čtvrtek 20. června 2013

Recenze - Of Poseidon

Of Poseidon (Of Poseidon, #1)Anotace

Galen, sirénský princ, hledá dívku, o které se doslechl, že umí mluvit s rybami. Emma tráví svůj volný čas na pláži, když poprvé potkává Galena. Ačkoliv je jejich spojení velmi bezprostřední a mocné, Galen není úplně přesvědčen o tom, že je Emma tou, kterou hledal. Tedy až do chvíle, kdy smrtící setkání se žralokem potvrdí, že by Emma a její Dar mohly být jedinou věcí, která zachrání Galenovo království. Potřebuje její pomoc - nezáleží na tom, co to bude stát.

Ani přesně nevím, kde jsem na Poseidona narazila. Nejspíš to bylo na GoodReads u zahraničních blogerů. Kdo ví. Přinejmenším za to může obálka. Byl mi jedno, co říká anotace nebo ostatní recenze. Byla jsem odhodlaná si Poseidona přečíst stůj co stůj. A tak jsem se na to tedy vrhla...

Obálka mne už na první pohled velmi zaujala. Je v ní něco tajemného - modelka pod vodou v nádherných odstínech modré. Velmi decentní. Font ladí s celkovým pozadím, což z obálky Of Poseidon dělá jednu z nejhezčích, jakou jsem v tomto žánru viděla.

(30) hipster | Tumblr
Vítejte v podmořském světě Sirén, tajemných bytostí, které bývaly lidmi označovány coby mořské panny. Sirénská společnost je rozdělena na dvě království - Poseidonův klan a Tritonův klan. Galen je tritonským princem. Spolu se svou sestrou Raynou je právě na výpravě za tajemnou dívkou, která dle slov jeho lidského přítele má Poseidonův dar a mohla by se tak stát skvělou partnerkou pro Galenova staršího bratra. Během své výpravy potkává Emmu, ke které už od prvního setkání něco cítí. Něco velmi silného. Po strašlivé nehodě Emma pomalu zjišťuje, že celý život žila ve lži - její neobvyklé schopnosti totiž budí pozornost dalších Sirén. Dokáže se Emma srovnat s tím, čím doopravdy je a nepodlehnout šarmu tritonského prince?

Anna Banks nám v prvním díle plánované série představuje společnost bájných bytostí, které lidé pokládali za mořské panny. Angličtina je celkem jednoduchá, takže bych knihu doporučila i začínajícím čtenářům. Děj je poněkud rozvleklý a celkem se táhne, i když se najdou i místa, která uběhnou rychle. Zápletka je celkem předvídatelná a trochu klišé, ale i přesto si knihu můžete víceméně užít, pokud vám nevadí roztahanější pasáže. Děj oživuje historie Sirén, kterou nám autorka ukazuje skrze Galena, hledajícího v Archivu. Pokud jde o milostný příběh, tak tu hraje celkem dost velkou roli. Naštěstí tu není tolik patrný milostný trojúhelník, který zatím visí ve vzduchu a víceméně se neprojevil až na výjimky. Autorka skvěle vystihla samotnou podstatu Sirén a jejich popis - tyto pasáže mne v knize velmi bavily.

“There’s nothing wrong with your daughter, Mrs. McIntosh. I said we’re not sleeping together. I didn’t say I didn’t want to.”

youth is wasted on the young
O něco horší to už bylo s postavami. Hlavní hrdinka Emma mi moc nesedla - asi do čtvrtiny knihy to byla chudinka, která zažívá jen samé trable a trpí. Když už se z ní konečně začala stávat kick ass, objevil se na scéně opět Galen, a tak se Emma proměnila v cukrující hrdličku, která slintá nad "rybím mužem" Galenem.

Našly se ale i světlé chvilky, kdy jsem měla Emmu ráda, například při konverzacích s Torafem nebo Raynou. Pokud jde o Galena, tak je to typický YA kluk. Perfektní vzhled, tučné konto, milé chování. Samozřejmě miluje hlavní hrdinku. Až na to, že Galen má i ploutev. Galen byl postavou, která mi až tak nevadila, až na tu jeho žárlivost. Nejvíce se autorce povedly postavy Torafa, Galenova nejlepšího kamaráda a jeho sestry, Rayny. Dialogy mezi Raynou a Torafem patřily mezi to nejvtipnější v celém Poseidonovi a já se doopravdy těším na jejich další příběh.

Of Poseidon je prvním dílem ze série Of Poseidon. Nedávno vyšel i druhý díl Of Triton a bonusový příběh Lost Legacy z pohledu Galenova bratra Groma. Of Poseidon je příběhem pro milovníky nadpřirozených bytostí a romantických chvilek mezi hlavními hrdiny. Ačkoliv je rozjezd pomalý a kniha končí velmi otevřeným cliffhangerem, dala bych knize určitě šanci. Of Poseidon není tím nejúžasnějším, co jsem kdy četla, ale měl své kouzlo, které jsem objevila v Torafovým fialových očích.

Celkové hodnocení:  80 %