středa 11. října 2017

Měsíční shrnutí za září 2017


Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za září?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy

Tokijský ghúl 5 (Tokyo Ghoul, #5)Tokijský ghúl 5

Do Tokijského ghúla se s každým dalším volume zamilovávám víc a víc. I když jsem viděla anime, i tak si v manze najdu vždycky něco nového. A v pětce je navíc jeden z mých oblíbených soubojů - Tsuki versus zbytek. Možná jsem morbidní a zvrácená, ale Labužník je prostě nejlepší postava ever. A další plus? Na konci se už objevil Juuzo! Jen mám trochu obavy, protože v dalším dílem už jsou Aogiri... takže ugh...

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček



Gantz/16Gantz 16

Gantz už asi nemá smysl ani komentovat. Pořád stejně úchylné, hrozné a WTF. Je škoda, že mě vůbec nezajímá, co se stane s hlavním hrdinou a jeho holkou... protože to asi mělo být smutné. Bylo to smutné. Ale já vnitřně jásala a byla jsem ráda, že je pryč... Ne ale na dlouho! Už se vážně těším, až tahle manga série skončí, protože číst to je holé utrpení (ale dočtu to!).

Hodnocení na GR: 2.5 z 5 hvězdiček




Strange the Dreamer (Strange the Dreamer, #1)Strange the Dreamer

Tuhle knížku jsem četla strašně dlouho. Nejenom, že je tlustá... Autorčin styl psaní je hodně hutný, snový a popisný, takže je třeba mu věnovat dostatečnou pozornost. A to jsem nakonec zvládla. A vyplatilo se to. Celý svět Snílka mi neskutečně učaroval a i přes počáteční pochyby jsem se do něj zamilovala. Na konci jsem i brečela... A vlastně je mi strašně líto, že to skončilo tak brzo (ne, ten plot twist na konci jsem fakt nečekala...). Kdy bude pokračování?

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček



Courting the Cowboy Boss (Texas Cattleman's Club: Lies and Lullabies #1)Kouzlo přitažlivosti

V rámci #zhavecteni, jehož zakladatelem je Ola z AM, jsem se pustila do Harlekýnky Kouzlo přitažlivosti. Bylo to spíš z legrace, ale vlastně se mi příběh i líbil. Sex tam skoro nebyl a spíš šlo o romantiku rozvíjející se mezi majitelem dobytkářského klubu a jeho služebnou. Do toho ještě temná backstory, nějaké to obchodovoání... Nebylo to vůbec zlé! Lepší jak některé NA, které jsem četla.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček



Red Winter (Red Winter Trilogy, #1)Red Winter

Jeden z aspirantů na knihu měsíce (nakonec to ale vyhrála Tower of Dawn). Tahle YA s neskutečně krásnou obálkou mi naprosto uhranula. Je to inspirované japonským folklórem a hodně mi to připomínalo mé milované anime Kamisama Kiss. Užila jsem si každičkou minutu čtení. Hlavní hrdinka není úplně blbá, což taky hodně pomohlo. A moje oblíbená postava? Rozhodně liščí yokai Shiro, protože prostě vypadá a chová se jako Tomoe. A ty ilustrace v knížce! Ach!

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


Doctor Who: Dávný časDoctor Who: Dávný čas

Další z příběhů z prostředí seriálu Doctor Who. Tentokrát menší vesmírná plavba do červí díly. Oproti ostatním dílům se mi líbil o trošičku méně, i tak to ale bylo celkem zábavné a pro fanoušky seriálu must-read. Capaldi prostě umí.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček





Víš, že tě miluju? (The DIMILY Trilogy, #1)Víš, že tě miluju?

Víš, že tě miluju? je taková inteligentnější Abbi Glines. Zápletka originální asi jako milostné trojúhelníky v YA... Překvapivě mě to ale bavilo číst. Jako oddechovka ideální, pokud nehledáte něco inteligentního. Trochu nechápu, proč je to v Británii takový bestseller, ale to nechápu ani u Abbi Glines, jejíž knihy kromě čtivosti nemají zhola nic. Ale vše proti gustu, že.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček




Ruthless People (Ruthless People, #1)Ruthless People

Poslední kniha ze společného summer readingu, kterou jsem se celkem prokousávala. I když mě bavila hodně, byla trošičku delší a přeci jen... velkou část knihy zabíral sex. Tahle kniha není pro teenagery - je to drsný adult příběh plný mafie, zbraní, krve, mučení a sexu (kterého by mohlo na můj vkus být trochu méně). Kniha až tak známá není, což je podle mě škoda. Starším slečnám by se mohla líbit.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Tower of Dawn (Throne of Glass, #6)Tower of Dawn - KNIHA MĚSÍCE

