sobota 24. listopadu 2012

Recenze - Zásvětí

Zásvětí (Zář, #2)Anotace:

Bethany Churchová je anděl, který byl seslán na zem, aby tu bojoval s temnými silami Zla. To, že se zamiluje, součástí jejího poslání nikdy nemělo být, ale přesto mezi Beth a jejím smrtelným přítelem Xavierem Woodsem vzniklo silné pouto. Ale ani Xavierova láska a péče andělských sourozenců Gabriela a Ivy neuchrání Beth před děsivou jízdou na motorce, ke které je přinucena lstí a díky ní se dostane až k samotným branám pekla. Démonický Jake Thorn se nakonec nechá přesvědčit, aby Beth pomohl dostat se zpět na zem. Cena, kterou za to požaduje, však zničí Beth i všechny, které tolik miluje... Příběh, který Alexandra Adornettová vystavěla v knize Zář, první části série, jež se okamžitě stala bestsellerem, se rozvíjí napínavým a nečekaným způsobem. Andělé bojují s démony a moc lásky je vystavena těžkým zkouškám.

Po dočtení Záře jsem byla celkem zvědavá na to, jak se tenhle romantický příběh bude vyvíjet dál. Už podle obálky a recenzí jsem tušila, kam to bude směřovat, a tak jsem se nakonec odhodlala a vypůjčenou knihu z knihovny si nakonec přečetla.

Trailer:

Hades (Halo, #2) Hades (Halo, #2)

Obálky téhle série jsou prostě neskutečné a jsou hlavním důvodem, proč si knihu většina čtenářů přečte. Máme originální obálku, což je jedině dobře. Je stejně krásná jako ta Záře a líbí se mi snad i o něco více. Pokud jde o ostatní obálky, tak ta další anglická je krásná, nebýt těch kraťoučkých ručiček Beth a toho chlapce. Portugalci pak mají také docela pěknou, mimo ta podivná křídla a divný font.

30b7c559af20e1d7b64bbff3ac2621cd89d6aee2_m_largeBethany Churchová je anděl nebeský, který byl seslán na zem spolu se svými nebeskými sourozenci, aby zabránila řádění zla na Zemi. Narozdíl od archanděla Gabriela, odtažitého a moudrého milovníka hudby a Ivy, nadpozemsky krásné léčitelky, má Beth k lidem nejblíž a bezmezně je miluje. V Záři se zamilovala do lidského kluka Xaviera, kterému odhalila svou božskou povahu a s jehož pomocí dokázala zahnat na útěk démona Jakea Thorna. Po duchařské seanci, která ze začátku vypadala jako něco neškodného, se na party objevuje Jake na motorce a unáší Bethany na místo, kam nikdy žádný anděl nevstoupil - do podsvětí, Zásvětí. Jake netouží po ničem jiném, než aby se Bethany stala jeho družkou - je jedním z pekelných knížat, která slouží samotnému Luciferovi. Bethany doufá, že se jí brzo někdo vydá zachránit - jak dlouho totiž může nebeský anděl vydržet v samém srdci zla?

560419_10151035161360213_2014572299_n_largeAlexandra Adornetto nám přináší příběh zakázané lásky mezi andlěskou bytostí a člověkem. Stěžejním bodem celého děje je únos Bethany do Podsvětí a následné zkoumání toho, jak jí odtamtud dostat. Zápletka je celkem zajímavá, ale plyne strašně pomalým tempem, takže člověk knihu čte dlouho. Tento díl postrádá akci, které je tu opravdu minimálně, možná tak na závěr. Velký prostor je tu věnován popisu Podsvětí a pocitům, které cítí Bethany, Jake a Xavier. Pokud máte rádi akci, tenhle díl nebude nic pro vás. Kniha je pro pravé milovníky lehkých romantických příběhů. Postavy jsou doopravdy miloučké, to je ale asi tak všechno. Jakožto fanouškovi andělů by vám ale kniha uniknout neměla.

Abych pravdu řekla, tak z postav jsem moc nadšená nebyla. Bethany je naivní andělice, kterou jsem si celkem oblíbila, ale její nezkaženost mi místy lezla až na nervy. Pokud jde o jejího přítele Xaviera, tak toho jsem odsoudila už v předchozí knize. Půl knihy se pouze obviňoval za to, že Beth unesli. Takový by měl být chlap? Světlou stránkou jsou archáč Gabriel a Ivy, kteří jsou sympatičtí a zachovávají chladnou hlavu. Pekelný kníže Jake byl také skvělý a choval se celkem jako padouch. Cenu za nejlepší postavu si stále ale odnáší Gabriel.

Tuto andělskou triologii bych doporučila každému, kdo se o anděly zajímá a má rád nenáročný romantický příběh zaměřující se převážně na city. Mezi představiteli andělské literatury patří spíše mezi průměr, ale na to, že je to autorčina prvotina, je to skvělé. Když už nic jiného, tak to má alespoň překrásné obálky.

Konečné hodnocení:  80 %

Pokud máte o knihu zájem, můžete jí zakoupit ZDE.