úterý 5. dubna 2016

Měsíční shrnutí za březen 2016



Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za filmy za březen?
To vše můžete najít v tomto článku.


Přečtené knihy


Odvrácená tvář láskyOdvrácená tvář lásky

Knížky Colleen Hoover mám ráda, jelikož se čtou samy. Od Odvrácené tváře lásky jsem měla poměrně velká očekávání, protože ta obálka... Četlo se to skvěle a bavilo mě to. Ne, že ne. Jen jsem nebrečela, což se mi u knih od Colleen moc nestává (fakt díky za spoiler, youtube!). Vztah Milese a Tate se mi moc líbil a některé scény byly pěkně hot. Jen je škoda, že se Miles tolik zaměřoval na Rachel... Protože to, co se stalo, mě nijak zvlášť nedostalo (asi jsem necita). Velkým plusem jsou ale rozhodně mírně filozofické citátové pasáže... a Kapitán! Uvidíme, jak dopadne film.
Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


The Circle of StoneThe Circle of Stone

Čekala jsem epické finále. Neříkám, že tohle byl špatný díl, ale na ten první a druhý rozhodně nemá. Bylo úplně jasné, k čemu to vede a od začátku se celé putování táhlo. Výhodou téhle série je to, že je tam naprostá absence romantiky mezi hlavními hrdiny, takže tam nějaká ta akce byla.
Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček





Tokyo Ghoul, Vol. 1 (Tokyo Ghoul, #1)Tokyo Ghoul, Volume 1

Neodolala jsem! Sice jsem už anime viděla, ale neuškodí si to přečíst i v manze. Bylo to super. Sice Kanekiho moc nemusím, ale je super ho vidět ještě na začátku... O Touce nemluvě. A šéf! Vážně doufám, že se brzy objeví můj oblíbený Tsukiyama a Uta, což by bylo super. Tsukiyama je totiž ta nejvíc fab postava, která existuje. Nevadilo by mi s Mr. Gurmánem chodit. Fakt ne. Je rozkošnej.
Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček




Doctor Who: 11 doktorů, 11 příběhůDoctor Who: 11 Doktorů, 11 příběhů

Tohle byla parádní jízda! I když jsem Classica neviděla, i tak jsem si to moc užila, protože u některých Doktorů alespoň tuším, co byli zač (i společníci). Povídky se mi líbily jak která... ale nenudila jsem se ani u jedné. Mým favoritem je nejspíš Pátý doktor od Patricka Nesse, potom Desítka s Marthou... a jsem neuvěřitelně ráda, že jsem konečně potkala Rani!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Čarodějky ze SalemuČarodějky ze Salemu - KNIHA MĚSÍCE

Wow... Tahle kniha mi zlomila srdce. Dokonalé. Fakt dokonalé. Nemám slov. A film je taky boží. Chtěla jsem jen menší výzkum k článku o hře Town of Salem a nakonec se z toho vyklubala zatím nejlepší kniha tohohle roku. ♥♥♥ Marry me, John Proctor. Neskutečně se mi líbí, jak umí autor zacházet s jazykem. Z celé té atmosféry fakt mrazí. Je to neskutečné. Davová hysterie je šílená. Salemské holky bych za to fakt zabila. U knihy jsem mimochodem slzela. 

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček



Gantz/9Gantz /10

Gantz 9 a 10

Gantz nemám upřímně moc ráda. Ale když už ho u nás v knihovně mají, tak tím nepohrdnu. Hlavně, když si někdo chytře půjčí desítku, aniž by před tím četl devítku. Bravo, Vendeo. Takže jsem devítku četla v angličtině na netu. Upřímně... nebylo to až takové zlo. Jsou tu nové postavy, které vypadají vcelku zajímavě. Samozřejmě prasácká erotika, která mi sice nic neříká, ale pro muže určitě super.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček

Bleach 67Bleach―ブリーチ― 68 [Burīchi 68] (Bleach, #68)Bleach―ブリーチ― 69 [Burīchi 69] (Bleach, #69)
Bleach―ブリーチ― 70 [Burīchi 70] (Bleach, #70)Bleach―ブリーチ― 71 [Burīchi 71] (Bleach, #71)

Bleach 67, 68, 69, 70, 71, 72

V březnu jsem chtěla dočíst všechna zbývající volume Bleache, abych se dostala na právě vycházející kapitoly. A zvládla jsem to! Co říci... Něco bylo slabší, něco lepší... Souboje s nultou jednotkou jsou pěkně děsivé, ale nebaví mě. Za zmínku ale stojí Aizen, který mne neskutečně pobavil a samozřejmě i Kurotsuchi Mayuri s Nemu. Jeho styl boje je fenomenální. Velké plus za Grimmíka... a souboj Kyoraka a Urahary? Yes, please! Konečně jsme viděli jejich bankai. Ukápla mi i nějaká ta slza, i když jsem to čekala. Ukitake, stejně tě miluju a budeš mým manželem na věky věků.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


Zrecenzované knihy

Oproti únoru jsem se trochu polepšila a dokonce něco i napsala. A to hned 5 recenzí pro blog, 1 pro Fantasyu a 1 pro Knihcentrum revue.

Dám ti slunceOdvrácená tvář láskyDoctor Who: 11 doktorů, 11 příběhů
Nejtemnější část lesaRice Anna: Princ Lestat


Zhlédnuté filmy, seriály a anime


Březen byl na filmy a anime celkem úrodný a zvládla jsem toho hodně. Moje bilance jsou tři filmy a šest anime a OVA.


posterDanchigai

Na začátku měsíce jsem hledala nějaká krátká anime, která bych měla zkouknuté hned. Narazila jsem právě na Danchigai. Ve zkratce? Je to o každodenním životě jedné rodinky skládající se z Harukiho, který je jediným mužem v domácnosti a má za úkol se starat o své sestry. Jeden díl má 4 minuty, takže to je fakt za chvilku. Danchigai byl na oddech skvělý. Nic světoborného, ale zasmála jsem se.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 3 z 5 hvězdiček


posterHoshi no koe

Hoshi je krátký, zhruba půlhodinový anime film. Popis zněl zajímavě. Pár z budoucnosti. Slečna se přihlásí dobrovolně ke kosmonautům a odletí do jiné galaxie. Chlapec zůstane na Zemi. Dopisují si pomocí smsek. Je tu ale problém. Smsky chodí stále pomaleji s tím, jak se slečna vzdaluje od Země. Jedna odpověď pak tedy letí třeba několik lidských let. Smutné. Nápad zajímavý, ale provedení hrůza. Vůbec jsem nechápala, o co tam jde, navíc jsem musela koukat bez titulek, takže paráda... Film není navíc ani dotažený do konce, takže nevíme, jak to skončí.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 2 z 5 hvězdiček


posterHalloween

Tohle byla další hrůza. S BFF jsme si předsevzaly, že se každou sobotu mrkneme na nějaký horror, který v TV dávají. Tak jsme se dostaly i k tomuhle re-maku. Nevím, co jsem čekala... Asi jsem na tyhle nelogické blbosti už malá. Chápala bych to, kdyby to mělo nějakou dějovou linku. Ale vyvražďovačka bez cíle? Navíc... jak ksakru může někdo žít, když ho třikrát střelí do hlavy? WHY? A o té úchylnce na masky radši nemluvím.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 1 z 5 hvězdiček


posterDRAMAtical Murder

Světe div se, ale v anime scifárny z budoucnosti moc nemusím. DRAMAtical Murder jsem vlastně ani vidět nechtěla, ale je to poměrně známé anime (je na něj dost cosplayů), takže jsem si řekla, že to zkusím. První věc - absolutně nesnáším hlavního hrdinu Aobu. Děj nebyl až tak špatný... Na to, že stejnojmenná hra je hodně YAOI tu byl snad jeden polibek... Ale náznaky tam určitě byly. Musím Dmmd přiznat, že mě i rozbrečelo. Díl o Clearově minulosti byl fakt smutně boží. Miluju Cleara. A Rena.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 3 z 5 hvězdiček


posterDRAMAtical Murder: Data_xx_Transitory

Dmmd má i OVA, které je určeno především pro milovníky samotné hry. Je totiž sestřih špatných konců, pokud se vám něco nepovede ve hře. Dost věcí jsem čekala, protože jsem na to už viděla fanart. Takže... amputace končetin, znásilnění Aoby, krev a prostě gore... Nebyla jsem z toho nijak u vytržení, ale scénku Aoby a Noize jsem si užila. Ne že ne.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 3 z 5 hvězdiček



