pátek 8. září 2017

Měsíční shrnutí za srpen 2017


Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za srpen?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy


ダンガンロンパ/ゼロ 1 [Danganronpa/Zero 1]ダンガンロンパ/ゼロ 2 [Danganronpa/Zero 2]

Danganronpa Zero 1, 2

Díkybohu za to, že mám nahrané jak hry, tak nakoukaná anime, protože jinak bych se v téhle light novele neorientovala. Odehrává se před první Mutual killing hrou (Danganronpa Animation s Naegim) a před Despair Arc. Co si budeme povídat, bylo to dokonalé, protože pokud víte, budete si těch detailů všímat. Sice mě štvala hlavní hrdinka Otonashi, která do několika minut zapomene, kdo je, kde je a trpí amnézií, a proto s sebou nosí deníčky, ale to by se dalo přežít. A hlavně - je tu Mukuro Ikusaba! Ano, prosím!

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček


Život po tobě (Me Before You, #2)Život po tobě

Pokračování Než jsem tě poznala jsem se trochu bála, protože recenze nebyly moc příznivé. Jednička totiž končila jakž takž uzavřeně (jasně, dost lidí chce vědět, co se stalo s Lou, ale nutné to nebylo) a podle mého názoru nebylo potřeba uměle natahovat sérii (bude i třetí díl). Život po tobě měl jak světlé, tak i temné stránky. Vyprávěcí styl Jojo je na jedničku. Četlo se to fantasticky. Na druhou stranu to byla děsná nuda - každodenní život Lou, která se utápí v depresi. Záchranář Sam? Na mě až moc velká nuda. Lily? Otravná teenagerka, na mě až moc rozmazlená. Chtěla jsem jí dát pěstí. Řekla bych, že takový lepší průměr. Tu sarkastickou a vtipnou Lou z jedničky tu ale nečekejte. Ta zmizela spolu s Willem.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


Všichni ptáci na nebiVšichni ptáci na nebi

Velké překvapení tohohle měsíce. Všichni ptáci na nebi jsou naprosto netradiční směsicí fantasy plné magie a supermoderních IT technologií. Že to nemůže fungovat? Ale kdeže! Tak divnou, ale přeci skvělou knihu jsem ještě nikdy nečetla. Líbilo se mi, jak autorka vyobrazila oba hlavní hrdiny. I když technice moc neholduju, i tak jsem si tyhle části užila. A magie? Chci vědět víc! Spojení přírodní magie a kleteb mě vážně moc zaujalo. Pokud jste o knize ještě neslyšeli, tak do ní určitě jděte!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Get It Together, Delilah!Get It Together, Delilah!

Jsem z toho lehce rozčarovaná. Nutno podotknout, že jsem to četla během celodenní jízdy busem, takže jsem byla dost sjetá... Svým způsobem se mi to líbilo dost - oddechové, fajn formát, autorčin styl psaní se mi líbil. Jen mi moc nebylo jasné, jak je možné, že si Del nechodila takovou dobu do školy... Jinak je to ale super - umístění v Austrálii, nenásilně využitý LGBT motiv, který nijak nevyčníval...
Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček



Šest vran (Šest vran, #1)Šest vran - KNIHA MĚSÍCE

Myslela jsem si, že se mi SoC líbit nebude. Smůla. Jízda od začátku do konce, skvěle vybudovaný svět, postavy, systém gríšů... Nelituju, že jsem si před Grishou přečetla jako první tohle. Moc se mi líbil i překlad. A moji oblíbenci? Jednoznačně Jesper, Wylan a dvojce Nina/Matthias. Kde je pokračování?
Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček




Zrecenzované knihy


Hlavně to nikomu neříkejŽivot po tobě (Me Before You, #2)Andělské radyVšichni ptáci na nebi


Zhlédnuté filmy, seriály, anime


posterLa La Land

Když jedete skoro celý den do Itálie v buse, nezbyde vám nic jiného, než koukat na filmy. Žel bohu jsem La La Land viděla cestou tam, kdy mi za jednu noc bylo třikrát špatně, takže jsem z něj moc neměla. Jednou jsem i usla. I tak to byl ale fajn muzikálový film, který neurazí. Emma Stone je tu skvělá. Jen mě trošku naštval konec, protože prostě... ugh!

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček



posterRevenant

Při cestě z Itálie zpět jsem viděla podstatně víc filmů, a to hned tři. Jako první jsme se s kamarádkou rozhodly podívat na Revenanta, kde hraje Hugh Jackman. Netušila jsem, o čem to je, takže jsem byla poměrně překvapená. Jsem ráda, že jsem na to koukala ještě ve dne, kdy jsem nebyla unavená, jinak bych totiž usla. Dějová linka nic moc, v půlce případů se tam nemluví a nemít titulky, nerozuměla bych i indiánštině. Prostředí ale krásné, o tom žádná. Pro mě ale celkem nuda. Podobných příběhů o revence v divočině jsem už viděla...

