sobota 27. srpna 2016

Recenze - Nekonečné moře

Nekonečné moře (Pátá vlna, #2)Oficiální anotace

Jak zbavíte Zemi sedmi miliard lidí? Připravíte je o jejich lidskost.

Cassie Sullivanová a její druhové přežili čtyři vlny ničení způsobené Jinými. Nyní, zatímco byla lidská rasa téměř vyhlazena a Pátá vlna se žene krajinou, stojí mladí lidé před volbou: připravit se na zimu a doufat v návrat Evana Walkera, nebo se vydat hledat další přeživší, než je nepřítel obklíčí. Protože další útok je velice pravděpodobný – je neodvratný.

Nikdo však nemůže tušit, jak hluboko Jiní klesnou, ani jak vysoko se lidskost dokáže vzepnout, aby stanula v konečné bitvě mezi životem a smrtí, mezi nadějí a zoufalstvím, láskou a nenávi
stí.

Po přečtení Páté vlny jsem byla celkem na vážkách. Na jednu stranu se mi nápad líbil, na tu druhou měla kniha i své mouchy. Nedávno jsem ale viděla filmové zpracování, které mne na druhý díl správně navnadilo a přesvědčilo mě, abych téhle postapo sérii dala šanci.

The Infinite Sea - Lautan Tak BertepiBeskrajno more (The 5th Wave, #2)

Jsem neskutečně ráda, že jsme převzali originální obálku, která je krásná. Mám modrou ráda, a tak se mi barevná kombinace moc líbí. S dalšími zástupci už to tak slavné není, i když u té vlevo mi to spíš kazí modelka, která mi tam moc nesedí. K filmové obálce výhrady nemám - Chloe mám moc ráda a s hercem Evana taky problém nemám.

The 5th Wave, starring Alex Roe as Evan Walker | #5thWaveMovie in theaters now:
Lidská populace byla prakticky vyhlazena čtymi ničivými vlnami, které na Zemi seslali Jiní. Nyní je čas na Pátou vlnu, která kosí zbytky přeživších. Cassie Sullivanové se spolu s dalšími podařilo uniknout z tábora smrti díky oběti Evana Walkera, na jehož návrat neustále čeká. Zima se ale blíží a Jiní jsou na postupu. Velitel Vosch chce odvetu a nebojí se využít ani ty nejničivější zbraně - včetně infiltrace do dětských myslí. Cassie se sice podařilo zachránit bratra, ale ve hře je daleko víc - nejen život její lásky, ale budoucnost celého lidstva.

Nekonečné moře je druhý díl z postapokalyptické série Pátá vlna z pera Ricka Yanceyho. Po napjatých událostech prvního dílu je Cassiina skupina na útěku. Příběh je opět vyprávěn z několika úhlů pohledu, mimojiné z pohledu Cassie, Evana, Piškota či Esa, což čtenářům přináší komplexnější pohled na události po Vlnách. Pokud čekáte akční pokračování prvního dílu, budete možná lehce zklamáni. Nekonečné moře funguje spíše jako spojovací článek mezi jedničkou a trojkou a vysvětluje následky po útoku na vojenskou základnu. Autorův styl psaní je ale velmi čtivý a knihu slupnete během několika hodin. Konec navíc nabízí šokující odhalení a pořádnou dávku akce (o kterou se zaslouží hlavně Eso, která v tomto díle dostane hodně prostoru).

Nejsem sama. Nemůžu ho vidět ani slyšet, ale cítím ho. Každý centimetr těla mi brní pocitem, že mě někdo sleduje.

5thwave:
Více než na děj se Nekonečné moře zaměřuje na rozvoj postav a jejich životních příběhů. Díky několika úhlům pohledu se nám dostane náhled do historie těch, kterým se v prvním díle nedostalo takové pozornosti.  Cassie Sullivanová není už tou malou holčičkou z prvního dílu. Zabila, což ji psychicky poznamenalo. Její mladší bratr Sam se během vojenského tréninku také změnil - z ufňukánka je voják, který nepotřebuje péči své starší sestry. Ben Parrish aka Zombie je samostatnou kapitolou - někdy se zdá úplně bez citů. Více prostoru tu dostává Eso, z jejíhož pohledu je vyprávěna i notná část druhé poloviny knihy. A pak je tu Evan Walker - Jiný v lidském těle, do kterého se Cassie zamilovala. V malé dávce dostáváme i informace o Jiných a o tom, jaké plány se Zemí vlastně mají. Tenhle aspekt knihy mne bavil a navnadil i na závěrečný díl trilogie.

A mé dojmy? Do Nekonečného moře jsem šla s menšími obavami. Pátá vlna byla celkem fajn, ale čekala jsem, že mě osloví víc. Zapomněla jsem ale na to, jak dobře se tahle série čte. V NM se toho sice moc nestalo, ale i tak mě to bavilo. Nejsem moc náročný čtenář a knihu jsem slupla jako malinu. Popravdě se mi Moře líbilo o trochu víc než Vlna - nebyl tu ten dlouhý popisný začátek, Kniha měla spád. Nenudila mě. Ufňukaný Sammy z jedničky už tu nebyl - je z něj voják, kterého jsem si zčásti i oblíbila (v jedničce mě Sam neuvěřitelně vytáčel, hlavně ten jeho medvěd). Rozhodně bych sérii neposílala k vodě - má spoustu originálních aspektů, které mě překvapily. Navíc pro nás připravuje půdu pro velkolepé finále (alespoň v to pevně doufám).

Nekonečné moře bych doporučila všem, kterým se líbil první díl a chtějí se dozvědět, co nového si pro lidstvo Jiní přichystali. Romantické duše navíc ocení i vztahy mezi hrdiny, které jsou ale spíše doplněním příběhu a hlavní linku nijak nenarušují.

Děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.CZ za poskytnutí recenzního výtisku.