středa 16. července 2014

Speciál s Darrenem Shanem (1) - Bylo nebylo... + Úvod


Konečně se dostává na projekt, který mám v hlavě už nějaký ten pátek. Dnes je totiž ten den, kdy u nakladatelství CooBoo vychází poslední díl ze série Demonata, Hrdinové pekel. Tadá! Gratuluji, kniho! A abychom to pořádně oslavili, rozhodla jsem se uspořádat takovou menší blog tour. Čeká na vás hned několik tematických článků, ve kterých se blíže seznámíte s Darrenem a jeho sériemi. Nakonec vás čeká celkem velká giveaway o ceny, které pro vás darovalo nakladatelství CooBoo, kterému títmo moc moc děkuji. Jste nejlepší! Ale abych jenom nemluvila, tady máte nějaký ten hrubý přehled toho, co vás v následujících dnech čeká. Ihned potom se vrhnu na první článek, a to pohádku o tom, jak se malé děvčátko poprvé setkalo s jednou pavoučicí.


Co se chystá:

  • Info o autorovi a rozhovor
  • Demonata
  • Série o Darrenovi Shanovi
  • Série o Lartenu Hroozlym
  • Zom-B
  • Série Město
  • Darrenovy Stand-alone knihy
  • Moje recenze na Demonatu 10
  • Giveaway
A nyní se děti posaďte, protože začíná pohádka. 

Bylo nebylo... Před 10 lety žila jedna malá holčička, která moc ráda četla. Nejraději chodila do školní knihovny a půjčovala si knihy, které si nikdo jiný nepůjčoval. Oproti ostatním holčičkám se totiž nebála půjčit si pořádný horor či thriller. A jelikož už přečetla prakticky vše, co malá školní knihovnička skýtala, rozhodla se vyzkoušet něco pro starší čtenáře. I když pavouky nesnášela, upoutala ji malá uzounká knížečka s velkým pavoukem na obálce. Byla to láska na první pohled. Holčička nevěděla, jak se to stalo, ale prostě tu knihu musela mít. Byl to instinkt. A tak si jí půjčila. Hned večer se do ní pustila a četla až do půlnoci, s baterkou pod peřinou, i když už měla dávno spát. Maminka na to nic neřekla, jak by také mohla. Holčička byla vtažena do světa cirkusu a upírů. Ve svých deseti letech ještě neznala žádného blýskavého Cullena, který připomíná diskokouli. Ještě se nezamilovala do upíra Lestata, ani neodjela na koni s upířím generálem Jasperem Whitlockem. Její srdce proto propadlo muži, o kterém nevěděla zhola nic. Zamilovala se do pana spisovatele Darrena Shana.

Madame Okta

Hned druhý den chvátala do knihovny, aby si půjčila další díly. A ony tam byly! Prakticky do třetího dílu. S očima jako reflektory si je jako nějaký poklad odnesla a četla si o přestávkách. Problém nastal až tehdy, když neměla čtvrtý díl. V té době už byla naprosto posedlá a potřebovala pokračování. Asi v koutku duše věděla, že na ní čeká její vyvolený knižní hrdina, který ovládne její srdce na dalších několik let (a stále tam je). Nevěděla, jestli to byl Osudd či něco jiného, ale po slzavém údolí si na mamince vymohla čtvrtý díl. Sice dostávala knihy jenom k narozeninám a Vánocům, ale tohle byl přece Darren. K jejímu velkému štěstí také objevila kouzlo Městské knihovny, která byla daleko větší a měla všechny dosud vyšlé díly. Tam také našla Zkoušky smrti. 


Mezitím stihla shromáždit předchozí díly v papírové podobě. Její knihovnička se pomalu rozrůstala. Po vydání pětky nastal problém - další díly nebyly ještě přeloženy. Zoufalá dívenka proto hledala jiné cesty a objevila. Jedna milá duše totiž další díly překládala na svém webu věnovaném Darrenu Shanovi. Dívenka byla zachráněna, stejně jako její láska ke Kurdovi. Strávila tak další tři dny s očima přilepenýma k obrazovce počítače, kde přečetla zbývající díly, až do toho dvanáctého. Tehdy poprvé poznala, jaký Darren Shan doopravdy je. Jeho konce jsou totiž nezapomenutelné. I ona tomu pár dní nevěřila. 

