pátek 19. dubna 2013

Recenze - Rules of Attraction

Rules of Attraction (Perfect Chemistry, #2)Anotace

Když se Carlos Fuentes vrací po roce žití v Mexiku do Ameriky, nechce nic z toho, co mu jeho bratr Alex nabízí - začít nový život na střední škole v Coloradu. Carlos rád žije na hraně a chce si vydláždit vlastní cestu - stejně jako to udělal Alex. Následně potkává Kiaru Westfordovou, která moc nemluví a je totálně vystrašená z toho, jak se Carlos chová. Carlos předpokládá, že si Kiara myslí, že je něco víc než on a nedokáže si připustit, že by se do něj mohla zamilovat. Brzy si ale uvědomí, že být sám sebou je přesně to, co Kiara právě teď potřebuje.

Po přečtení prvního dílu jsem se trochu obávala toho druhého, protože jsem si navykla na nejstaršího z bratrů, Alexe. Po shlédnutí traileru jsem se ale trochu uklidnila a na RoA se těšila, protože Carlos a Kiara spolu vypadali naprosto luxusně. RoA byly mojí odměnou za písemnou část maturity. A taky to tak dopadlo – během pár hodin jsem je měla přečtený.

Něco málo k obálce

Rules of Attraction (Perfect Chemistry, #2) Du Oder Der Rest Der Welt (Perfect Chemistry, #2)

Do obálky tohoto dílu jsem se zamilovala. Celou dobu jsem čekala, kdy ta scéna nastane a ona tam doopravdy byla! Není nic romantičtějšího, než pár v dešti.

179151_388215784571890_179270643_n_largeCarlos Fuentes se nedobrovolně dostal do Colorada, aby bydlel se svým starším bratrem Alexem. Kvůli rvačkám na bývalé škole si s sebou Carlos nenese zrovna nejlepší pověst. Nové místo a škola je ale skvělou příležitostí k tomu, aby začal znova. To by ale nebyl Fuentes, aby něco neprovedl. Jeho průvodkyní se stává Kiara, která si ohledně kluků moc nevěří, koktá, nosí turistické oblečení a její nejlepší kamarád je gay.

Mimoto opravuje auta. Alex doufá, že dokáže mladšího bratra přivést k rozumu a držet ho od drog a gangu dál. Carlos se ale snaží o pravý opak a brzy zjistí, že se ocitl přímo uprostřed války gangů, v které má sehrát výraznou roli.  Carlos zjišťuje, že první dojem není vždy ten správný, a že existují důležitější věci než porušování pravidel – jejich dodržování.

Rules of Attraction jsou druhým dílem v trilogii Perfect Chemistry z pera Simone Elkeles. Autorka se s námi vrací k bratrům Fuentesovým, jejichž rodina je odedávna spjata s gangy. Zápletka celé knihy se mi líbila stejně jako první díl, s postavami to bylo možná o trochu lepší. Autorčin styl je svěží, nikde se zbytečně nezadrhává a je také plný akce a napětí.  Mimo problémy s gangem se autorka také zaměřuje na romantickou linku mezi Kiarou a Carlosem. Nezapomíná ani na postavy z minulého dílu, Brittany a Alexe, kteří se konečně usadili. Simone píše poměrně jednoduchou angličtinou, kterou protkává španělskými slovíčky, což ještě více přibližuje prostředí knihy.
“Then what sport do you play?"
Carlos puts down his food. Oh, no. He's got a rebellious gleam in his eye as he says,
"The horizontal tango."
"Dancing really isn't a sport," Brandon tells Carlos, oblivious to the shock at the rest of the table.
"It is when I do it," Carlos says.
Brandon turns to my dad with big, innocent eyes.
"Daddy, do YOU know how to do the horizontal tango?”

Kniha je vyprávěna z pohledu dvou hlavních hrdinů. Carlos Fuentes je typický horkokrevný hispánec, který rád vyhledává problémy. Hluboko ve svém srdci ale ví, že existují morální normy, které nesmí porušit. Miluje svou rodinu a stejně jako Alex je rozhodnutý pro ní udělat první poslední.

Kiara je Brittanin pravý opak. Ráda opravuje auta, chodí na dlouhé procházky do hor, nosí pohodlné oblečení a přátelí se s gayem. Je velmi vtipné sledovat střet těchto dvou naprosto odlišných charakterů. O vtipné situace není nouze. Mimo dva hlavní hrdiny se v RoA objevují i vedlejší postavy jako Alex, Carlosův bratr a jeho dokonalá přítelkyně Brittany, s kterou jsme se setkali už v předchozím díle. Velkou pozornost také dostal Kiařin mladší bratr a celá Kiařina rodina.

Celou sérii bych doporučila všem, kteří s angličtinou začínají a mají nějaký vztah k hispánské kultuře. Rules of Attraction ukazují, že být rozdílný není vždycky špatné. Kdo hledá příběh plný protikladů a nebezpečné lásky na pozadí gangů, je tu správně.

Celkové hodnocení:  90%

La cucaracha, La cucaracha, Ya no puede caminar, porque no tiene, porque le falta, I don't know the rest, la la la la!”