pátek 17. listopadu 2017

Měsíční shrnutí za říjen 2017


Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za říjen?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy


Cestovatelka (Pasažérka, #2)Cestovatelka

Po přečtení Pasažérky jsem se na pokračování neskutečně těšila, protože cestování časem je prostě moje. A i když byla Cestovatelka o chlup slabší a nudnější, i tak jsem se dobře bavila od začátku do konce. Hlavně se mi líbilo rozvinutí vztahu Etty s jejím otcem, protože je to vážně zlatíčko. Stejně tak se prostoru dočkaly i některé vedlejší postavy, což hodnotím jako jedno velké plus. Pokud chcete do téhle série investovat svůj čas, tak to zkuste!

Hodnocení na GR: slabší 4 z 5 hvězdiček


Naruto 32: Výprava za Sasukem (Naruto, #32)Naruto 33: Tajná mise (Naruto, #33)

Naruto vol. 32 a 33

Tyhle vycpávkové díly mě až tak nebavily, jelikož tu nebylo až tolik akce a spíš se tu představovala nová postava Saie, kterého ráda fakt nemám. Pořád je to ale ten samý Naruto, který mě stejně jako Bleach pořád utvrzuje v tom, že šonen jump prostě můžu.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček

Moje sestra žije na krbové římseMoje sestra žije na krbové římse

Kečupová oblaka od Pitcherové se mi celkem líbila, tudíž jsem byla zvědavá na autorčinu další knihu. Hlavní hrdina je tu ale o poznání mladší, čemuž odpovídá i styl vyprávění. Dětské vypravěče až tak nemusím, a i když tahle kniha byla hodně zvláštní, pojednává o docela závažných tématech. Hlavního hrdinu jsem si neoblíbila, na druhou stranu jsem si ale zamilovala jeho kocoura. Jo, a tahle knížka mě na konci rozbrečela, protože... bylo to zákeřné a nečekala jsem to!

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


For His Brother's Wife (Texas Cattleman's Club: After the Storm #7)Krásná švagrová

Krásná švagrová je druhým příběhem z Harlekýnky z řady Desire Duo, které jsem si v září koupila na čtení v rámci projektu #zhavecteni. Odehrává se ve stejném městě jako ta první, tahle se ale vyrovnává s trošičku jiným tématem. Víc se mi asi líbila Kouzelná přitažlivost, tohle ale na oddech taky nebylo vůbec špatné. Lepší jak některé YA contemporary.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček



35858731Danganronpa IF

Moje srdcovka. Danganronpu miluju čím dál víc, protože ten příběh... je dost komplexní a skvěle promyšlený. Spojuje milion časových linií a médií - PC hry, anime, novely... IF se mi líbila o fous méně než Zero, na druhou stranu je tu ale hlavní hrdinkou moje nejoblíbenější postava z první hry - vojanda Mukuro. Je celkem škoda, že tohle není realita, protože bych ji brala mnohem víc než to, co se stalo doopravdy.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

The Sun and Her FlowersThe Sun and Her Flowers

Po Milk & Honey celkem zklamání. Byly tu "básničky" a části, které mě hodně zaujaly, většinu času jsem se ale nudila a ty delší části mi moc nesedly. Je to škoda, protože nápad je určitě zajímavý. Celkově je kolem téhle autorky teď velký humbuk a asi celkem i chápu proč. Pro mě je to ale spíš výběrová četba, kde se mi některé básničky líbí a některé ne.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček




There's Someone Inside Your House
There's Someone Inside Your House
Čekala jsem zábavný středoškolský krvák ve stylu Vřískot meets čtivost Stephanie Perkins. A tohle bylo... nuda. Připadala jsem si jako nezúčastněný divák, který pozoruje masakr hrdinů, ke kterým jsem si ani nestihla vytvořit pouto. Kromě kapitol, kde se umírá, se pak děj zaměřuje na hlavní hrdinku Makani a její "temnou minulost". Díky tomu se děj hodně zpomalil a z hororu bylo úplné houby. A vrah? Excuse me, ale ne. Nebaštila jsem mu to. Za mě teda celkem zklamání po všech těch očekáváních. Ale čte se to dobře - a Makani s Olliem jsou sympaťáci.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček

Píseň zimy (Píseň zimy, #1)Píseň zimy - KNIHA MĚSÍCE

Píseň zimy byla stvořená přesně pro mě. Cítila jsem stejné vibe jako u Stolen Songbird. Navíc ta hudba... Miluju fae, gobliny a cokoliv, co se odehrává v jejich království. Píseň zimy je navíc provázána hodně hudbou... Vztah mezi Králem a Liesl byl jako z pohádky... nedokážu ten pocit přesně popsat, ale ta kniha ke mně mluvila. Prostě jsem ji cítila. Nádhera.

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček




Icicles like Kindling

Tahle krátká novelka předchází události v knížce Sníh nebo popel a byla hezkým zpestřením celého příběhu. Obecně mám novely ráda, protože většinou dodají tomu hlavnímu příběhu šťávu. A je to super způsob, jak si zkusit číst v angličtině něco kratšího.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

Sníh nebo popel (Sníh nebo popel, #1)Sníh nebo popel

Čekala jsem víc. To rozhodně. Mrzí mě, že jsem hlavní mindblow odhalila už tak ve třetí-čtvrté kapitole, bohužel. Dokonce i s podrobnostmi... Překvapila mě vlastně jen jedna věc týkající se medailonu. Naprosto nenávidím Sira a mrzelo mě, co se s ním stalo... Meira je jako hlavní hrdinka sympaťačka, Mather je takový nevýrazný a dost uťáplý... a Theron... Therona miluju. Knížka měla velký potenciál, ale prozatím jej úplně nenaplnila. Budu doufat, že další díly budou lepší!

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček


Jediná vzpomínka Flory BanksovéJediná vzpomínka Flory Banksové

Ze začátku jsem myslela, že Floru nebudu moct vystát. Neskutečně mě iritovalo, jak neustále opakovala věci... Po odletu na Špicberky ale začla úplně nová kniha, která mě neskutečně vtáhla do děje. Pokud jste na tom tedy jako já... prokousejte se začátkem, to potom je fakt síla. Neskutečně emotivní příběh, který mi i vehnal slzy do očí.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Divotvůrce (Divotvůrce, #1)Divotvůrce


Už nebudu číst knížku na jeden zátah za den, protože pak jsem další den totálně KO. Divotůvrce je rozhodně originální, o tom žádná. Taky se velmi dobře čte. Celý svět a magie mě neskutečně bavily. Hlavně jedna Daromanka a kočkoveverčák. Jsem zvědavá na pokračování, protože ten konec... chci víc!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Dívka z inkoustu a hvězdDívka z inkoustu a hvězd

A mně se to líbilo! Spojení pohádkového prostředí, dobrodružství, jednoduchého vypravování... možná je to spíš pro děti, ale bavilo mě to. A ta grafika! Upřímně chápu, proč by se to někomu nemuselo líbit, na druhou stranu ale... co jste od toho čekali? Je to spíš middle grade.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček

Tokijský ghúl 6 (Tokyo Ghoul, #6)



Tokijský ghúl 6

Zatím nejnudnější díl, ale to bude asi subjektivní. Pokud jste viděli anime, tak vám nic nového nepřinese. Osobně ještě nemám ráda Aogiri a hlavně Jasona... Netěším se na další díl, protože to bude pěknej humus. Ale přežít se to musí! Alespoň, že tu je Juuzo.


Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček

Every Heart a Doorway (Wayward Children, #1)Every Heart a Doorway

A mně se to líbilo! Hodně mi to připomínalo tou podivností a nelogičností Furthemore. Po těch negativních recenzích jsem se bála, ale charaktery mě dokázaly zaujmout a zamilovala jsem si útržky flashbacků do všech různých světů, kde děti byly. Nemůžu se dočkat pokračování!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček





DiabolikDiabolik

Sci-fi YA poslední dobou miluju a tahle nebyla vyjímkou. Bylo to vážně dobré a bavila jsem se od začátku do konce. Tedy až na Sidonii, tu jsem nesnášela už od první kapitoly a vůbec by mi nevadilo, kdyby tam vůbec nebyla. Zato Tyrus! *swoon swoon* 

