sobota 17. února 2018

Měsíční shrnutí za leden 2018


Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za leden?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy 


Love, Life, and the ListLove, Life and the List 

Tohle byla moje první Kasie West a vážně nechápu, proč jsem tuhle autorku tak dlouho odkládala, protože nějakou cute contemporary jsem hledala už hodně dávno. Máme tu hlavní hrdinku, která je zamilovaná do svého nejlepšího kamaráda, který je ale tak trochu idiot a chodí s každým kromě naší hlavní hrdinky, která je mimojiné malířka a snaží se dostat svá díla na výstavu. Kromě tupého love interestu, kterého jsem ráda neměla, je to ale super oddechovka. Dokonce jsem se i rozbrečela, protože jsem s hlavní hrdinkou i celkem soucítila...

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Tokijský ghúl 7 (Tokyo Ghoul, #7)Tokijský ghúl 7

V sedmém volume Tokijského ghúla se konečně už někam dostáváme. A to je dobře, protože jinak by to byla děsná nuda. Tohle pro mě bylo celkem překvapení, jelikož samotné anime se od mangy celkem liší a zpracovává jiné části. A tohle dobré bylo (až na tu mučící scénu, tu ráda nemám). Nejvíc top je samozřejmě Juuzo, který tu ukradne motorku a prostě... hehehehe.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Už jsem normální?!? (The Spinster Club, #1)Už jsem normální?!? - KNIHA MĚSÍCE #1

Takže vážení... Kam se hrabou Greenovy All the Turtles Down. Už jsem normální?!? je z hlediska tohohle tématu tak stokrát lepší. A jestli je to jen pro holky? Ani náhodou. Nenechte se zmýlit názvem série Klub odložených holek, protože v originále je to Spinster Club (Klub starých pannen). Autorka mě neskutečně překvapila... Nejenom, že je tu neskutečně popsané OCD, ale taky je tu hodně myšlenek k feminismu, a prostě áááá... Tahle kniha patří do každé knihovny. Bylo to vynikající.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


Setkání stínů (Tvář magie, #2)Setkání stínů

Na pokračování Temnější tváře magie jsem se neskutečně těšila už pěkně dlouho a pořád jsem čekala, kdy u nás druhý díl vyjde. Nakonec jsem se ale dočkala (díky bohu!). A byla to samozřejmě opět jízda. Sice trochu pomalejší rozjezd, ale Živlové hry stály rozhodně za to. Navíc jsou tu i nové postavy - zamilovala jsem si především Alucarda Emeryho, který je božácký. Na druhou stranu jsem začala nesnášet Lilu, která je otravnější a otravnější. A ten konec? OMG!!! Něco mi říká, že to můj druhý oblíbený Antari asi nepřežije :(

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

Our Dark StarsOur Dark Stars

Na tuhle jednohubku mě nalákala Erný díky krásné obálce. O knize jsem sice v životě neslyšela, i tak jsem si ji ale nechala poslat jako ARC do Kindlu. A neprohloupila jsem! Vesmírné YA hltám jedním dechem a Our Dark Stars nebyly výjimkou. Líbil se mi jak svět, tak i postavy a vtipná posádka. Navíc to mělo zajímavou myšlenku. Jop, tohle bylo rozhodně fajn!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Z kostí a inkoustu (Velká knihovna, #1)Z kostí a inkoustu

Další velké překvapení tohohle měsíce. Do téhle knihy se mi absolutně nechtělo, nakonec jsem se ale nechala zlákat a panebože... Kde jsem žila celou tu dobu? Z kostí a inkoustu má absolutně skvěle vymyšlený svět... Děj mi hodně připomínal Rudý úsvit, který mě neskutečně bavil a celá zápletka odehrávající se na Akademii je topka. Cokoliv, kde se soupeří o hodnosti je boží. Kniha má také navíc úžasný playlist, díky kterému jsem narazila na spoustu nových umělců. Bravo!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Tigers in the Cage (The Great Library #0.1)Tigers in the Cage

A máme tu řadu novel k Z kostí a inkoustu. Tou první jsou Tigers in the Cage, které ukazují příběh obskuristky Magny, matky Christophera Wolfeho. Bylo to celkem hořkosladké vzhledem k tomu, co se v ústřední knize dělo. Tahle backstory neublížila a trochu víc přiblížila, co se s obskuristy vlastně děje. Jop, bylo to fajn.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Stormcrow (The Great Library #0.5)Stormcrow

