neděle 24. března 2013

Recenze - Tygrova stezka

Tygrova stezka (The Tiger Saga, #2)Anotace

Víra. Důvěra. Touha.

Jak daleko byste zašli, abyste zachránili svou jedinou lásku?
Kelseyino poslední léto bylo šílené. Tak šílené, že by tomu nikdo nevěřil. Vedle toho, že musela bojovat s hordou zákeřných opic a putovat indickou džunglí, se zamilovala do Rena, tři sta let starého prince.

Nové nebezpečí teď Kelsey přinutí, aby se vydala za dalším indickým dobrodružstvím s Renovým bratrem, záporákem Kishanem a nepravděpodobná dvojice si začne klást otázky ohledně svého skutečného osudu. A Renův život visí na vlásku stejně jako pravda v Kelseyině srdci.
Tygrova stezka je strhující pokračování tygří ságy, ve které se trojice hlavních hrdinů dostane zase o krůček blíž k prolomení prastaré kletby, která je svazuje.

První díl této ságy mne zaujal svým umístěním a mytologií. A jelikož obálka druhého dílu vypadala naprosto fantasticky, musela jsem jí mít. Okamžitě.

Tiger's Quest (The Tiger Saga, #2)Pfad des Tigers - Eine unsterbliche Liebe

I když jsem odjakživa fanouškem modré, druhý díl Tygří ságy se mi líbí o něco více než ten první. Může za to nejspíše černý tygr, který se tváří nebezpečně a v kontrastu s rudou vypadá prostě báječně. Anglická obálka zahalená celá v černém není špatná, ale na originál prostě nemá. Němci zahalili svoji obálku opět do rudých barev, ale zapomněli nějak přebarvit Kishana. Chudáček.

El desafío del tigre (Saga tigre, #2)Tiger's Quest (The Tiger Saga, #2)

Španělská obálka zachovala černého tygra a dokonce nám ukázala i kus Kelsey. Ornamenty jsou vydařené, jen mi tam moc nesedí ta zelená. A nakonec tu máme opět originál. Kochejte se.

Kelsey se vrací se zlomeným srdcem zpět do Oregonu s vědomím, že udělala to nejlepší, co mohla. I přesto, že její srdce stále touží po princi Renovi, začíná Kelsey nový semestr na nejprestižnější oregonské univerzitě, kterou jí spolu s novým domem a autem zaplatil pan Kadam. Ani doma není ale Kelsey v bezpečí - zlotřilý Lokeš se jí snaží všemi silami najít, a tak musí Kelsey spojit síly se starými přáteli, aby unikla pařátům nebezpečné šelmy. Po kruté ráně v podobě uvěznění Rena se Kelsey vydává na druhou výpravu za získáním Duržina daru spolu s Renovým bratrem Kišanem, který je stejně tak okouzlující a nebezpečný. Dokáže Kelsey uspět a zachránit Rena, aniž by ztratila své srdce?

Už podruhé se spolu s autorkou vracíme do mysteriózního světa plného bohů, démonů a tygrů. Na necelých 500 stránkách nás autorka blíže seznamuje s indickou mytologií a dalšími legendami z celého světa, které vytvářejí nezapomenutelný zážitek. Oproti prvnímu dílu je Tygrova stezka akčnější a peprnější. Stejně jako v prvním díle autorka využívá rozsáhlého popisu, což je ale v tomto díle spíše k užitku. Čtenář má tak možnost ponořit se do mýtického světa bohů a vychutnat si tak atmosféru "na vlastní kůži". Nechybí ani řada vtipných hlášek v podání Renova bratra Kišana. Pokud vám nestačily nesmrtelné opice z Kiškindy, pak se můžete těšit na takové lahůdky jako železné ptáky nebo neodolatelné sirény. A nejlepší věc na celé knize? Kelsey se začala konečně chovat jako člověk!

"Dobrou noc, bilauta."
Zvedla jsem se na loket. "Co to znamená, Kišane? Nikdys mi to neřekl."
"Znamená to "kotě". Říkal jsem si, že když my jsme kočky, tak ty jsi jasné kotě."
"Hm, tak už to ale před Renem neříkej, jo? Hrozně ho to štve."
Zakřenil se: "A proč myslíš, že to dělám?"

Hlavní hrdinku Kelsey vám jistě nemusím představovat. Většina z vás si ji jistě znepřátelila po tom, co provedla na konci Tygrova prokletí, kde se chovala jako malá holka a prakticky skoro zničila Rena. Dobře jí tak. V Tygrově stezce je ale vidět duševní vývoj, kterým Kelsey pomalu prošla. I přesto, že je místy na zabití, se začíná chovat racionálně a pomalu se začíná měnit v typickou drsňačku. Sice je tu pořád milostný trojúhelník Kelsey-Ren-Kišan, ale v porovnání s nádhernou mytologií bledne. Rena jsem měla v prvním díle celkem ráda, to se po dočtení dvojky ale změnilo a mým top favoritem se stal jeho bratr Kišan, kterému je věnována velká část celé knihy. Oproti Renovi je impulzivnější a citlivější. A dle mého názoru i inteligentnější... Na scénu přichází Lokeš, ďábel, který si libuje v mučení. Máme tu opět pana Kadama, kterého nejde nemilovat a pár nových postav, jako například Liho, který začátek knihy pěkně zpestřil.

Tygrovu stezku bych doporučila všem milovníkům něčeho odlišného. Máte dost tragických dystopií? Heldáte něco akčního, zasazeného v originálním prostředí, a protkaného starými mýty a bájemi? Pak je Tygří sága to pravé ořechové právě pro vás. I když Tygrovo prokletí nemusí přesvědčit, v Tygrově stezce dostává příběh grády a vtáhne vás do okouzlujícího světa nádherných indických princů prokletých kletbou.

Celkové hodnocení:  90 %

Děkuji internetovému obchodu Livro za poskytnutí recenzního výtisku.