pátek 11. října 2013

Recenze - Zlatá lilie

Zlatá lilie (Pokrevní pouta, #2)Anotace

Povinnost, nebo láska? Co zvítězí?

Alchymistka Sydney Sageová slouží jako jakýsi most mezi světem vampýrů a lidí: chrání tajemství prvních a životy druhých. Moc ráda by studovala univerzitu, ale místo toho byla vyslána na snobskou střední školu v Palm Springs. Má tam za úkol střežit morojskou princeznu Jill Dragomirovou před zabijáky, kteří chtějí ve světě Morojů rozpoutat válku. Všichni ji považují za skvělou alchymistku, dokonce i ti, kteří o ní dříve pochybovali. Nyní však začíná pochybovat ona sama: opravdu jsou všichni vampýři zvrácené stvůry, anebo je to všechno jinak?

Všechno se ještě víc zkomplikuje, když bývalí Strigojové Soňa a Dimitrij zjistí, že právě Sydney by mohla být klíčem k objevení zázračného léku k proměně na Strigoje. A pak Sydney naváže milostný vztah s Braydenem… Má s ním mnoho společného, ale přesto jako by ji stále silněji přitahoval někdo jiný, na koho by kvůli jeho původu neměla ani pomyslet! Co teď? Má se řídit zákony alchymistů, anebo naslouchat hlasu vlastního srdce?

Richelle Mead je jednou z mých nejoblíbenějších spisovatelek, a tak jsem neodolala a knihu si pořídila k minulým narozeninám. A jelikož už vyšel třetí díl, nemohla jsem odolat Adrianovi...

Teaser trailer

Die goldene Lilie (Bloodlines, #2)Златна лилия (Кръвни връзки, #2)

Nakladatelství Domino se rozhodlo pokračovat v originálních obálkách, což je jen ku prospěchu. Zlatá nádherně doplňuje celou atmosféru knihy a je radost se na ní dívat. Německá obálka vypadá také dobře, Sydney si je podobná. Bulhaři na tom nejsou až tak zle jako obvykle, ale mohlo by to být lepší.

Золотая лилия (Bloodlines, #2) De gouden lelie (De Alchemisten, #2)

Moc nechápu, o co se rusští přátelé snažili, ale tipovala bych to na Rose, protože tohle Sydney určitě není. Holandští přátelé zvolili podivnou verzi Červené Karkulky... No... Uh.

Sydrian SavesSydney Sageová stále plní svůj úkol a chrání vampýrskou princeznu Jill Dragomirovou, která je na hledáčku všech, kteří chtějí svrhnout její sestru Lissu z trůnu. Sydney by jako správná alchymistka měla mít od vampýrů odstup, opak je ale pravdou a dívka se s tvory noci sbližuje čím dál víc. Po útoku na bývalou Strigojku Soňu Sydney zjišťuje, že dávné legendy by mohly mít pravdivý základ a že ne všechno je takové, jak se zdá. Na scéně se také objevuje nový objev Brayden, který vypadá jako dokonalý kluk. Dokáže si mladá alchymistka vybrat mezi láskou a povinností ve chvíli, kdy jí bude hrozit smrt?

Zlatá lilie je druhým dílem ze série Pokrevní pouta z pera Richelle Mead, která se proslavila především svou Vampýrskou akademií. Pokrevní pouta i Zlatá lilie jsou spin-offem k VA, což znamená jediné - setkáme se tu s hrdiny z původní série. Kniha je velmi čtivá a nabitá akcí. Nechybí ani romantické scény, ve kterých hlavní hrdinka řeší velmi důležitá rozhodnutí, která budou mít tvrdý dopad na budoucnost. Vše pěkně doplňují staří známí, zvláště pak Dimitrij a Adrian, kteří nenechají chladné nejedno dívčí srdce. Mimo dějovou linku s Jill tu autorka řeší i Sydneyinu čarodějnickou stránku, s kterou jsme se setkali už v prvním díle.
V hlavě se mi ozvala Zekeova slova: Nesmíte se jimi nechat ovlivnit.

Sydney patří mezi jedny z nejsympatičtějších hrdinek, jaké znám. Je fascinující pozorovat přerod z čistě analytické osobnosti, která se řídí všemi pravidly na někoho, kdo se dokáže rozhodovat sám a boří mýty. V kombinaci s Adrianovými sarkastickými poznámkami je to to pravé, co čtenář potřebuje. Velký prostor tu dostávají i Eddie s Jill a samozřejmě i Soňa s Dimitrijem.

Yes, I'm crazy by ~Zlatou lilii bych doporučila všem milovníkům fantasy příběhů s kapkou romantiky, kteří neodsuzují upíry a mají rádi i nějakou tu akci. V porovnání s prvním dílem se mi ten druhý líbil o dost víc. Kniha je slibným pokračováním fantastické série, která zaujme především dívčí osazenstvo. Své fanoušky si jistě najde ale i u mužského čtenářstva.
Celkové hodnocení:  90 %