Hahaha, kdo mě zná, tak se tomuhle bude děsně smát. Protože jsem doteď Chaola nenáviděla. A ToD je kniha z jeho a dalších dvou pohledů. Ale světe div se... Tower byla vynikající. Možná dokonce i nejlepší z celé série. Úplně jiné prostředí tomu svědčily. Je skvělý, že prostor dostaly i další vedlejší postavy jako Nesryn či Yrene, která se objevila zatím jen v jedné z novelek. A líbila se mi reprezentace postižení, která byla dle mého názoru vykreslena fakt dobře.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


How to Hang a Witch (How to Hang a Witch, #1)How to Hang a Witch

Na How to Hang a Witch jsem se těšila strašně dlouho, protože se tu objevuje téma Salemu a čarodějnických procesů. Jako velký milovník Millera a hry Town of Salem to byla jízda. Skvělá hororová contemporary protkaná s magií a historií. Mean Girls, doslova. Knihu jsem četla společně s Alainou, což dodalo celému zážitku o to víc. Rozhodně buddy read s někým úplně cizím zkuste, je to boží.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



KaziměstiKaziměsti

České autory sice moc často nečtu, ale tentokrát jsem udělala výjimku. Kaziměsti Martina Bečana vypadali zajímavě a urban fantasy já ráda. A udělala jsem setsakra dobře! Neskutečně mě to bavilo. Autorova fantazie tu nezná mezí a celý koncept Kaziměstů je naprosto geniální. Navíc je město z příběhu Olomouc, takže... neváhejte! To chcete!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Zrecenzované knihy


Šest vran (Šest vran, #1)HuntedRed Winter (Red Winter Trilogy, #1)


Zhlédnuté filmy, seriály a anime 

posterVšechno, úplně všechno

S touhle knižní adaptací jsem celkem otálela, protože jsem pořád producentům neodpustila to, že do traileru vecpali v podstatě děj celého filmu, takže to nebylo překvapení. Nakonec se mi ale film překvapivě líbil. Herecké obsazení na jedničku, bylo to i vtipné, hudba příjemná... co víc chtít! Jen mi trochu chybělo víc té psycho matky z knížky.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček



posterDeath Note: Light up the New World

Po naprostém failu s Netflix Death Notem jsem se rozhodla dokoukat vše, co jsem ještě neviděla. Konkrétně mi chyběl Light up the New World, což je asijské pokračování původních DN live action filmů. Máme tu trochu více Kirů a děj se odehrává x let po smrti Lighta Yagamiho. Bylo to rozhodně zajímavé, ale některé věci nedávaly moc smysl a bylo to zdlouhavé. Rozhodně ale lepší než Netflix verze. O DOST.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček


posterHajimete no gal

A je tu záplava anime! V září končila celá řada anime z letní sezóny, takže jsem hodně dokoukávala. Jako první je Hajimete no gal, které se mi z celé sezóny líbilo asi nejvíc. Bylo to neskutečně vtipné romantické anime o klukovi, který chce přijít o panictví a troufne si oslovit jednu z největších krásek na škole. Všichni si o ní myslí, že dá každému, ale přitom je pravda úplně jinde. I přes některé úchylárny a pedo postavu skvělé.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterNana maru san batsu

Dalším anime je Nana Maru. To spadá teoreticky do žánru sportu a vypráví příběh o školním klubu, který se zabývá Kvízy. Něco jako Chcete být milionářem. Nikdy jsem o tomhle sportu "Quiz Bowl" neslyšela, takže to pro mě byla výzva. Na můj vkus tu bylo až moc pravidel (která jsem ani na konci nepochopila), ale vcelku mě to bavilo. Na odpočinek super.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček



posterAnother

Na hororové Another jsem se chtěla podívat už děsně dlouho. Nechala jsem se nakonec zlákat a během toho, kdy jsem byla nemocná, jsem po večerech koukala. Oproti svým kolegům z žánru to bylo trochu slabší (třeba Corpse Party), i tak to ale byl celkem masakr, hlavně poslední díly, kdy se všichni změnili ve vraždící monstra. Vcelku originální příběh a pro fanoušky hororu to pravé.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterAnother: The Other - Inga

Inga je krátké anime OVA k Another, které vypráví příběh Misaki a její "kamarádky" z doby před událostmi Another. Pokud máte rádi Misaki Mei, určitě se vám to bude líbit. Bylo to cute a dalo to její postavě trochu té backstory.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček




Dive!!Dive!!

