pátek 18. července 2014

Speciál s Darrenem Shanem (3) - Rozhovor



Dnes jsme si pro vás s Darrenem připravili takový krátký rozhovor. Otázky jsem vymýšlela čistě náhodně, jelikož spoustu z takových těch obvyklých najdete v jeho FAQ či jiných rozhovorech, takže doufám, že si tenhle krátký mix užijete.


Tímto také děkuji Darrenovi za bleskovou odpověď a zodpovězení všech mých záludných otázek.

1. Jste známý pod přezdívkou "Mistr horroru". Moje první otázka je jednoduchá - věříte v démony?

Ne. Nikdy jsem nezažil žádnou situaci, kde bych se s nadpřirozenými bytostmi setkal. A ačkoliv se o nadpřirozeno zajímám, nevěřím v ně - ačkoliv zůstávám otevřený všem možnostem. Třeba mě někdo či něco přesvědčí o opaku.

2. Každé dítě ve svém dětství má nějakou bytost, které se bojí. Já jsem se například jako malá bála koňské hlavy na slepičích nohách, kterou si vymysleli mí rodiče, aby mě nenapadlo chodit v noci sama ven. Existovalo ve vašem dětství nějaké podobné strašidlo?

Vlastně ne. Jako dítě jsem ale úplně miloval, když jsem měl noční můry. Dokonce jsem byl zvyklý přemýšlet o strašidelných věcech před tím, než jsem šel do postele! Mezi moje nejoblíbenější bytosti patřili upíři, takže jsem přemýšlel o nich.

3. Jací jsou vlastně vaši čtenáři? Jak na vás působí, když je potkáte na různých autogramiádách a akcích? 

Jsou naprosto úžasní. Setkání s mými fanoušky je nejoblíbenější část mé práce. Rád dostávám zpětnou vazbu k mým knihám a postavám.

4. Jedna z vašich posledních knih pro dospělé je Lady of Shades. Plánujete v budoucnu napsat nějakou další knihu pro dospělé?

Už jsem napsal dost knih pro dospělé. Dříve jsem je publikoval pod pseudonymem Darren Shan. V této chvíli jsem je začal publikovat pod jiným pseudonymem - Darren Dash. Poslední má kniha je celosvětově dostupná jako e-book. Pokud má někdo zájem, můžete najít více na www.darrendashbooks.com. V budoucnu bych rád zkombinoval obě možnosti - chtěl bych psát jak pro děti a teenagery, tak pro dospělé.

5. Některé z vašich knih jsou inspirovány legendami či starověkými kulturami (jako například Ayuamarca v Městě). Kde se vzal nápad použít ve svých knihách zrovna tyto prvky?

Obvykle se přímo nezaměřuji na staré legendy, mýty a kultury, ale někdy se prostě do toho příběhu hodí. O Incích, kteří vystupují v Městu, jsem četl v jedné knize a napadlo mě, že by nebyl vůbec špatný nápad zakomponovat je do příběhu, který jsem právě vymýšlel. U Bec jsem už předem věděl, že se příběh bude odehrávat v minulosti, takže jsem si předem udělal v Irsku výzkum o tom, jak vypadalo v dobách Keltů.

6. Máte nějakou oblíbenou obálku vašich knih?

Určitou ne. Rád pozoruji, jak každá země přichází se svými vlastními obálkami - je zajímavé sledovat, jak každý umělec interpretuje mé příběhy po svém.

7. Pokud byste měl vybrat pouze jednu postavu z vašich knih a strávit s ní/ním jeden den, kdo by to byl a proč?

Larten Hroozley, protože si myslím, že je to ta nejzajímavější postava, kterou jsem kdy vytvořil.

8. Jaké je pro vás psát knihu z ženského pohledu? Je to těžší než psát z pohledu muže?

Pro mě to není až tak velký rozdíl. Mám dojem, že by to asi bylo jiné, kdybych psal více o každodenních událostech. Pokud ale přidáte démony nebo zombie, nejzajímavější věcí je sledovat, jak na ně lidé reagují - a nemyslím si, že v tomhle případě záleží na tom, jestli je hlavní postavou chlapec či děvče.

9. Přemýšlel jste někdy nad svým vysněným obsazením pro zfilmovanou Demonatu?

Nikdy jsem moc nepřemýšlel o možné filmové či televizní adaptaci a je velmi nepravděpodobné, že bych napsal nějakou postavu s představou určitého herce, který by se na ni hodil.

10. Vyberte si svého nového spolubydlícího. Lord Lítost nebo Osmond Sudd?

Osmond Sudd. Alespoň bych měl nějakou šanci přežít, pokud bych s ním byl v jedné místnosti!

11. Celkem často pořádáte autogramiády v Maďarsku. Zvažoval jste někdy přijet také do České Republiky?

Moc rád bych se tam jednoho dne podíval. Už jsem cestoval do mnoha zemí kvůli knižním akcím. Doufejme, že v budoucnu budu pozván i do České Republiky.

12. Co byste rád vzkázal svým českým čtenářům?

Děkuji za vaši pokračující podporu a doufejme, že některé z vás jednoho dne i potkám.

4 komentáře :

  1. Skvělý rozhovor! :) Doufám, že Darren do ČR přijede!
    btw. vůbec jsem nevěděla, že vydává nové knihy pod jiným pseudonymem :O Darren Dash?! :O

    OdpovědětVymazat
  2. Krása, super! :-) Darren je úžasný a nejvíce mě dostalo, že by jeden den strávil s Lartenem, taky je totiž můj neoblíbenější charakter a volila bych stejně. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vynikající rozhovor s vynikajícím spisovatelem :) Také doufám, že někdy zamíří do České republiky, myslím, že by to mnoho jeho čtenářů ocenilo.

    OdpovědětVymazat
  4. vypadá vážně sympaticky :D a ačkoliv ho neznám, tak mě díky tomuhle rozhovoru lákají knihy daleko víc :D

    OdpovědětVymazat