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček


posterMike i Dave sháněj holku

Tohle byla děsná blbost, ale bavila mě. Hodně. Po Revenantovi jsem potřebovala něco odlehčeného a tahle komedie byla skvělou volbou. Hraje tam Zac Efron a Anna Kendrick. Bylo to průhledné, některé vtipy hloupé, skoro až bizární... ale víte co? Je to super. Pokud hledáte nějakou šílenou komedii, u které chcete vypnout, tohle je boží.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček



posterVykoupení z věznice Shawshank - FILM MĚSÍCE

Shawshank je nejlépe hodnocený film na ČSFD. Když už jsem byla v buse, odkad jsem nemohla utéct a u filmu jsem musela vydržet, rozhodla jsem se zkusit Věznici, kterou bych si doma sama od sebe asi jen tak nepustila. Velká chyba! Byl to silný zážitek. Brečela jsem. I když podobné filmy nevyhledávám, musím uznat, že Vykoupení je vynikající. Inteligentní příběh, realističtí hrdinové, prostředí...

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterAnnabelle 2: Zrození zla

Vendea šla jednou do kina. S BFF jsme se rozhodly jít na dvojku Annabelle. Nikdy jsem v kině na hororu ještě nebyla, takže jsem byla poměrně zvědavá. Jednička Annabelle nebyla nic extra, ale samotná panna je pro nás srdcovou záležitostí. A dvojka? Well... dělaly jsme v kině ostudu spolu s dalšími, protože jsme se neustále smály. V ději nebylo nic nepředvídatelného, u všech lekaček jsem se začala smát, protože upřímně... holka, co vyletí komínem? Ani ta příšera nebyla scary. Na horor ale okay. Pokud nemáte s horory zkušenosti, jděte do toho. Třeba se i leknete.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček

posterDeath Note

Ehm... pokud mě sledujete na sociálních sítích, víte, jak moc se mi tahle adaptace mé nejoblíbenější mangy nelíbila. Mohla bych zmínit tisíc důvodů proč (asi bude samostatný článek se srovnáním všech adaptací). I když byl trailer strašný a DN vypadal absolutně jinak, i tak jsem mu chtěla dát šanci. Bohužel pro Netflix mě jejich adaptace nenadchla. Doufala jsem, že zachovají alespoň některé aspekty originálu a jen změní místo, kde se to odehrává. I kdybych ale DN neznala, film by se mi brutálně nelíbil. Z inteligentního příběhu, kde mezi sebou zápasí dva supermozky a hlavní hrdina touží po spravedlnosti, se stal angsty teen horor, který by mohl konkurovat mým oblíbeným Nezvratným osudům. Zápletka je naprosto průhledná, nedává smysl, hlavní hrdina Light je totální idiot, který jede na houbičkách, jeho idol, roztleskávačka Mia, je psychopat a L? Nejchytřejší detektiv na světě? Idiot, co trpí poblázněnými hormony. Tu jednu hvězdičku dávám jen za Ryuka (jeho chování sice taky nedávalo smysl, ale who cares). Dokážu být hodně tolerantní a chtěla jsem tomu dát šanci, ale ne. Chudák Natt Wolf. Upřímně ho lituju.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 1 z 5 hvězdiček


posterCheer Danshi!!!

V srpnu jsem se donutila dokoukat i jedno anime, které jsem měla rozkoukané pěkně dlouho. Je to opět něco sportovního, tentokrát o týmu kluků na vysoké, kteří chtějí prorazit jako roztleskávačky. Co je na nich tak special? V týmu nemají žádné slečny. Některé epizody mě fakt bavily, jindy to byl takový průměr. Moc mi nesedl hlavní hrdina a jeho nejlepší kamarád, i tak bych to ale přirovnala k těm lepším sportovním anime. Zas trochu něco jiného.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček


posterHra o trůny - 7. série

V srpnu také skončila sedmá řada Game of Thrones. Samozřejmě jsem se jako správná fanynka každý týden koukala. Bylo to celkem fajn, ale mám i oblíbenější série. Skoro nikdo tu totiž neumřel a neslo se to v pomalejším duchu. Na druhou stranu jsem áchala nad Jorahem, který tu byl poměrně hodně. Jona Snowa nikdy mít ráda nebudu, tudíž jsem během jeho částí celkem trpěla. Velké plus za Littlefingera, jeho pedo pohledy na Salsu mi dokázaly hned zlepšit den. A Bronn. Bronn potřebuje víc prostoru.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček


A jaký byl váš srpen?

1 komentář :

  1. Život po tobě mě celkem zklamal, takové zbytečné pokračování. Revenant to samé, velké zklamání. Naopak Shawshank je super film. Na Annabelle a La La Land se chystám.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat