úterý 21. srpna 2018

Recenze - Manželka mezi námi

Manželka mezi námiOficiální anotace

Která je ta druhá? Psychologický thriller o manželství, zradě a nebezpečných pravdách.

Ponořte se do příběhu Vanessy Thompsonové… Budete si myslet, že čtete o žárlivé ženě, která je posedlá snoubenkou svého bývalého muže. Bude vám připadat příšerná a pochopíte, proč ji manžel opustil a našel si náhradu. Budete si jistí, že znáte všechny jejich pohnutky i detaily tohoto milostného trojúhelníku. Jenže ať už si myslíte cokoli, mýlíte se. Dokážete číst mezi řádky a odhalit pravdu dřív, než obrátíte na poslední stránku?

O Manželce mezi námi jsem slýchala ze zahraničního booktubu. Když tedy vyšla i u nás, rozhodla jsem se knize dát šanci. Anotace zněla zajímavě, takže... proč ne?
Knižní teaser

The Wife Between UsLa moglie tra di noiUne femme entre nous

Osobně jsem fanouškem originální obálky (té první), ta česká ale není vůbec zlá. Rozhodně se k příběhu hodí víc než třeba ta prostřední (chápu, svatební, ale i tak...).

Výsledek obrázku pro wife between us
Vanessa Thompsonová je unavená manželstvím, které jí zničilo život. Po opuštění manžela sleduje jeho novou snoubenku, s kterou je Richard šťastný. Vanessa moc dobře ví, jak okouzlující dokáže její ex-manžel být. Vanessiny kamarádky a nejbližší okolí okolo Richarda ji má za bláznivou hysterku, která přišla o bohatství, které s sebou manželství neslo a která jeho nové mladší přítelkyni závidí. Vanessa ale dobře ví své a nic není tak, jak to doopravdy vypadá. Pomyslný milostný trojúhelník je plný temných tajemství, lží a polopravd. Je Richard doopravdy tak dokonalý, jak tvrdí jeho okolí nebo je pravda o dost hroznější?

Manželka mezi námi je psychologický thriller z per dvou autorek - Greer Hendrick a Sarah Pekkanen. Jedná se o standalone román, která vyšel pod značkou TOP Thriller v nakladatelství Moba. V zahraničí vzbudil velmi kladné ohlasy, a nejinak tomu bylo i u nás. Děj příběhu se točí kolem dvou žen, z jejichž pohledu je příběh vyprávěn. I když jsou každá úplně jiná, jedno mají společné - manžela (ex-manžela) Richarda. J

ak tomu u thrillerů bývá, děj je velmi napínavý a místy až mrazivý, jelikož se autorky zaměřily na poměrně závažné téma, které je v literatuře rozhodně potřeba zmiňovat a zabývat se jím. Čtenář dostává na první pohled jednoduchý příběh, který je ale plný tajemství a rozhodně nedopadne tak, jak si myslíte. Zvraty přicházejí od první strany až na samotný konec. Třeba zmínit, že se tu objevuje i násilí - slabší povahy by tedy měly četbu zvážit. Osobně jsem tolik thrillerů nečetla a mám radši ty mrazivější, ve kterých teče i krev, což Manželka mezi námi není. Autorky sázejí spíše na psychiku a dle mého názoru se jim to povedlo více než dobře.

Jenomže ona si na mě už názor vytvořila - nedá se mi věřit. Dochází mi, jak bylo bláhové si myslet, že jejich vztah snadno rozbiju.

Výsledek obrázku pro wife between usPostavy jsou jedním z nejdůležitějších stavebních kamenů v této knize. První hlavní hrdinkou je postarší Vanessa, která měla vše - dokonalého manžela i život, který ale skončill a ona se snaží vyrovnat se vším, co se stalo. Díky Vanesse také získáváme informace o klíčových událostech a o tom, co se doopravdy stalo. I když na první pohled vystupuje jako žárlivá exmanželka, která stalkuje svou mladší verzi, není tomu tak. Vanessa přidává i flashbacky z minulosti, které děj velmi pěkně doplňují. Druhou hrdinkou je Nellie, současná snoubenka Richarda. Sladká učitelka v mateřské školce, která sní o lepším životě. Osobně jsem si víc oblíbila Vanessu, ale Nellie byla taky fajn. Nemohla jsem ale vystát Richarda. Ewwww. Takového chlapa fakt potkat nechcete. Zlatý Christian Grey.

A jaké byly mé dojmy po dočtení téhle knihy? Jak jsem zmiňovala dříve, thrillery až tak často nečtu, což je chyba. Manželka mezi námi mne bavila, i když bych uvítala více krve (haha). Děj ale letěl rychlostí blesku, četlo se to fakt dobře a byla tu spousta zápletek a zvratů. které jsem neodhadla. Pokud hledáte zajímavý psychologický thriller, který se zaměřuje na násilí, pak vám tuhle knihu doporučuji. Autorky si nechávají zvraty i na samotný konec, což mne mile překvapilo. Byla to super jednohubka na dva večery.

Manželku mezi námi bych doporučila všem, kteří hledají zajímavý psycho-thriller se silnými ženskými hrdinkami a temnou minulostí.

Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.