“Real life's nasty. It's cruel. It doesn't care about heroes and happy endings and the way things should be. In real life, bad things happen. People die. Fights are lost. Evil often wins.” 

Poté začala psát vlastní fanfikci (Život s upířím knížetem, jak originální), připojila se na fórum věnované Darrenu Shanovi a kreslila obrázky (pro zajímavost - její charakter byla dívka jménem Katherine, která se připojila k Circo Monstruo poté, co jí tam zanechal její Mistr Mika Ver Leth. Zde se sblížila s Evrou Vonem, s kterým pár let chodila. Při příchodu Darrena do CM se s ním a panem Hroozlym vydala do Hory, kde se zamilovala do Kurdy. A dál by to byl spoiler). 

Jedna z mých kreseb kdysi dávno (bylo mi tak 15 :D)
A jak šel její život dál? Z pana Shana se stal její nejoblíbenější spisovatel, Demonatu zhltla jedním dechem, stejně jako jeho urbanku Město (až na poslední díl). Začala hromadit jeho knihy, začala číst jeho měsíčník Shanville Monthly a s narůstajícím věkem si stále více užívá jeho knihy a ráda je re-readuje. To je příběh dívky, kterou kousla pavoučice. Příběh dívky, s kterou si hrál Osmond Sudd a podstrčil jí první díl série Darrena Shana. To jsem já, vážení. 

"Even in death May I Be Triumphant."

A co říci na konec? Ukážu vám svoji sbírku knih, které od pana spisovatele vlastním a ještě řeknu něco k tomu, proč mám Darrena ráda. Proč mám ráda jeho knihy. 

Můj malý blonďatý princ ♥
Celkově jsem od Darrena Shana přečetla 28 knih, což je úžasné. Některé i víckrát. Darren se nebojí zabíjet své postavy, má originální zápletky a hrdiny, jeho knihy se neuvěřitelně rychle čtou a jeho konce jsou prostě zabijácké. Darren jako spisovatel komunikuje se svými fanoušky a miluje je. Mezi 10 věcmi, které bych chtěla za svůj život zažít, je setkání s Darrenem Shanem. Darren Shan vdechl také život dvoum úžasným postavám, které si zaslouží fanfáry - Kurda Smolt a Vandža Pochod. Co na tom, že jeden z nich smrdí a je divnej? 

Nakonec slibované fotky. Darren Shan jako jediný spisovatel má vlastní poličku v mé knihovničce. Je to prostě klenot. 

8 komentářů :

  1. skvelý príbeh :) už sa nemôžem dočkať kedy si prečítam všetky Demonata :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná pohádka, hned jsem si říkala že bude o tobě :D Já jsem od Darrena Shana nikdy nic nečetla, ale párkrát už jsem se koukala v knihkupectví a nakonec si to vždy rozmyslela. Ale protože si tyhle knihy většinou všichni chválí, fakt bych si už chtěla nějakou pořídit :) Na Blog Tour jsem zvědavá, vypadá skvěle!

    OdpovědětVymazat
  3. hééj já jich mám jen 22 :D musím s tou Demonatou asi pohnout, jinak super článek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo tolik knih jen od jednoho autora :))

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasné! Od Darrena Shana jsem ještě nic nečetla. Budu to muset napravit! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný speciál, chválím, neznám moc lidí, co čtou Darrena Shana. Jsem sice už trochu mimo věkovou kategorii (26, stará rašple:-) ), ale pořád jeho knihy zbožňuji a pořád jsem zamilovaná do Lartena, je jeden z mých nejoblíbenějších knižních charakterů :) Obě upíří ságy jsem četla v AJ i ČJ, Demonata mě baví o trošku míň, jsem teprve u 5. dílu, a teď se chystám konečně na Zom-B.

    OdpovědětVymazat
  7. Já k tobě budu naprosto upřímná, kvůli tvé posedlosti jsem si dala Demonata do to-read (ono nešlo odolat té obálce!:D) a kvůli tobě se pustím do tvého speciálu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, tak doufám, že se ti aspoň bude líbit :)

      Vymazat