úterý 23. prosince 2014

Recenze - Hrej férově

Hrej férověOficiální anotace

Její minulost je plná utrpení. Jeho minulost zase plná bolestného zármutku. A i přesto je jediným na světě, kdo jí připomene, že je pro co žít.

Abbi Jenkinsová už ani nedoufala, že by někdy opustila zdi ústavu pro duševně choré, kde musela strávit celý poslední rok. Že se jí to povedlo, však neznamená, že by zapomněla, co všechno jí Pearce provedl. Moc dobře ví, že jedinou šancí, jak se vyrovnat s depresemi, které jí každý den ničí mysl, je balet, který je pro ni víc než jen pouhým koníčkem. Balet na prestižní umělecké škole Juilliard v New Yorku je tím jediným, co jí dává touhu žít. Něco, k čemu se může upnout.

Blake Smith opustil Londýn z jednoho jediného důvodu, a to i přesto, že nikdy nechtěl utíkat před bolestnou minulostí. Po příjezdu do New Yorku je plně odhodlaný, že splní slib, který dal sestře a dostane se na Juilliard. Nikdy však nepředpokládal, že bude ve stejné třídě s Abbi – dívkou, jejíž oči jsou plné smutku a utrpení. Utrpení, jaké on sám dobře zná. Každá hodina, kterou spolu stráví, je sbližuje víc a víc. A Blake už nemůže dále bojovat s nutkáním ochránit ji samu před sebou.

Čím více se dozvídají o své minulosti, tím více se musí ptát sami sebe, zda existuje ještě něco, co by je mohlo zachránit…

Tuhle sérii jsem si vážně oblíbila, jelikož je oddychová a autorčin styl je vážně jednoduchý a dobře se čte. Navíc jsem byla zvědavá na příběh kamarádky Maddie, která se dostala do psychiatrické léčebny. Není na "bláznech" něco přitažlivého?

The Right Moves (The Game, #3)The Right Moves (The Game, #3)

Naše edice obálek se mi líbí už od prvního pohledu - asi to bude tou šachovnicí. A pěkně to k sobě ladí. Pokud jde o dvě zahraniční obálky, tak taky nemám žádné námitky. K žánru knihy se to perfektně hodí.

UntitledAbbi Jenkinsová je ráda, že žije a že se jí po dlouhých nocích plných bolestí podařilo opustit ústav pro duševně choré. Jedinou připomínkou jsou jizvy, které skrývá pod dlouhým rukávem. To, co jí Pearce provedl je nedopustitelné a jediná věc, která by mohla Abbi zachránit, je tanec a Julliard. Angličan Blake se do Států přestěhoval s jediným cílem - tančit a Julliard. Chce tak splnit poslední slib, který dal své starší sestře. Jeho temná minulost ale nikdy úplně nezmizí. Co se stane, když se potkají dvě zmučené duše se společným cílem a láskou k tanci?

Hrej férově je třetím dílem z volně navazující série The Game z pera Emmy Hart. Výhodou celé téhle série je to, že na sebe jednotlivé díly přímo nenavazují a dají se číst samostatně. Objevují se zde pouze staří známí, kteří mohou děj skvěle ozvláštnit. Autorčin jednoduchý styl psaní se objevuje i v tomto díle. Kapitoly jsou krátké a střídá se zde pohled Abbi a Blakea. Autorka do děje zakomponovala velmi zajímavý motiv baletu, který mě osobně velmi zaujal. Také se věnuje problému depresí, což byla jedna z částí, která se mi líbila nejvíc. Pokud jde o samotnou romanci, tak ta byla o trochu slabší než v předchozích dílech. Na druhou stranu se ale vyvíjela pomaleji, což není rozhodně na škodu. Po prvních dvou dílech, které se hodně točí okolo sexu je Hrej férově příjemné překvapení.

Deprese; jiné pojmenování pro stav, kdy člověk musí být silný a čelit světu, který je venku, i když se zevnitř hroutí.

A jak jsou na tom postavy? Nejzajímavější je bezesporu hlavní hrdinka Abbi, která se právě vrátila domů z ústavu pro duševně choré. Je to nejlepší kamarádka Maddie, kterou jsme měli čest poznat v prvním díle série. Abbi si toho prožila vážně hodně a je velmi zajímavé sledovat, jak bojuje s depresemi. Blake přijel z Anglie a jeho postava se mi zdála o trochu méně zajímavé než ta Abbiina. Ne že by byl úplně špatný, ale jeho osud mi připadal trochu jako ohraná písnička - totální klišé. Pro fanoušky Maddie a Bradena mám dobrou zprávu - jsou tam!

dead | via FacebookA co moje pocity? Nejvíc jsem si užila výše zmíněné deprese. Psychické poruchy a nemoci mě vždycky zajímaly, takže jsem byla zvědavá na to, jak si s tím poradí právě Emma Hart. Zvládla to docela obstojně - alespoň co se týče toho sebepoškozování a myšlenek. Balet byl příjemným zpestřením. Samotná romance mne až tolik nevzala, ale špatná rozhodně nebyla. Vlastně jsem celkem spokojená, kniha splnila svůj účel a já si odpočinula u něčeho lehčího.

Hrej férově bych doporučila všem čtenářům, kteří mají rádi příběhy o lidech, kteří se musí vyrovnat s těžkým osudem a milovníky lehké a nenásilné romantiky.

Celkové hodnocení:  80 %

Děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.