Stormcrow je druhá novela ze světa Z kostí a inkoustu. Tentokrát vypráví příběh mladého Christophera Wolfeho a jeho první setkání s jeho přítelem kapitánem Nicem. Řeknu vám jedno... tohle je prostě OTP! Tahle novela mě bavila neskutečně, moje fanynkovské srdce přímo zářilo. AWWWWWW.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček





Without MeritWithout Merit

A trocha té kontroverze. Některé knížky CoHo se mi vážně líbily. Vážně. Mám ale pocit, že její novější tituly ztrácejí na svém kouzlu a jsou... meh. Problémové... Neříkám, že by se mi špatně četly, ale je tu to velké ALE. Without Merit není nejlepší CoHo, kterou jsem kdy četla a nikdy jí nebude. Měla jsem totiž vůbec problém ji přečíst. Vše se točí kolem jedné naprosto messed up rodiny, která není vůbec, ale vůbec uvěřitelná a hrdinové mají asi zpekla štěstí nebo nevím... Ani jednu z postav si člověk nedokáže oblíbit, protože jsou děsně annoying, místo, aby se v rodině problémy actually řešily, všichni radši mlčí a prostě arrrrgh. Nutno říct, že konec to trošku zlepšil, ale jinak? Jestli je tohle novodobá CoHo, tak se jdu zabít.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


JízdaJízda 

Jízda je jedním z knižních příběhů seriálu Class, který se odehrává v univerzu Doctora Who. Ze seriálu jsem viděla zatím dva díly, které téhle knížečce předcházejí. Jízda byla fajnová. Měla stejný vibe jako samotný seriál, zápletka byla taky zajímavá... Ničím to neurazilo. Pokud se ji ale chystáte číst, podívejte se nejdřív minimálně na první dva díly seriálu, jinak vám to nic říkat nebude.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




GreyGrey

Grey mi ležel v rozečtených snad už dva roky, takže jsem se rozhodla, že je největší čas to s ním skoncovat a dočíst ho. Fifty Shades of Grey jsem nikdy nečetla, jelikož jsem to po několika kapitolách prvního dílu vzdala. Byla to nuda. Grey byl na druhou stranu fajn. Christianův hlas se mi líbil daleko víc. Nebyla tu žádná omáčka od Anastázie, která by mě nudila. Grey na to šel zpříma. A i když to ke konci už začalo být dlouhé, dočetla jsem to. Pokud chcete začít se sérií, tak doporučuji spíš Greye. Je to čtivější.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


Tomie, Volume 1 (The Junji Ito Horror Comic Collection #1)Tomie, Volume 1

V lednu začalo anime, které adaptuje hororovou sbírku známého japonského hororového kreslíře, Junji Ita. Rozhodla jsem tedy s manga sbírkou začít. S autorem mám zkušenost už po manze Ryby, která vyšla u Crwe. Je známý tím, že je hodně creepy... No, nebyl nejlepší nápad to číst někde ve dvě ráno, protože... to creepy bylo. Některé části příběhu Tomie byly slabší, některé ale stály za to a jsem neskutečně ráda, že se dočkají i své vlastní anime adaptace v podobě OVA k právě vysílanému anime.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


172 Hours on the Moon172 Hours on the Moon - KNIHA MĚSÍCE #2

Na tuhle knihu jsem se chystala snad už od jejího vydání v roce 2012. A měla jsem důvod. Tohle je pěkně prosím hororová YA odehrávající se ve vesmíru. Autor je Seveřan, do AJ byla kniha přeložena z Norštiny. Hlavní hrdinové nejsou Američani. Celá kniha má mrazivou atmosféru, a po dosažení Měsíce se z toho stává hotová vyvražďovačka. A konec? Autor se s ničím nepáře a napálí vám to rovnou do ksichtu. Made me speechless. Bylo mi zle a bála jsem se i za denního světla.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


Monster High (Monster High, #1)Monster High

V rozečtených mi ležel i první díl Monster High. Seriál miluju, takže jsem si řekla, že by nebylo od věci přečíst si i knižní zpracování. A bylo to... jiné. Jsou tu sice postavy z ústřední série, zápletka je ale trochu jiná a děj se odehrává na normální lidské škole, kde se příšery vydávají za normální studenty. Mean Girls tak pro třináctileté, kteří budou tuhle knihu hltat. Boj o moc mezi divami, první lásky... jop, bavilo mě to (na to, kolik mi je).

