neděle 22. března 2015

Měsíční shrnutí za únor 2015


Po dlouhém rozvažování jsem se rozhodla začít s novou rubrikou, a to shrnutí za měsíc. Trochu víc se tu rozepíšu o tom, co jsem přečetla, napsala za recenze a zhlédla za filmy.

Přečtené knihy

Za únor jsem přečetla celkově 24 knih (když počítám i mangy). To se mi nestalo už hodně dlouho a doufám, že v podobném tempu budu i pokračovat.

Nebe je všude
  • Nebe je všude 
Nebe je všude bylo v únoru horkou novinkou, kterou jsem dostala jako recenzní e-book od nakladatelství CooBoo. Měla jsem od knihy hodně očekávání - přeci jen šlo o příběh dívky, která ztratila sestru a vyrovnávala se s její ztrátou. Moje očekávání kniha zčásti splnila, zčásti jsem ale byla spíše zklamaná. Nebe je hodně zvláštní, na druhou stranu je ale alespoň moc pěkně graficky zpracované. Takže vlastně proč ne. 

Hodnocení na GR: 3.75 z 5 hvězdiček

  • Gantz 4,5,6
Gantz/4Gantz/5Gantz/6

Není žádnou novinkou, že mám ráda mangu. A když jsem zjistila, že u nás ve vědárně mají i tuhle sérii, neodolala jsem. Nerada nedočítám série, takže jsem se rozhodla dát šanci i Gantzovi. Tahle manga není úplně můj šálek kávy - animace se mi moc nelíbí a ani příběh mne neoslovil tak, jak jsem čekala. Moc se mi nelíbí, že na každé druhé straně vidím nahá prsa... pro kluky určitě super, ale já na tohle moc nejsem. I tak jsem ale zvědavá jak si Kai a ostatní poradí s dalšími mimozemšťany. Takže pokud máte rádi sci-fi, jen do toho. Navíc jsem jeden díl měla přečtený za 10 minut, což je fantazie.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček

  • Death Note 8,9,10,11
Death Note: Zápisník smrti 8 (Death Note, #8)Death Note, Vol. 9: Contact (Death Note, #9)Death Note: Zápisník smrti 10Death Note – Zápisník smrti 11  (Death Note, #11)

Death Note je moje nejoblíbenější anime, není proto žádným překvapením, že se sem dostala i manga. Doma mám díly jenom po šestku, takže jsem si zbytek popůjčovala v knihovně. A vážně nelituju, protože se konečně objevily moje nejoblíbenější postavy - Mello, Near, Matt a Mikami. O Kirovi versus SPK samozřejmě nemluvě. Pořád trvám na tom, že je to geniálně vymyšlený příběh s psychopatickým hlavním hrdinou a kupou Shinigami.

Hodnocení na GR: 4,5 z 5 hvězdiček 

    Malý princ
  • Malý princ 
Malého prince jsem četla kdysi dávno ještě na základní škole. A když jsem zjistila, že jsem byla jednou z osob, které byly vybrány jako recenzenti téhle knihy, moje srdce trochu pookřálo. Malého prince jsem totiž tehdy vůbec nepochopila a nelíbil se mi. Proto jsem doufala, že mi re-reading po tolika letech změní názor. A nemýlila jsem se. Je to nádherně srdceryvný příběh o síle přátelství a dalších věcech. Rozhodně kniha, která si zaslouží více pozornosti.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček

    Hodina čarodějnic (#1)
  • Hodina čarodějnic
Hodinu čarodějnic skoro nikdo nezná, což je vážná škoda! Anne Riceová je celosvětově známá spisovatelka a autorka bestsellerové série Upíří kroniky. Byla jsem proto zvědavá, jak si Anne poradila s tématem čarodějek, které se navíc v některých bodech prolínají s upírskou sérií. Annin styl je trochu těžší a člověk se musí soustředit. Nakonec jsem ale dostala dechberoucí příběh s nádechem tajemna, který ve mne vyvolával další a další otázky. Pokud hledáte nějakou dobrou knihu s čarodějnicemi, pak si určitě přečtěte právě Hodinu čarodějnic. 