posterČarodějky ze Salemu - FILM MĚSÍCE

Filmové zpracování divadelní hry The Crucible od Arthura Millera, kterou jsem v březnu přečetla a zamilovala se do ní. Stejně dopadl i film. Bylo to dokonalé. Historické kulisy, herci... Nemám filmu co vytknout. Ta atmosféra v Salemu byla příšerná. A herec ztvárnil Johna Proctora fakt skvěle. Plus i Elizabeth... Nejhorší bylo, že jsem na film koukala krátce před tím, než jsem šla do školy... A u scén, u kterých jsem u knihy jenom slzela, jsem to fakt nezvládla. Takže do školy s pěkně zarudlýma očima. Paráda. Věšení mých oblíbených postav fakt nedávám.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 5 z 5 hvězdiček


posterOrphan

Pěkně creepy horror. Další objev v rámco pátko-sobotních hororových večerů s BFF. Oproti Halloweenu ale výrazné zlepšení. Příběh jakž takž dával smysl a herecký výkon hlavní hrdinky byl obdivuhodný. Konečný plot twist jsem vůbec nečekala. Možná bych některé věci vynechala nebo udělala jinak, ale ve výsledku to byl zajímavý psychologický horor. Doporučuji.

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 3.5 z 5 hvězdiček



posterKissxsis

Nejradši bych zalezla někam do kouta. Proč si sakra rozkoukávám incestní anime? No dobře, Keita a jeho dvě sestry jsou nevlastní sourozenci, ale stejně... Proč jen musím pak všechno rozkoukané dokoukávat? Chtěla jsem mít Kissxsis z krku, tak jsem spolkla svou hrdost a koukala. Nebylo to až tak zlé... pokud vám nevadí pseudo incest. Keitovy nevlastní sestry ho milují a chtějí si ho vzít. Tohle anime je hodně úchylné a děsí mě, že mě čeká ještě jedna série. Za co?

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 3 z 5 hvězdiček


posterHetalia: Axis Powers

Hetalia je geniální a silně návyková. Kdyby nebylo Crucible, tak by se stala asi favoritem tohohle měsíce. Chcete se naučit historii a zeměpis zábavným způsobem? Hetalia je pětiminutové anime (má hodně dílů), které ukazuje historii různých zemí. Každá země je ztvárněna lidskou postavou (muž či žena). Nejvíce se zaměřuje na události světových válek, ale je tu i to, jak země vznikaly, vztahy mezi nimi a podobně. Je to neskutečně vtipné. A závěrečný ending je tak návykový, že si ho za chvíli budete zpívat taky. A moji favorité? Rozhodně Anglie, Rusko, Amerika, Japonsko a Švýcarsko. Některé z postav se objevují častěji: OSA (Itálie, Německo, Japonsko) a Dohoda (Anglie, Francie, Čína, Rusko, Amerika).

Odkaz na CSFD
Hodnocení na CSFD: 4 z 5 hvězdiček




A jaký byl váš březen?

7 komentářů :

  1. Horory mám ráda, původní Halloween se mi líbí, ale tenhle remake fakt nestojí za nic. Ale od Roba Zombieho se snad nic jinéh než krvavá vyvražďovačka čekat nedá. Naopak Orphan byla super.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkný výčet, takových knih. Znám z nich zhruba polovinu, ale konkrténě tyto jsem nečetla. Hah, já jsem u Bleache teprve u 3 :D Orphan jsem nedávno stahovala, ale ještě neviděla :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné shrnutí, máš nádhernou bilanci :) Z Tvých přečtených a recenzovaných se chystám hlavně na Odvrácenou tvář lásky, protože jsem od Hooverové ještě nic nečetla a tohle mě celkem zaujalo. Tak jsem zvědavá :) Přeji hezkou středu! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Asi méně náročný:D. Dám ti slunce se mi moc íbilo

    OdpovědětVymazat
  5. Film Čarodějky ze Salemu ma zaujal ale najprv kniha :)

    OdpovědětVymazat
  6. Koukám, že na Ugly Love máme stejný názor, holt si Hooverová nasadila laťku vysoko. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ja Ugly Love zbožňujem až na tie časti s Rachel. To ma vôbec nebralo a tiež ma tam plač akosi obišiel. :D Ale Milesov vzťah s Tate mi to všetko úplne vynahradil. :D

    OdpovědětVymazat