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček





Stres a zdravíStres a zdraví

Povinné zlo v rámci seminárky na Psychologii. Hledala jsem něco, kde nebude moc biologie a bude to spíš zaměřené na nějaká doporučení a tak. Smůla... Chemické procesy v lidském těle fakt nechápu, takže bohužel spíše zklamání... Hořko těžko se mi na to do seminárky psala recenze.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček





The Raven King (The Raven Cycle, #4)The Raven King

Ah, proč už je konec? Raven Cycle je výjimečná YA, která mě přesvědčila, že Maggie Stiefvater umí psát a je paní spisovatelka s velkým S. Celá série má naprosto unikátní snovou atmosféru a je plná snílků, magických lesů a přátelství. A taky lásky, ta tam ale tolik není důležitá... Konec mi přišel trochu uspěchaný, ale vlastně ho čekáte už od jedničky... Jinak ale perfection. Jsem ráda, že dostaneme další sérii s Ronanem, protože se během čtyř knih stal jednou z mých nejoblíbenějších postav. A Noah....

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Reign of Shadows (Descendants #3)Reign of Shadows

Daleko lepší než předchozí dva díly série. Hodně akce, napětí, lepší postavy... Rozhodně si od autorky ještě něco přečtu, protože poslední díl téhle trilogie mě vážně bavil. Líbila se mi dynamika mezi hlavní čtyřkou a dokonce i závěr. Myslela jsem si, že to nikdy nedočtu, ale stačila jedna hodina financí a bylo dočteno.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček





Turtles All the Way DownTurtles All the Way Down

Green recykluje svoje postavy a nápady pořád dokola. Tohle nepřineslo absolutně nic nového. Nevím, kde se Green schovával, ale... nejvíc mě na něm štve to, že jsem si poprvé ze všech jeho knih oblíbila hlavní hrdinku, která mě neiiritovala. Dokonce mě až tak neštvala ani její BFF. A nejlepší věc na téhle knize? Romance. Jenže je to Green, takže mi zničil i to... UGH, HATE HIM. Pořád je to ale ve výsledku lepší jak všechny jeho ostatní knihy, protože mě to alespoň po většinu knihy bavilo. Až na ten konec, protože ty mu nejdou. Ty popisy úzkosti sice občas únavné, ale odpustím mu to za snahu.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček



Zrecenzované knihy


Doctor Who: Dávný časDiabolikPasažérka (Pasažérka, #1)
KaziměstiIšida Sui: Tokijský ghúl 5


Zhlédnuté filmy, seriály a anime


posterDurarara!! 

Upřímně moc nechápu, proč jsem tak odkládala dokoukání tohohle anime, protože je vynikající. První série je sice trošku delší, ale stojí za to. Máme tu gangy, tajemný přízrak bezhlavé motorkářky, krvežíznivou katanu a další. A ta hudba!

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček




Durarara!! SpecialsDurarara!! Specials

Nejenom knihy mají své novely. Miluju i speciály k anime. U Durarary to byl konkrétně vtipný encounter s "ufem" a ještě jeden, který si ale moc nepamatuju, ale vím, že mě to bavilo. Pro zpestření naprosto ideální!

Odkaz na MAL
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček





posterSkirt no naka wa kedamono deshita

O tomhle radši moc mluvit nebudu, jelikož to bylo... eh. Stejný žánr jako pervy mnich, na kterého jsem koukala předminulou anime sezónu. Bohužel se tenhle žánr v poslední době těší hodně velké oblibě (i tuhle sezónu sleduju jedno podobé). Výhodou je, že má díl tři minuty, takže to máte rychle za sebou. Ve Skirt jde o to, že se slečna středoškolačka na party seznámí s krásnou vysokoškolačkou, z které se ale nakonec vyklube pěkně pervertní kluk. Své plusy to mělo... jinak ale nic.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 2 z 5 hvězdiček

posterKoe no Katachi - FILM MĚSÍCE

Moje říjnová srdcovka a naprostý poklad. Je to sice anime film, ale podle mě se bude líbit všem, protože... hlavní hrdinka je hluchá a prochází si na základce šikanou od svého spolužáka a je nucena i opustit školu. Po x letech se znovu potkávají - agresor a jeho oběť. Co se změnilo? Hodně jsem během filmu brečela, protože to bylo vše vykreslené hodně syrově a byly z toho cítit ty emoce. Nádherný film.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček


Pikotarou no Lullaby LullabyPikotaro no Lullaby Lullaby

Jestli znáte písničku PPAP, tak tenhle interpret má i vlastní anime, ve kterém vystupuje a paroduje známé pohádky. Je to celé šílené, místy jsem to ani nechápala, ale prostě... Pikotaro. Divné, tak bych to asi popsala.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 2 z 5 hvězdiček





posterMy Little Pony Movie

Hrdě mohu prohlásit, že jsem na tomhle filmu byla v kině sama (i v celém sále), a právě proto jsem si to tak užila! Zamilovala jsem se do hlavní záporačky Tempest a prostě... ponies! Hravě konkurují nejednomu mému oblíbenému filmu a zápletka byla fakt dobrá. Klobouk dolů! A palec nahoru za tu Siu.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček



Mahoutsukai no Yome: Hoshi Matsu HitoThe Ancient Magus' Bride: Those Awatening a Start 

Jelkož v říjnu měla premiéru první řada stejnojmenného anime, rozhodla jsem se nejprve pro třídílný speciál, který nám ukazuje dětství hlavní hrdinky Chise. A bože... zamilovala jsem se do tohohle světa magie. V něčem mi to připomíná Black Butlera (asi kresba?). A zase jsem brečela, protože to prostě bylo dojemné a smutné...

Odkaz na MAL
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček



posterOusama Game

K Ousamě také momentálně vychází anime, takže jsem si přirozeně nemohla nechat ujít ani stejnojmenný hraný film. A bylo to vážně dobré. Spojte Hunger Games s Mirai Nikki a Danganronpou a máte tohle. Přijde vám na mobil smska a vy musíte splnit příkaz od krále, jinak umřete/zmizíte. Cool, ne?

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček



posterDům na konci ulice

Netušila jsem, že Jennifer Lawrence hraje v nějakém hororu, a proto jsem byla příjemně překvapená, když jsem objevila, že ho zrovna budou dávat v televizi. Místy je to spíš thriller, ale bavilo mě to. Jen hraje moc dobře a její "crush" byl taky zajímavý. Není tam žádné nadpřirozeno, jenom porucha osobnosti.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček



posterJigsaw

A na závěr další oblíbenec, na kterém jsem taky byla v kině. Jigsaw je osmým dílem série SAW, kterou naprosto miluju. Trochu jsem se bála, aby Jigsaw nebyl moc velká blbost, ale překvapivě se mi to dost líbilo. Pasti sice trochu přemrštěné, ale příběhově fajn. Nesmíte od toho čekat zázraky, protože na jedničku SAWu už nebude mít nic.

Odkaz na ČSFD
Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček




A jaký byl váš říjen?

2 komentáře :

  1. Vidím, že jsi měla plodný měsíc. :)) Přeju příjemné listopadové čtení. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Z toho, že ťa Sai z Naruta ako novy charakter neoslovil, si nič nerob, lebo to nikoho xD On je stelesnenie zbytočnej postavy, ktorej dušou su fillery :D

    KOE NO KATACHI! Donutila som kazdeho doma si to pozrieť! :D Prerevala som komplet cely film - nadherny, hlboky, kraaaaasa jednoducho. Koho to nechyti za srdce, ani nie je človek! :D Naopak Mohoutsukai no yome na mňa z doteraz neznámych dôvodov vôbec nezapôsobilo :D Animácia je krásna, to bez debaty, ale ten príbeh, meh, neviem... ale ešte tomu dám šancu trochu neskôr :D

    (Pozri si ešte film Kimi no Na wa - silné odporúčanie, ak si nevidela :D )

    OdpovědětVymazat