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

    Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe
  • Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe
Ariho a Danta jsem četla v rámci společného čtení, které jsme udělaly a probíhalo i tady na blogu. O knize se hodně mluvilo už dříve a já byla vážně zvědavá, co na ní ostatní vidí. Netušila jsem, do čeho jdu a vážně mě nenapadlo, že půjde zrovna o takovou tématiku. Kniha je hodně zvláštní, místy dokonce i nudná. I tak ale skrývá super poselství - jen by nemusela být na každé druhé straně. Díky konci se ale moje hodnocení o hodně zlepšilo a kniha se mi vlastně i líbila.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

    Never Never (Never Never, #1)
  • Never Never
Never Never je poměrně krátký příběh z pera dvou spisovatelek - Colleen Hoover a Tarryn Fisher. O knize toho vlastně ani moc říci nejde - protože po jejím dočtení jsem byla ještě zmatenější než na samotném začátku. V podstatě je o tom, že se dva hrdinové probudí ve třídě a nepamatují si nic - kdo jsou atd. Něco alá Mara Dyer, akorát ještě víc psycho. Styl psaní obou autorek se mi moc líbil a vážně se nemůžu dočkat, až vyjde i pokračování. 

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

    Esej o tragédii
  • Esej o tragédii
Esej o tragédii mě překvapil. Fakt hodně. Po jejím vydání tahle kniha byla poměrně dost diskutovaná a vychvalovaná. Tohle období mne naprosto minulo. Přeci jen jsem si na ní ale nedávno vzpomněla, a po zjištění, že ji mají u nás ve vědárně, jsem neodolala. A dobře jsem udělala. Esej je psaný poměrně zajímavým stylem - hlavní hrdina pomocí nahrávek získává přehled o druhém hlavním hrdinovi... Zvláštní, že? Navíc mám ráda albíny. A dojemné příběhy, kde se stane něco strašného. A přesně to Esej splnil. Na sto procent.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

    Tess z D´Urbervillů
  • Tess z d'Urbervillů
Tess moc nezapadá do žánru knih, které obvykle čtu. S Freckles jsme ale začaly číst dobrovolně klasiku a Tess byla naší první volbou. A byla jsem vážně překvapená, jak se mi příběh o těžkém životě jedné dívky vlastně líbil. Dokonce se Tess zařadila do Topky letošního roku a na konci 2015 se s ní ve shrnutí určitě setkáte. Moc se mi líbil Hardyho styl psaní, stejně jako vývoj Tessina charakteru. A to nemluvím o Angelovi. Pokud tedy hledáte nějakou klasiku, která by vás mohla bavit, pak je to určitě Tess. Pro mě byla daleko lepší než nějaká Pýcha a předsudek nebo Větrná hůrka.

                                          Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček

  • Vtipná čeština
Vtipná čeština není žádná beletrie. Je to publikace, kterou jsem četla v rámci semináře Stylistika. Přelouskala jsem ji ale celou. Pojednává o tom, jak lze využít v českém lexiku humor a kalambury... Místy to bylo dokonce i vtipné, což jsem ani nečekala! Rozhodně nic světoborného, autor to ale sepsal celkem přehledně a dalo se to číst. To je pro mě hlavní. 

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček


    Zápisník jedné lásky (Calhounovi)
  • Zápisník jedné lásky
S Nicholasem Sparksem jsem se setkala zatím pouze dvakrát - u Toho nejlepšího z nás a Poslední písně. O Zápisníku jedné lásky se hodně mluvilo, a tak jsem chtěla zjistit, co na téhle mainstreamové knize vlastně je. Zmiňuje se o ní také každá druhá YA hrdinka, která ji miluje (i s filmem). No, je pravda, že Sparksův styl psaní je rozhodně čtivý. Horší je to ale už s hrdiny. Přišlo mi to drasticky nereálné a i když jsem vážně velký romantik, tohle bylo hodně hodně přeslazené. Pro mě bohužel zklamání. 