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček



Sky SongSky Song

V poslední lednový den jsem dočetla i jednu magickou middle grade, kterou jsem si pořídila náhodně v Anglii, kde teď studuji. Sky Song je hodně zvláštní, autorka ale dokázala moc pěkně vystihnout atmosféru severu. Jde tu vlastně o jakýsi quest hlavních hrdinů, kteří se snaží svou zemi zachránit před Ledovou královnou, která uchvátila skoro každého, kdo tu žije. Jsou tu měniči podob, polární záře, magie... Moc hezké!

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček



Zrecenzované knihy


172 Hours on the MoonMá lady Jane (The Lady Janies, #1)Išida Sui: Tokijský ghúl 6

Zhlédnuté filmy, seriály, anime 


posterEvil or Live

Nálož anime z prosince nekončí. Jelikož jsem trochu nestíhala, některá jsem ještě dokoukávala v lednu. Konkrétně se to týká Evil or Live. Řeknu vám, že tohle je pěkně divné anime... Řeší se tu závislost dětí na počítači a internetu, což je bráno jako zločin. Hlavní hrdina je zavřen do nápravného zařízení, ve kterém se snaží udělat převrat. I přes podivnou zápletku to šlo. Nic, co bych si extra užila, ale tak víte co... viděla jsem i horší.

Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček



posterCupid's Chocolate

Na tohle anime jsem narazila úplnou náhodou v nějakém videu. Okamžitě mě ale zaujalo. A o to větší šok přišel ve chvíli, kdy jsem zjistila, že je to anime z čínské produkce! To jen tak nevidíte! Jinak to ale byla neskutečně vtipná romanťárna o holkách, které snědly začarovaný koláč a zamilovaly se do stejného kluka, který se s tím musí nějak srovnat.

Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček




posterJumanji: Vítejte v džungli

Na Jumanji jsem byla sama v kině. Šla jsem hlavně kvůli Karen Gillian (hraje Amy Pondovou v Doctorovi Who), která tam hraje jednu z hlavních rolí. A i přesto, že už samotný trailer vypadal jako pěkná blbost, jsem si film fakt užila. Jo, blbost to byla, ale bylo to vtipné. A hraje tam Nick Jonas!!!

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček




posterKamarád taky rád

Nechápu, že jsem tenhle film ještě neviděla, ale tak ok. Jedna z těch novodobějších romantických komedií o tom, že nezávazný sex se může pěkně zvrhnout v něco úplně jiného. Na podobné téma existuje celá řada filmů, takže nic nového pod sluncem, ale... Tenhle byl fajn. Pokud hledáte něco na odpočinek, u čeho se zasmějete, zkuste ho Nic za to nedáte! A nahej Justin Timberlake!!!

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček



posterWonder Woman - FILM MĚSÍCE

DC Universe sice vůbec nemusím až na nějaké výjimky, Wonder Woman jsem ale vidět chtěla už pěkně dlouho. Nikdy jsem netušila, že je Diana Amazonka, jinak bych se ke komixům/filmu hlásila už dávno dřív. Řeckou mytologii totiž já můžu. Film mě bavil od začátku do konce, navíc je tu Chris Pine, kterému to slušelo... Nemám co vytknout!

Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček




posterThor: Ragnarok

Shame on me, ale jo, neviděla jsem až do ledna nového Thora, a to patří mezi moje nejoblíbenější Marvelovky. Ale napravila jsem to! Oproti jedničce a dvojce mě bavil asi o trochu míň, na druhou stranu je tu spousta skvělých hlášek Lokiho, je tu Hulk a naprosto sexy Heimdall (ehm, ehm...). Jen škoda, že Princezně ošmikaly vlasy, protože co je bloncka bez svých lokýnek?

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček



A jaký byl váš leden?

4 komentáře :

  1. Je vidět, že jsi měla pěkně nabitý měsíc... :) nechápu, ale obdivuju kolik toho stihneš. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, stihla jsi toho fakt hodně. :)Na Jumanji jsem byla v kině, to se mi líbio moc a určitě se chystám na Thora a nalákala jsi mě i na Wonder woman. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Padesát odstínů mám ráda, Grey se mi ale možná líbil více, mužský pohled byl zajímavější. Wonder Woman byla skvělá a Thor bez chybičky, první Thor, který se mi líbil. Kamarád taky rád je super romantická komedie a na Jumanji se chystám, i když nic nečekám, mám ráda původní film.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  4. Přečetla jsi toho opravdu hodně. Obdivuju tě. Já se snažím a snažím a jsem ráda, když přečtu za měsíc 4 knížky. Jasně, musím číst i věci do školy, ale každý máme něco, co nás od našich milovaných knížek odhání. Kamarád taky rád je super oddechový film. Ale Thor je Thor :D

    OdpovědětVymazat