pátek 4. prosince 2015

Recenze - Isla a šťastné konce

Isla a šťastné konce (Anna and the French Kiss, #3)Oficiální anotace

Může vydržet láska z města, které nikdy nespí?

Isla je beznadějná romantička. Během prvního roku studia na americké škole v Paříži se zakoukala do introvertního kreslíře Joshe. Poté, co se v létě potkají na Manhattanu, to vypadá, že románek by mohl být skutečnější, než si Isla kdy vysnila. Ale když se vrátí do školy ve Francii, Josh a Isla mají najednou spoustu problémů, se kterými se musí poprat každý mladý pár. Na pořadu dne jsou rodinná dramata, nejistota, co bude po maturitě dál, a velmi reálná skutečnost, že je volba vysoké školy rozdělí.

Třetí kniha z volné série od autorky Polibku pro Annu, kde vystupují všechny oblíbené postavy z předešlých knih. Báječný a sexy příběh o skutečné lásce na pozadí nejkrásnějších měst světa – New Yorku, Paříže a Barcelony.

Stephanie Perkinsová je hotová čarodějka a autorka jedné z mých nejoblíbenějších contemporary romancí, které jsem kdy četla. Přirozeně jsem tedy byla zvědavá i na závěrečný díl na sebe volně navazující trilogie, která začala Annou, pokračovala přes Lolu a skončila Islou. Autorčin styl miluju... a dávku romance jsem vážně uvítala.

Isla and the Happily Ever After (Anna and the French Kiss, #3)Felices por siempre jamás (Un beso en París, #3)Rendezvous in Paris (Anna and the French Kiss, #3)

Naše obálka se vážně povedla a k příběhu se dokonale hodí. Ty barvičky vypadají naživo fakt božsky. Ani další originální obálky nejsou vůbec špatné. Dýchá z toho ta atmosféra, a to je jen dobře.

book, isla, and boy image
Isla je do Joshe zamilovaná už od prvního ročníku na střední škole. Vždy ale byla příliš stydlivá na to, aby ho oslovila. Vše se změní během léta, kdy svou lásku potká v kavárně na Manhattanu. Po návratu do školy se zdá, že jejich románek dokáže čelit úplně všemu. Isla si ale musí položit jednu otázku - doopravdy zná Joshe tak dobře, jak si myslí? Dokáže láska jako z pohádky přežít realitu, ve které se oba z páru musí rozhodnout, kam půjdou po maturitě? A co Joshova rodina, ve které to celkem skřípe? A jak jsou na tom páry z předchozích dvou dílů?

Isla a šťastné konce je třetím a závěrečným dílem z volné trilogie Polibek pro Annu z pera Stephanie Perkinsové. Mezi young adult contemporary romancemi patří tahle trilogie mezi ty nejznámější, a není se čemu divit. Stephanie totiž dokáže vždy stvořit velmi čtivý příběh s tou správnou dávkou romanticky, který ale není kýčovitý. Volí navíc zajímavé destinace, které jsou pro čtenáře atraktivní. Isla se odehrává hned na třech místech, která nás fascinují - Paříž, Barcelona a New York. Už jen tenhle fakt mne dostal do kolen, protože Barcelonu zbožňuji. Kniha je v první řadě jedna velká romantika - nelze tedy čekat nějakou velkou akci a podobně. Je pravda, že Isla byla místy docela klišoidní a vztah Isly a Joshe byl dost přeslazený... ale to se mi právě líbilo, protože přesně to jsem potřebovala. Plus i za to, že autorka neřešila jen samotný vztah, ale i další problémy teenagerů, jako je nejistota z budoucnosti, výběr vysoké školy, rodinné problémy a další...

Kéž by se na mě díval tak jako na věci a osoby, které kreslí. Pak by si totiž všiml, že jsem víc než jen plachá. Stejně jako já v něm vidím víc než jen flákače.

Dostávám se k samotným hlavním hrdinům. Možná si na to nevzpomenete, ale Isla se mihla už v prvním díle, Polibku pro Annu. Já si na ni kupodivu i vzpomněla, a to už je to tak dva-tři roky dozadu, co jsem Annu četla. Isla mi byla sympatická už od první stránky. Do svého idola byla zamilovaná hodně dlouho a fandila jsem jí už v Anně. Líbilo se mi, jak autorka dokázala Islu skvěle vykreslit a během příběhu i ukázat, jaký na ni Josh měl vliv. Pokud jde o Joshe... nebyl to nikdy můj nejoblíbenější hrdina, ale koukat se na něj dalo. Umělce v knihách většinou miluju. O hodně víc se mi líbil v páru s Islou - to bylo neskutečně cute. Stephanie je plná překvapení a přinesla do Isly dva páry z předchozích knih - Lolu a Cricketa a St.Claira s Annou. Pokud čekáte nějaké novinky ohledně jejich vztahů, pak jste tu správně!

bcn, colors, and girl imagePoslední část bych ráda věnovala vlastním dojmům. Na Islu jsem čekala strašně dlouho - v originále se mi číst nechtěla, takže jsem si počkala na naše vydání. A že se bylo na co čekat. Obecně mám ráda, když je hlavní hrdinka zrzka - je to neobvyklé po všech těch hnědovláskách nebo černovláskách (občas i nějakou tou blondýnou).

Knihu jsem přečetla za jedno odpoledne, což o něčem svědčí. Možná to bylo místy až moc přeslazené, ale svou atmosféru to mělo. Navíc ta Barcelona! Miluju to město. Plus Paříž... a překvapení v podobě Anny a Loly... Nemám, co víc dodat. Isla se mi prostě líbila a ve všech směrech splnila moje očekávání. Byla tam láska, drama, rodina, přátelství... všechno, co by měla mít správná contemporary romance.

Islu a šťastné konce bych doporučila všem milovníkům romantických příběhů, které vám zlepší náladu a pohladí po duši. Stephanie je skvělá vypravěčka... a když už nic jiného, tak určitě stojí za to alespoň ta Paříž a Barcelona.

Celkové hodnocení:  5 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku.