sobota 9. března 2013

Recenze - Ticho

Ticho (Nora Gray, #3)Anotace

Nedorozumění mezi Patchem a Norou je zažehnáno. Společně překonali tajemství svázaná s Patchovou temnou minulostí, smířili dva dosud nesmiřitelné světy a čelili bolestným zkouškám víry a naděje, to vše pro lásku, která má sílu překonat hranice mezi nebem a zemí. Patch a Nora, vyzbrojeni pouze svou bezpodmínečnou důvěrou v toho druhého, se vrhají do zoufalého boje a pokoušejí se zastavit zločince, který má moc navždy zničit vše, o co se snažili, dokonce i jejich vzájemnou lásku.

Proč jsem si knihu vybrala

Zhruba před dvěma roky jsem si tuhle sérii zamilovala. Po roce jsem se konečně odhodlala si přečíst i třetí díl, protože jsem tak nějak toužila celou sérii dokončit. Mám nerada rozdělané série.. Hodně nerada... A co teprve sexy Patch...


Trailer



Něco málo k obálkám

Tyla (Niekam nė mur mur, #3) Dromen 

Obálky celé této série jsem si moc oblíbila a rozhodně v mé knihovně patří mezi ty nejkrásnější. Nemá samozřejmě smysl je nějak moc hodnotit, ale mají své kouzlo (i když ty Patchovy křídla jsou dost zvláštní). Nejsme na tom ale tak zle jako Holanďané, kteří chudinkovi Patchovi přidělali modrou verzi křídel. Litevci zvolili celkem zajímavý motiv v pozadí, bílý křídla na vrchu v kombinaci s rudým fontem to ale celé zabíjejí.

Hodnocení

Tumblr_miv115ihvd1rll5uio1_400_large
Ticho je třetím dílem série Hush, Hush od světoznámé autorky Becky Fitzpatrick. Hlavní hrdinka Nora Greyová se probouzí na hřbitově a neví, jak se tam ocitla. Několik předchozích měsíců je v mlze a Nora si nepamatuje, kdo je a co se děje. Po setkání s policií se dovídá, že jí někdo unesl a dva měsíce držel pod zámkem. Zmatená Nora se snaží pomalu vrátit do svého starého života, to ale není vůbec lehké. Kolem se děje něco moc divného a zábrany, které drží Nořiny vzpomínky zpět, pomalu padají. Svět padlých andělů a Nefilim, dříve tak samozřejmý, je teď v mlze a Nora si nevzpomíná ani na svého přítele Patche, který se od ní snaží držet dál, aby Nora mohla žít normální život. To je ale nemožné, vzhledem k jejímu původu.. Mimoto je válka mezi Nefilim a Padlými na spadnutí... 

Je těžké hodnotit knihu, která navazuje na něco, co jste četli před dvěma-třemi lety a už si to moc nepamatujete. V době Zavrženého na trhu ještě nebylo také množství YA jako dnes. Proto jsem se do Zavrženého naprosto zamilovala (byla to moje první andělská kniha) a v minulosti pro ní neexistovala žádná konkurence. Vraťme se k třetímu dílu. Velkou výhodou knihy je to, že děj ubíhá opravdu rychle. Becca píše lehce a nutí vás samovolně obracet stránky. S dějem je to horší. Ze všech čtyř dílů bych Ticho označila jako nejslabší článek série. Celý svět Nefilů a Padlých je bezesporu zajímavý, ale to je tak všechno. Na to, jak je kniha dlouhá, se tu vlastně nic pořádného nestalo. S hlavní hrdinkou je celkem těžké se ztotižnit, nevím ani pořádně, kam bych Noru zařadila... 

"Zajela jsem mu prsty do vlasů a probírala se jimi. Každičký detail jsem si vrývala do paměti. Bronzový odstín jeho pokožky, sebevědomé držení těla, dlouhé svůdné řasy. Nebyly to čisté linky a dokonalá symetrie, ale o to mi připadal zajímavější."

Hlavní hrdinka Nora u mne klesla o několik příček dolů. Ze začátku jsem jí ještě měla celkem ráda a dohromady s Patchem to byli prostě zlatíčka, ale v Tichu jsem Noru nemohla doslova vystát. Pokud jde o Patche, tak se tu zas tolik nevyskytoval, ale když už ano, tak to stálo za to. Patch je prostě postava, kterou si budete pamatovat. O ostatních postavách jenom letem světem - jsou zajímavější než celá Nora dohromady - ať už Marciin otec, Vee nebo Scott...

Pokud hledáte nějakou zajímavou sérii o andělech, tak bych vám Hush, Hush vřele doporučila. Autorčin styl psaní je velmi lehký a čtivý. I když je třetí díl o trochu slabší než ty předchozí, je důležité jej přečíst, abyste se dostali k závěru celé série.

Tumblr_m5dwvedeks1rpy5sao1_400_largeHodnocení80 %

Knihu můžete zakoupit ZDE.

Zdroje:
Anotace a obálky
Obrázky

Žádné komentáře :

Okomentovat