pondělí 14. října 2013

Recenze - Indigové kouzlo

Indigové kouzlo (Bloodlines, #3)Anotace

Povinnost je jedna věc. A láska druhá. Co když ale jdou proti sobě?

Mladá alchymistka Sydney chrání královninu sestru Jill před zabijáky a spolu s ostatními přáteli v utajení studuje na elitní škole v Palm Springs.

Není to ale zdaleka vše, čím se její mysl zaobírá: nedokáže v sobě potlačit city k Adrianovi. Ví sice, že je naprosto nepřípustné, aby jakožto člověk chodila s vampýrem, ale copak si může v něčem takovém poručit?

Zároveň Sydney pátrá po zběhlém alchymistovi Marcusi Finchovi, který zřejmě střeží veliké tajemství indigového kouzla. A možná má i informace o tom, že alchymisté Sydney celý život lhali a jen ji využívali...

Po velkém cliffhangeru na konci Zlaté lilie jsem jen odpočítávala dny do vydání Indigového kouzla. I když mám knihu doma i v angličtině, nechtělo se mi do ní, a tak jsem skončila až u českého překladu.

Bloodlines: Magisches Erbe (Bloodlines, #3)Индигова магия (Bloodlines, #3)

Ze všech dosud zveřejněných obálek se mi ta k Indigovému kouzlu líbí nejvíce. O to více jsem ráda, že u nás nakladatelství Domino zachovalo překrásný modrý originál. Pokud jde o ostatní vydání, tak tu máme na ukázku německé vlevo a bulharské vpravo. Němci na obálku použili celkem známou modelku, kterou jste určitě zahlédli i jinde. Není to úplně zlé, ale ke knihám od Meadové se to moc nehodí. Bulharská má pak zajímavý fialový nádech a najdeme tu nejspíš Marcuse. Mám z ní trochu smíšené pocity, ale není to nic hrozného.

http://27.media.tumblr.com/tumblr_m1tunqY4hK1qew7rao3_250.jpgPo boji s Lovci upírů se mladá alchymistka Sydney musí vyrovnat s následky, které tento střet přinesl. Na scéně se objevuje tajemný Marcus Finch s indigovým tetováním, který býval alchymistou a mohl by být cestou ke svobodě, o které Sydney podvědomě sní. Mimoto je tu rozvášněný Adrian Ivaškov, který se nikterak netají svými city k mladé alchymistce a je ochotný čekat na její srdce věčnost. Dívka se bude muset rychle rozhodnout, kde leží její loajalita a srdce, a přitom ještě chránit morojskou princeznu Jill, po které pátrá nejedno chtivé oko.

Indigové kouzlo je třetím dílem ze série Pokrevní pouta, kterou má na svědomí americká spisovatelka Richelle Mead (autorka Vampýrské akademie či série Sukuba, která vyšla i u nás). Indigové kouzlo je kniha plná překvapení a nečekaných zvratů. Čtenář se doví další detaily ze života alchymistů a Lovců a pozná, že i dokonalá společnost skrývá mouchy. Věrní fanoušci celé série se dočkají návratu starých známých postav. Nechybí ani vtipné scény, kde zaperlí především Adrian se svými ironickými poznámkami. Zaplesá se i kdejaké romantické srdíčko - vztah Adriana a Sydney v tomto dílu nabyde úplně nových rozměrů.

Lidé a vampýři spolu nemůžou chodit.

Sydney Sageovou považuji za jednu z nejsympatičtějších hrdinek v knižním světě. Je to velmi reálná postava, ke které se spousta čtenářů může připodobnit (a to i přesto, že Sydney žije ve světě plném magie a upírů). Autorka velmi pěkně popisuje střet toho, co se Sydney učila celý život a toho, co nikdy nepoznala. Vznikají tak nečekané zvraty, které čtenář nečeká. I když je to takový svatoušek a snaží se působit dojmem upjatosti, je Sydney ve svém nitru pravý opak. Mimo ní tu máme Adriana, kterého můžete znás z předešlých dílů a Vampýrské akademie.

Adrian je uživatel éteru, hodně kouří, pije a vystupuje jako ironický frajer s kupou kousavých poznámek. Uvnitř je to ale citlivá a kreativní osobnost, kterou všichni přeceňují. Mimo tyto dva hlavní protagonisty je v Indigovém kouzle spousta prostoru věnována Sydniině kouzelnické učitelce, která čtenáři trochu přiblíží svět magie a to, jak funguje.

Indigové kouzlo je kniha, která zaujme především milovníky napínavých příběhů se špetkou magie  na pozadí nadpřirozených událostí. Kniha nabízí zajímavou zápletku okořeněnou notnou dávkou romantiky a sympatickými hlavními hrdiny.

Celkové hodnocení:  90 %

Děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu můžete zakoupit přímo na stránkách nakladatelství ZDE.