čtvrtek 31. března 2016

Recenze - Nejtemnější část lesa

Nejtemnější část lesaOficiální anotace

Ve Fairfordu vedle sebe žijí lidé a kouzelná stvoření. Spící chlapec ve skleněné rakvi se nemá nikdy probudit. Jenže on se jednoho dne probudí a celý svět je náhle vzhůru nohama...

Hazel žije se svým bratrem Benem ve městě Fairford, kde vedle sebe žijí lidé a kouzelná stvoření přezdívaná Lesní lid. Sjíždějí se sem turisté, aby na vlastní oči spatřili divy pohádkové říše, zejména pak rohatého chlapce. Jenže návštěvníci nevidí nebezpečí, které se zde skrývá.

Kniha mne zaujala už v originále svou zajímavou obálkou a především knižním trailerem. Fae mám vážně ráda, a tak jsem nemohla neodolat. Navíc Holly Blacková... to jméno je v zahraničí dost známé!

The Darkest Part of the ForestСамая темная чащаThe Darkest Part of the Forest

Co říkáte na obálky? Nejprve jsem byla naší obálkou celkem zklamaná, ale postupem času jsem se do té kouzelné fialové zamilovala. Je fakt moc povedená. Ani originální obálky nijak nezahálely a jsou moc povedené. Rohatý chlapec v prostředku sice tolik nezaujme, ale alespoň se strefil do tématu knihy.

imnot12: “the darkest part of the forest ” This illustration is so beautiful that I don’t even know what to say. GAH. I love it so much.:
Fairfold je magické městečko, které se stalo střediskem turismu především díky tomu, že v tamním lese najdete magickou skleněnou rakev, ve které spí překrásný rohatý chlapec z Lesního lidu, který v lese žije. Hazel a Ben ve Fairfoldu žiji prakticky celý svůj život a pohádku o spícím chlapci slyšeli už tisíckrát. Nikdo ale nikdy nepočítal s tím, že se rohatý chlapec doopravdy probudí... Nebezpečí na sebe nenechá dlouho čekat a celé město je vzhůru nohama. Dokáže Hazel se svým bratrem celé záhadě přijít na kloub dřív, než se stane něco strašlivého?

Nejtemnější část lesa je samostatně stojící román z pera Holly Blackové, která u nás proslula především díky své dětské sérii Kronika rodu Spiderwicků. Příběh se odehrává v lidském městečku Fairfold, které obklopuje magický les, ve kterém žijí bytosti z Lesního národa (jinak nazývaný víly a další stvoření). Vše se točí kolem skleněné rakve a rohatého chlapce, který v ní spí po celá desetiletí. Co se ale stane, když se jednoho dne ptobudí? Nejtemnější část lesa má dost zvláštní atmosféru - Holly Blacková je známá tím, že se nebojí do svých knih přidat i nějakou tu "temnotu", což se ukazuje i v téhle knize. Netuším, jak kniha vypadá v originálně, v češtině je ale překlad dost zvláštní. Pokud si na něj ale zvyknete, čeká na vás zajímavý a strhující příběh, ze kterého vás bude mrazit. Působilo to na mě sice trochu jako čtení pro mladší čtenáře, i tak jsem si to ale užila. Dalším plusem je i to, že Holly do příběhu zakomponovala i LGBT tématiku (bratr hlavní hrdinky je homosexuál), což dává knize hned trochu jiný rozměr.

K líbání si Hazel vždy našla dobrý důvod: jeden byl pěkný, jiného chtěla rozveselit. Někdy se trochu opila a k líbání prostě došlo. Když se líbala, zapomněla často na své vlastní obavy. Líbání bylo prostě jejím koníčkem.

The Darkest Part of the Forest, by discordanddarkness:
Dostáváme se pomalu k hrdinům. Hlavní ženskou postavou je Hazel, která se už odmala touží stát rytířem a ráda se líbá. Hazel byla hodně zvláštní postava, kterou jsem si i celkem oblíbila. Autorka si s ní rozhodně pohrála a připravila si pro čtenáře i nějaké ty nečekané zvraty. Hazel se chová uvěřitelně, lidsky a pro svého bratříčka Bena by udělala první poslední. Ben je narozdíl od Hazel spíše umělec a hudebník. Homosexuál k tomu. Ben měl v příběhu poměrně hodně prostoru. Nejsem si úplně jistá, jestli jsem měla radši Hazel nebo Bena, asi tak na stejno. Benův nejlepší kamarád Jack je zároveň i Hazeliným idolem (i když on to neví) a je to podvrženec, tudíž mu v těle koluje vílí krev. Jack je jedna z nejlepších věcí na celé knize - je to prostě krasavec! Pak tu máme tajemného rohatého chlapce, jehož původ vám neprozradím. Ale je to frajer! (I když jeho jméno je spíše k smíchu).

Blížíme se ke konci, tudíž čas na mé vlastní dojmy. Ani vám nevím, co přesně říct. Od Nejtemnější části lesa jsem měla poměrně vysoká očekávání, protože prostě Holly Blacková. Příběh mne ale totálně překvapil, v tom dobrém smyslu. Většinu zvratů jsem vůbec nečekala a i když byla zápletka hodně zvláštní, nenudila jsem se. Jsem velkým vílím fanouškem, takže jsem si tu přišla na své. Jsem si jistá, že pokud máte rádi netradiční temnější příběhy se špetkou tajemna, pak se vám tahle bude moc moc líbit. Neříkám, že to byla nějaká úplná topovka, ale za vyzkoušení rozhodně stačí. Minimálně už kvůli tomu, že se tu objevuje i homosexuální charakter. Za to má ode mě Holly velké plus.

Nejtemnější část lesa bych doporučila všem, kteří hledají netradiční fantasy příběh z prostředí víl.

Celkové hodnocení:  3.5 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství Omega za poskytnutí recenzního výtisku.