pondělí 24. února 2014

Recenze - Easy?

Easy?Anotace

Sledoval ji, ale neznal ji. Až do chvíle, kdy se stal díky náhodnému setkání jejím zachráncem...

Dívka, která se domnívá, že lidem nelze věřit, na sliby se nedá spoléhat a věrnost je pouhá iluze. Chlapec, který věří, že pravda je relativní, že lži dokážou skrýt nesnesitelnou bolest a vina je neodpustitelná. Potvrdí si navzájem svá přesvědčení, nebo je naopak jeden druhému definitivně vyvrátí?

Když Jacqueline následuje svého kluka na vysokou školu, kterou si vybral, rozhodně nečeká, že se s ní dva měsíce po začátku druhého ročníku náhle rozejde. Dva týdny stráví v naprostém šoku, aby se pak probudila v jiné realitě: je nezadaná, místo na výběrovou hudební konzervatoř chodí na státní univerzitu, bývalí přátelé ji najednou ignorují a poprvé v životě jí hrozí, že z nějakého předmětu propadne.

Při odchodu z večírku je Jacqueline na opuštěném parkovišti napadena klukem ze studentského spolku, do něhož patří i její bývalý přítel. Zachrání ji neznámý mladík, který byl ve správný čas na správném místě, a ona chce jen jediné – vymazat útok a celou tu noc z paměti. Ale její zachránce Lucas chodí na stejné přednášky z ekonomie jako ona, sedí v zadní řadě, skicuje si něco do bloku a při tom se na ni dívá. Její kamarádky ho ohodnotí jako dokonalý materiál na nezávaznou divokou známost, která jí pomůže vzpamatovat se po rozchodu.

Když se z útočníka, který ji napadl, stane stalker, má Jacqueline na výběr: zhroutit se, nebo se začít bránit. Lucas nad ní drží ochrannou ruku, ale sám má svá vlastní tajemství. Najednou je těžké odhalit, co se skrývá za vnějším zdáním, a není jasné, komu se dá věřit.

Na Easy? jsem slyšela pět chválu snad ze všech koutů blogosféry. A největším propagátorem nebyl nikdo jiný než Kath, která knihu přečetla snad třikrát za sebou. Chápete to? Tomu se říká pravé knižní šílenství... Navíc mne zaujala i námětové. Co víc si přát?

Easy (Contours of the Heart, #1)El amor es todo menos sencillo

Naše obálka se drží jedné z originálních předloh. Abych pravdu řekla, ze všech obálek se mi asi nejvíc líbí právě ta naše. Ať už je to fontem, či celkovým zpracováním. Samotný originál není špatný, ale ta fialová se mi tam moc nehodí. Dále tu máme španělskou verzi se srdíčkem v ostnatém drátě. Děsivě krásné - podle téhle obálka bych ale spíš tipovala knihu na nějakou detektivku.

EasyEinfach. Liebe.

Italská obálka je vážně hodně zvláštní. Nejprve jsem se ani nemohla zorientovat, kde je která hlava. Navíc i to barevné ladění není zrovna nejpříjemnější. Oproti tomu německá obálka poukazuje na krásnou romantickou atmosféru celé knihy. Pokud máte rádi slaďoučké dortíky, tak proč ne.

EasyPo rozchodu se svým dlouholetým přítelem Kennedym se Jacqueline cítí zrazená. Prázdná. Z dosud hvězdné studentky se během pár týdnů stává chodící mrtvola, kterou drží při životě pouze přítomnost nejlepší kamarádky Erin. Z halloweenského večírku, který jí měl pomoci vzpamatovat se z krušného rozchodu, se stává noční můra - na parkovišti Jacqueline napadne opilý Buck, který patří mezi nejbližší přátele Kennedyho. Naštěstí včas zakročí tajemný zachránce, který dívku zachrání. Jaqueline touží po jediném - zapomenout.

Z Bucka se ale stává stalker, který nehodlá Jaqueline jen tak nechat. Místo vzpamatovávání se z rozchodu se tak dívka musí potýkat s neustále narůstajícím strachem. Jedinou nadějí pro ní zůstává Lucas, onen tajemný zachránce, který by jí mohl pomoci. I on ale skrývá svá tajemství. Postaví se Jaqueline svému strachu nebo bude dále trpět jako oběť?

Easy? je prvním dílem z dosud dvojdílné série z pera Tammary Webber (druhý díl Breakable by měl teprve vyjít v květnu tohoto roku). První, co mne zaujalo, byl autorčin osobitý styl psaní. Kniha se četla sama, doopravdy jedním dechem, což je dost velké plus. Děj měl spád a v žádné části jsem se nenudila. Už podle anotace se zdá, že se bude v díle jednat zejména o romantickou zápletku. To ale není vůbec pravda - i když je vztah hlavních hrdinů velmi důležitý, největší důraz je kladen na závažné problémy, které oba hlavní hrdinové řeší (přičemž v popředí je ten Jaquelinin). Poselství knihy je tak jasnou výzvou pro dívky a ženy, které se bojí mluvit.

První, co mě napadlo, bylo Neříkej mi Jackie, ale tuto myšlenku rychle vystřídala panika, když jsem ucítila, jak mi něčí ruka vyhrnuje už tak dost krátkou sukni o něco výš.

♥
Pokud jde o hrdiny, byla jsem velice spokojena. Hlavní hrdinka Jaqueline je úplně obyčejná dívka, která se vzdala svého snu o hudební konzervatoři a následovala své srdce za svým ex-přítelem Kennedym. Dívku jsem si ihned oblíbila; je totiž velmi lehké se s ní ztotožnit. Autorka velmi dobře zpracovala její charakter, což je vidět především na tom, jak Jaqueline během celé knihy vyspěla.

Příjemným zpestřením jsou i hodiny ekonomie a její záliba v hraní na kontrabas (přiznejme si to, basa se ve většině knih podobného zaměření prostě neobjevuje). A pak tu máme úžasně tajemného Lucase, který na první pohled vypadá jako ten největší drsňák. Za to můžou ta tetování. Pokud se přeneseme přes první dojem, zjistíme, že je Lucas velmi zajímavý charakter s neprobádanou minulostí. Autorka nezapomněla ani na ostatní postavy, kterým věnovala dostatek pozornosti. Ať už je to Kennedy, Buck či Erin.

A můj názor a pocity při čtení? Ze začátku jsem od Easy? očekávala něco trochu jiného než se mi doopravdy dostalo. Musím ale uznat, že Tammara Webber doopravdy psát umí. I přesto, že jsem nebrečela, dávám všem kladným recenzím za pravdu - problém, který autorka v knize popisuje, by se měl řešit daleko více. Nestačí jen mlčet. Jako bývalá studentka ekonomie jsem navíc ocenila vysokoškolské semináře ekonomie, na které Jaqueline a Lucas chodili.

Easy? bych tedy doporučila všem milovníkům silných příběhů, které se odehrávají na vysoké škole. Na své si přijdou i romantické duše, které jistě zaujme komplikovaný vztah mezi hlavními hrdiny. A nakonec jedna perlička - pokud milujete kafe, pak si přečtěte tuhle knihu. Jaqueline je závislačka.

Celkové hodnocení:  90 %
Learn self defense.
Děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí recenzního výtisku.