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček

    Do Poklidné modři (Nebe, #3)
  • Do Poklidné modři
Do Poklidné modři je závěrečným dílem ze série Pod nekonečnou oblohou, kterou jsem si vážně moc a moc oblíbila. Navíc obsahuje ještě druhou polovinu druhého dílu. Pro mě stoprocentně nejlepší díl série. Plno akce, šokujících zvratů, bojů, lásky a konec, za který se autorka vůbec nemusí stydět. Zamilovala jsem se do autorčina světa i jejího stylu psaní. Jedno z největších překvapení tohoto roku. Škoda, že je příběh Árie a Perryho už u konce.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček

    Bound by Prophecy (Descendants Series, #1)
  • Bound by Prophecy
Bound by Prophecy byla kniha, kterou jsem četla coby knihu na měsíc únor v rámci společného čtení ve skupině Read with Ben, kterou vede známý zahraniční booktuber Benjaminoftomes. Tahle kniha byla hodně zvláštní. Zaprvé ta angličtina. Vážně jsem občas dost tápala. A pak příběh. Nápad nebyl vůbec špatný, jen to bylo celé takové dost zmatené a moc jsem se v tom nevyznala. To ale vůbec nevadí - kniha má ještě další dva díly, ve kterých by se mohlo vše vysvětlit. Alespoň doufám.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček

  • Naruto 1,2,3,4
Naruto: Naruto Uzumaki (Naruto, #1)Naruto 2: Nejhorší klient (Naruto, #2)Naruto 3: Pro své sny (Naruto, #3)Naruto 4: Most hrdinů (Naruto, #4)

Naruta jsem nikdy nechtěla začít číst. Je to dlouhé. Nekonečné. No jo, jenže v naší vědárně žádnou další mangu už nemají. A tak jsem ho okusila. A zjistila jsem, že není až TAK zlý, jak jsem si vždycky myslela. Hlavní hrdina mi sice nesedí, protože je daleko mladší než já, ale příběh není vůbec špatný. U třetího a čtvrtého dílu jsem dokonce uronila nějakou tu slzu! Svět je také poměrně zajímavě vymyšlený a kresba je mi sympatická. Tak proč nepokračovat?

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček

    Zom-B (Zom-B, #1)
  • Zom-B
Zom-B je nová kniha od Darrena, kterou jsem objednávala hned poté, co vyšla v češtině. Mám ji doma sice v angličtině, ale rozhodla jsem se pokračovat v češtině. Dostala jsem přesně to, co jsem od Darrena čekala - skvělý příběh plný násilí se zajímavou hlavní hrdinkou. A zombíky. Největším masakrem byl samozřejmě konec - díky němu prakticky nemůžu dospat vydání dalšího dílu a přemýšlela jsem, že bych pokračovala v angličtině. Možná.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

    Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (Sirotčinec slečny Peregrinové, #1)
  • Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Poslední přečtenou knihou je Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Jsem nesmírně ráda, že jsem se ke knize konečně dostala. Protože ji napsal Ransom Riggs, manžel té nejúžasnější spisovatelky Tahreh Mafi. Od příběhu jsem mnoho nečekala, což je jen dobře. Autorův styl mne naprosto uchvátil a já se zatajeným dechem otáčela další stránky. Plus ty fotky. Zvláštně děsivé. Jestli bude takhle dobré i Podivné město, tak se mám na co těšit.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


Zrecenzované knihy:

Mata HariNebe je všude
Do Poklidné modři (Nebe, #3)Bound by Prophecy (Descendants Series, #1)Zom-B (Zom-B, #1)

Zhlédnuté filmy:

    poster
  • Co děláme v temnotách
Tenhle film mi doporučovala Abyss. Je to komedie o partičce upírů, kteří se snaží splynout s moderní dobou. Ani jsem netušila, že by mě mohl tak bavit. Ať už jde o výkon herců nebo samotný děj - v podstatě je to brané jako dokument o životě upírů. Objevují se zde i vlkodlaci. Pokud hledáte odpočinkový film, u kterého byste rádi vypli, pak rozhodně doporučuji. 

Hodnocení na CSFD: 4 z 5 hvězdiček

    poster
  • Padesát odstínů šedi
Knihu jsem nečetla, ale jelikož je kolem toho takového povyku, musely jsme se s holkami sebrat a na film do kina jít. Byla to taky taková poslední kino rozlučka s Abyss předtím, než odjede do Itálie. Byla jsem docela překvapená, že ten film není až tak hrozný jak jsem čekala. Dokonce to bylo místy i vtipné! Jako romantická komedie s trochou toho sexu to nebylo vůbec špatné. Na to, že je to Fifty Shades. Čekala jsem daleko horší zvěrstva.

Hodnocení na CSFD: 3 z 5 hvězdiček

    poster
  • Tess z rodu D'Urbervillů
Posledním filmem je Tess, na kterou jsem koukala hlavně kvůli knižní předloze, kterou jsem v únoru také přečetla. Musím říct, že zpracování od BBC je dokonalé. Nejenže tam hraje Gemma Arterton, ale objevil se zde i Frecklesin oblíbený Eddie Redmayne v roli Angela. Brečela jsem, a to vážně hodně. Přečtěte si nejdřív knihu, a pak se podívejte na tenhle film. Výborné a doslovné zpracování, které vás vezme za srdíčko. 

Hodnocení na CSFD: 5 z 5 hvězdiček

13 komentářů :

  1. Esej o tragédii jsem nedávno četla a hodně se mi tato kniha líbila. Doufám že to není naposledy co jsem si ji přečetla. Hrozně ráda bych šla na Padesát odstínů šedi, protože bych si chtěla udělat hodnocení podle svého a doufám že se mi to bude líbit a nebudu jako ostatní, kteří to odsuzují. Skvělí článek. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, máš skvělé skóre! :) A naprosto s tebou souhlasím, co se Malého prince týče. Na základce jsem ho nesnášela, teď ho miluju.

    OdpovědětVymazat
  3. Člověče, Malý princ je už několik desetiletí jedna z nejprodávanějších knih, jakou větší pozornost bys ještě chtěla? :D
    13 knih je docela dobré číslo a jsem ráda, že se ti Tess líbila. Kéžbych měla šťastnou ruku i při další volbě našeho společného čtení...
    Na Narutovi je nejlepší vnitřní Sakura! Prostě epic win. Ale jinak mi stejně jako u pozdějších dílů Bleache vadí, jak je to přesoubojované, takže už pokračovat dál nebudu. Můj oblíbenec zůstává prostě Death Note. Už jen poslední díl! Jsem fakt zvědavá, jak to dopadne.
    A schválně, kolik máš už za tenhle měsíc přečtených knih? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tolik knih za měsíc bych opravdu nepřečetla, wow :) Snad někdy ...., právě si se stala mým velkým vzorem ! :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. 24 knih jsem nepřečetla ještě od začátku roku a ty za jeden měsíc??!!! :D A Naruto je naprosto nejlepší a bohužel už ne nekonečný. A na Esej se brzo chystám, tak snad nezklame ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Výborný počet kníh, gratulujem :-) ZOM-B a Sirotinec som čítala aj ja, dobré knihy. A teší ma, že čítaš Naruta, tieto mangy aj anime mám veľmi rada :D

    OdpovědětVymazat
  8. Gratuluji ti k tak velkému počtu přečtených knih :) To se mi snad ještě ani nepovedlo :) Malého prince mám taky moc ráda a také jsem si ho oblíbila až na podruhé, když jsem ho četla před maturitou :)

    OdpovědětVymazat
  9. 24 knih? To jako vážně? Právě si mě dostala do pořádně deprese! :D Jak to stíháš prosim tě? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, že ani pořádně nevim? :D Dost čtu po cestách do školy ve vlaku a v MHD a pak mezi seminářema, kde mám občas až dvě hodiny volno.. takže nejspíš takhle.

      Vymazat
  10. Pěkný počet! Tess jsi četla v češtině? Taky bych si ji moc ráda přečetla, ale bohužel ji nikde nemohu sehnat :-( Fifty shades jsem také viděla a četla první dva díly. Mé pocity byly celkem smíšešené ale s jistotou mohu jen říct, že se film nestal mým vysoce oblíbeným :D
    Esej o tragédii, tuto knihu mám konečně také doma ale ještě jsem ji nečetla, ale během letošního roku musím napravit :D Zápisník jedné lásky jsem také četla a je na tom vidět, že to je autorova prvotina, ale i tak píše úžasné příběhy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Tess v češtině :) Ale měla jsem ji z knihovny, protože se nedá nikde moc sehnat, přesně jak říkáš. Tak snad budeš mít větší štěstí v hledání.

      Vymazat