange. Pokud toužíte poznat, jak tenhle lov na princeznu dopadne, pusťte se do knihy. Nečeká vás jenom zajímavá zápletka, ale i pohled na upjatou upíří mamču, která se dokáže v blesku změnit v drsnou bojovnici.

Kniha není nijak dlouhá a samotný příběh je rozdělen vždy na kapitoly psané z pohledu Solange, které se střídají s těmi Lucyinými. Příběh ubíhá doopravdy svižně a než se nadějete, jste na konci. Setkáváme se tu s upíry, kteří by mohli možná být neustále se omílajícím tématem, u Drakeů se ale setkáváme s oněco lepší interpretací. Čtivost a rychlý spád událostí knize hodně prospěly a zlepšily tak i její kvalitu. Romantickou zápletku tu máme, ironickou hrdinku také - není tedy co dodat.

Pokud jde o postavy, tak Solange i Lucy jsou úžasné, obzvláště jsem si oblíbila Lucy, která se neustále hašteří s Nicholasem Drakeem, který se stal jedním z nejlepších hrdinů celé knihy. Taktéž i Kieran, který místy působil prostě roztomile. Královnu upírů nemám ráda a ani nebudu.

Pokud tedy hledáte nějakou tu příjemnou upířinu, pak Srdce v sázce doporučuji - není to nic moc originálního, ale mě se kniha líbila a měla jsem jí za pár hodin přečtenou.