A máme tu další sportovní anime, tentokrát z prostředí bazénů. Hrdinové Dive skáčou závodně ze skokanských můstků. Dive se bezpochyby snažilo napodobit Free!!, které je díky odhaleným mužským hrudníkům dost oblíbené, hlavně mezi děvčaty. Dive je o poznání nudnější a kluci tu nejsou tak sexy jako ve Free, ale koukat se na to dalo. Hlavní hrdina mi sice k srdci nepřirostl, byly tu ale postavy, na které jsem ráda koukala.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček


posterGrace

Tak tohle byla hrůza. Na tenhle horor jsem koukala v televizi jen z čiré zvědavosti, protože jsem měla na nějaký ten horor chuť. Neměla jsem to dělat. Příběh o slušné křesťanské holce, která nastoupí na vysokou a snaží se splynout s davem a zažít svoje poprvé. Je ale posedlá ďáblem... Na rovinu... příběh skoro nulový, efekty hrůza a to radši nemluvím o kameře. Nekoukejte na to, ztráta času.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 1 z 5 hvězdiček


posterCentaur no nayami 

Poslední letní novinkou byla Centaur no nayami. Tohle anime je hodně specifické a hodně lidem se nejspíš nebude líbit. Příběh ze střední školy, kam chodí spousta magických bytostí - od kentaurů, andělů, faunů... Stačí si vybrat! Hlavní hrdinka je kentaurka, což je samo o sobě dost neobvyklé. Líbilo se mi to, i když jsem to vůbec nečekala. Navíc to má totálně boží ending!

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterKuroshitsuji: Book of the Atlantic

Neskutečně dlouho jsem čekala na to, až mi zanimují můj oblíbený arc z mangy. Book of the Atlantic se odehrává na lodi podobné Titanicu. Jen s tím rozdílem, že tu jsou zombie. Film byl možná trochu dlouhý, ale skvěle propracovaný. Byli tam mí oblíbení Shinigami (hlavně Ron), Snake, Undertaker... A Lizzie a její badass bojová scéna!

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček



Poster undefined 
        Ókami šódžo to kuro ódži
       
      
     Wolf Girl and Black Prince - FILM MĚSÍCE

Ke konci měsíce jsem se rozhodla začít snižovat počet japonských live action filmů natočených podle mých oblíbených anime. Jako první šel na řadu Wolf Girl and Black Prince, adaptace na stejnojmenné anime (v japonštině Ookami Shoujo to Kuro Ouji). A bože, bylo to boží! Pokud máte rádi romantiku, doporučuji na 100 %. Hlavního hrdinu navíc hraje neskutečně sexy Japonec, který si v seriálu zahrál i L z Death Notu.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček


posterAnother 

Jako další šla na řadu filmová adaptace Another, kde si opět zahrál herec L z Death Notu. Oproti anime to bylo o dost slabší, i tak si ale myslím, že film poměrně vystihl celou atmosféru anime. Smrti tu sice byly směšnější a dost nerealistické, ale to bych jim i odpustila. Snaha tu byla!

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček




posterDurarara!!!

Durararu jsem měla rozkoukanou neskutečně dlouho. Není to ani tím, že by mě nebavila, člověk se ale musí hodně soustředit na děj, aby mu něco neuniklo, takže moje tempo bylo přirozeně slimáčí. Navíc to není klasik anime, které má třeba 12 dílů na sérii, takže i tak... Nakonec to bylo ale skvělé. Gangy, mystery, do hloubky promyšlené postavy... Jop, Durarara mě hodně bavila.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček


Durarara!! SpecialsDurarara Specials

I dva speciály k Duraraře jsem si náležitě užila. Byly o dost odlehčenější než tradiční díly z původní série. Ale to vůbec nevadilo! Víc se mi asi líbil s ufouny (kteří vlastně ufouni vůbec nebyli). Co víc říct... mám OVA ráda. 

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček





A jaké bylo vaše září?

2 komentáře :

  1. U mě září bylo slabé a to jak v knihách, tak i ve filmech. Všechno, úplně všechno chci také vidět, ale prvně musím sehnat knihu.
    Soutěž

    OdpovědětVymazat
  2. Zaujala jsi mě filmem Wolf Girl and Black Prince, ten si dnes pustím :))

    OdpovědětVymazat