středa 21. ledna 2015

Recenze - Stříbrné stíny

Stříbrné stíny (Pokrevní pouta, #5)Oficiální anotace

Nadcházejí velmi temné časy...

V předešlém díle Sydney Sageová učinila životní – a nevratné - rozhodnutí. Uposlechla svůj šestý smysl a rozhodla se hodit za hlavu všechno, v čem vyrůstala. Přesněji řečeno všechno, co jí do hlavy vtloukali Alchymisté.

Jí i Adrianovi se celý svět rozbil na kousky. Nezbývá jim teď nic jiného, než ty kousky trpělivě sbírat a snažit se vrátit svůj vztah tam, kde byl dřív. Pokud ale chtějí začít myslet na lásku, musí v první řadě přežít.

Sydney je lapena v nepřátelském světě a stojí ji spoustu sil, aby neztratila sama sebe. Adrian by si také rád zachoval víru, že se všechno v dobré obrátí, ale pak se ho znovu zmocní staří démoni a nová pokušení. Začíná být jasné, že je čekají velmi temné časy...

Richelle je pro mě pomalu jako stará známá. S její Vampýrskou akademií jsem dospívala, a tak není divu, že jsem se pustila i do její spin-off série, kterou jsem si zamilovala ještě více než VA. Po srdceryvném konci Ohnivého srdce jsem prostě musela zjistit, jak to dopadne.

Silberschatten (Bloodlines, #5)Сребристи сенки (Кръвни връзки, #5)

Naše obálka je opět stejná jako ta oficiální - líbí se mi, až na toho Adriana, který mě poměrně děsí. Pokud jde o zahraniční obálky, tak se u obou poměrně snažili. U té bulharské vpravo mám jen dojem, že je Adrian nějaký Turek nebo tak.

Sydney Sageová ve svém životě nikdy nepochybovala o tom, že Alchymisté mluví pravdu. To se ale změnilo, když potkala Adriana a zamilovala se do něj. Rozhodla se tak následovat raději své srdce a nyní za to musí nést následky. Je uvězněna na neznámém místě mezi lidmi, kteří ještě před nedávnem patřili k jejím kolegům. Teď jsou z nich nepřátelé. Adrian nese odloučení od Sydney velmi těžce. Alkohol se zdá jako výborné řešení. Je ale rozumné utápět bol v alkoholu, který mu znemožní pracovat s éterem? Dokáže odvážná alchymistka přežít na místě z nočních můr a nevzdat se lásky k někomu, do koho se nikdy neměla zamilovat?

Sydney Sage | via TumblrStříbrné stíny jsou pátým dílem ze série Pokrevní pouta z pera Richelle Meadové. Jedná se o spin-off sérii k Vampýrské akademii. I v tomto díle autorka využívá střídavého vyprávění z pohledu Sydney a Adriana. Děj se nám tak rozděluje na dvě části, což přispívá k celkovému zpomalení příběhu. První polovina knihy je spíše popisnějšího charakteru - autorka popisuje místo, kam se Sydney po konci Ohnivého srdce dostala a to, jak se s tím vyrovnává Adrian. Místy to působí trochu zdlouhavě, ale vše vynahradí druhá polovina, která je pořádně akční a určitě vás v mnohém překvapí. Richelle je skvělá vypravěčka a její knihy se čtou prakticky samy, to platí i pro Stříbrné stíny. Nechybí ani nějaká ta romantika - přeci jen tu jde především o zakázanou lásku mezi Sydney a Adrianem.

"Vím co je láska, mami. Měl jsem lásku, která pronikala každou součástí mého bytí, která ze mě dělala lepšího člověka a dodávala mi sílu každý okamžik dne. Kdybys měla něco takového, upínala by ses k tomu vší silou."

Jak dopadly postavy? Hlavní hrdinka Sydney Sageová od prvního dílu neuvěřitelně vyspěla a daleko více se řídí vlastním srdcem. Nezávislá žena, která bojuje za to, v co věří a nenechá se ničím zlomit. Nejspíš. Adrian Ivaškov, pověstný svým alkoholismem a bohatou rodinou. Lord Ivaškov. Sydney a Adrian jsou jako oheň a voda - naprosto rozdílní, ale přesto stejní. Zní to asi lehce zmateně, ale autorce se povedlo jejich chemii vystihnout naprosto realisticky a perfektně. Meadová nezapomíná ani na vedlejší postavy - v případě Sydney pár nových představí, v případě Adriana se čtenáři mohou setkat se starými známými jako je Rose, Dimitrij či Lissa Dragomirová.

CENTER WILL HOLDA jaké jsou mé vlastní dojmy ze čtení předposledního dílu mé oblíbené série? I přes autorčin působivý a čtivý styl jsem se v první polovině spíše nudila. Nejsem velkým fanouškem popisů, takže jsem lehce trpěla. I tak jsem si to ale vážně užila - už ze začátku mě zajímalo, jak to vlastně funguje mezi Alchymisty a jak trestají své pracovníky, kteří neposlouchají.

U Adrianových kapitol jsem umírala blahem - tenhle vampýr totiž patří mezi moje nejoblíbenější postavy vůbec. I přes roztahaný začátek jsem jenom valila oči, co Richelle vymyslela. Druhá polovina knihy mi tak doslova vzala dech a nechala mne s otevřenou pusou přemýšlet nad tím, co si na nás Richelle přichystá v závěrečném dílu. Bude to jistě epické.

Stříbrné stíny (potažmo celou sérii) bych doporučila všem skalním fanouškům Vampýrské akademie a nejen jim - autorka píše velmi čtivě a nabízí příběh o lásce, která se nenechá jen tak zlomit.

Celkové hodnocení:  85 %

Děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku.