neděle 8. dubna 2018

Měsíční shrnutí za březen 2018


Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za březen?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy


The Last to Let GoThe Last to Let Go

Amber Smith mne před dvěma lety okouzlila svým debutem The Way I Used to Be, které vyprávělo příběh dívky, kterou znásilnili. The Last to Let Go vypráví podobně tragický příběh, tentokrát s domácím násilím a vraždou a tím, jak se s tím hlavní hrdinka Eden musí vyrovnat. Styl psaní byl opět neskutečně čtivý a příběh mě bavil, na The Way I Used to Be to ale nemělo. Nevím přesně, co mi tu chybělo, ale asi to bylo postavami. S Eden jsem se až tolik nesžila a nejspíš bych z příběhu úplně vyškrtla romantickou linku, která tam spíš překážela. A to nemluvím o tom, že to bylo LGBT+. Daleko víc bych ocenila nějaké flashbacky s násilím a tím, co se vlastně v rodině hlavní hrdinky dělo. I tak ale hodně dobré čtyři hvězdičky.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Restore Me (Shatter Me, #4)Restore Me

Jak asi dobře víte, miluju Shatter Me sérii. Naprosto miluju Ignite Me, které je mojí nejoblíbenější knížkou vůbec. Když jsem se dozvěděla o vydání dalších třech knih v sérii, byla jsem šokovaná. Příjemně, samozřejmě. Restore Me jsem přečetla v den vydání, protože jsem se nemohla dočkat. Dostala jsem naprosto něco jiného, než jsem čekala. Je to špatně? Vůbec ne. Jen je to něco jiného. Restore Me otevírá úplně nový příběh toho, co asi všichni čekali v původní trilogii. Konečně se dozvídáme něco o Znovuobnově a celém světě, ve kterém Juliette vyrůstala. Poetický styl autorky se sice tak trochu vytratil, místo toho tu ale máme nové a celkem zajímavé postavy. A vtipné scény mezi hlavními hrdiny. Některé věci bych klidně vynechala (třeba ten nový pomyslný love triangle), ale co. Pořád je to Juliette, Warner a Kenji... (KENJI!!!). A největší plus? SKORO TU NEBYL ADDIE.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


VanillaVanilla

Ani nevím, co přesně jsem od téhle knihy čekala, ale rozhodně ne to, co jsem dostala. Anotace slibovala příběh dvou homosexuálů a jejich vztahu. Poezie. Čekala jsem svižný příběh, který budu mít za chvíli přečtený. Realita? Táhlo se to, naprostá nuda, děsní hrdinové... aghhh. Ani nevím, jak jsem tuhle knížku zvládla dokončit, ale nakonec se mi to povedlo. Vztah Huntera a Vanilly mě naprosto znechucoval a vůbec se mi ani nelíbil zvrat zhruba v polovině, kterým se vše vysvětlilo. Kdyby to bylo kdekoliv jinde, tak ano... ale ne. Huntera nevykoupí vůbec nic.

Hodnocení na GR: 2.5 z 5 hvězdiček


Opal (The Raven Cycle #4.5)Opal

Ronan Lynch je jedna z nejlepších postav Havranů a jsem neskutečně ráda, že máme i novelku z pohledu Opal, na kterou jsem úplně zapomněla *ehm ehm*. Pokud milujete Havrany, jděte do toho. Stojí to za to.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček






The Hazel WoodThe Hazel Wood

Hazel Wood je hodně milé překvapení. Do knihy jsem se vlastně ani pouštět nechtěla, ale v Tescu knize nešlo odolat... a když už jsem si ji v UK koupila, tak je taky slušnost ji hned přečíst, že? Dostala jsem zajímavý a dost temný svět pohádek, za což palec nahoru. Miluju krvavé příběhy. Děj jsem neodhadla a ve výsledku mě to dost bavilo. Jo, rozhodně do Hazel Wood jděte.
Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Tokijský ghúl 8 (Tokyo Ghoul, #8)Tokijský ghúl 8

Ayata sice vůbec nemusím, ale jsem ráda za bojové scény s Yoshimurou, protože je to badass. A Tsukiyamovo dolce je samozřejmě nepřekonatelné. Prozatím se mi směr, kterým se manga ubírá, líbí víc než anime. Uvidíme, uvidíme.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček





The Witch Doesn't Burn In This One (Women Are Some Kind Of Magic, #2)The Witch Doesn't Burn in This One

The Princess Saves Herself In this One se mi až tak nelíbila, přišlo mi, že autorka se tak trochu vyžívá v sebelítosti... ale tohle? Whoa, docela pokrok. Možná je to tím tématem upalování a čarodějnic, ale tohle se mi fakt líbilo! Burn, baby, burn!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček





Future Diary, Volume 2 (Future Diary, #2)Future Diary, Volume 3 (Future Diary, #3)Future Diary, Volume 4 (Future Diary, #4)

Future Diary, Vol. 2, 3, 4

Jsem neskutečně ráda, že jsem se po dlouhé době opět dostala k manze, protože mi to děsně chybělo. Future Diary je toho skvělým příkladem. Anime jsem milovala a manga je taky dobrá. Možná ještě lepší! Druhé a čtvrté volume byly super - mé oblíbené postavy, super zvraty, Akise Aru... To třetí až tak super nebylo, protože nesnáším to příšerné děcko na obálce, které je akorát annoying.

Hodnocení na GR: 3.75 z 5 hvězdiček

Zrecenzované knihy

Výsledek obrázku pro nothing gif


Zhlédnuté filmy, seriály a anime


Poster undefined 
        Pokoj
       (festivalový název)
      
     The Room

V zahraničí jeden z nejhůře hodnocených filmů. Chtěla jsem zjistit, co je na tom pravdy. A well... úplně chápu, odkud se ta hodnocení berou. Zajímavostí je, že sex scény, které ve filmu jsou, jsou ve skutečnosti pouze jedna sex scéna, která je rozdělena na dvě části, protože herečka naši hlavní hrdinky nechtěla natáčet víc takových scén s hercem hlavního hrdiny. Má to ale vtipné repliky a i přes slabý příběh a absurdní herecké obsazení to bylo vtipné.

Hodnocení na ČSFD: 2 z 5 hvězdiček


Poster undefined 
        Itó Džundži: Collection (TV seriál)
       
      
     Ito Junji Collection

Ito Junji je jeden z nejznámějších horrorových mangaků v Japonsku. Jeho příběhy jako Spirála jsem  světoznámě známé. U nás od něj vyšla manga sbírka Ryby, která je sice nechutná, ale jeho styl má něco do sebe. Proto jsem byla neskutečně ráda, když začalo vycházet i anime zpracování jeho manga příběhů. Celkově jsem trochu na vážkách, protože některé příběhy byly vážně dobré, některé už méně, ale celkově palec nahoru. Creepy as hell.

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček



CitrusCitrus

Už nějakou dobu jsem hledala normální yuri anime, ve kterém by byla girl x girl romance. Citrus je v anime komunitě poměrně známý, a tak jsem neváhala a zkusila ho. Příběh sice nebyl až tak dobrý, jak jsem čekala, ale hlavní hrdinky byly dostatečně cute a i přes ten skoro incest to bylo fajn. Řekla bych, že taková generic anime romance.

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček




posterMahoutsukai no Yome - ANIME MĚSÍCE

Čarodějovu nevěstu jsem sledovala už od doby, co vyšla první epizoda. A panebože... Tohle je naprosto krásné anime. Především ta atmosféra... Už delší dobu jsem hledala nějaké fantasy, které by bylo dobré, mělo zajímavé postavy a i děj... U Nevěsty jsem každou druhou epizodu brečela... A Chise a Eliase jsem si zamilovala. Pokud hledáte nějakou mangu nebo anime, pak doporučuji tohle. Je to nádhera!

Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček



posterBlack Panther - FILM MĚSÍCE

S Marvel filmy jsem trochu pozadu, na Black Panthera jsem se ale těšila už od vydání traileru. Je to totiž něco jiného než tradiční Marvelovka. Máme tu africký kmen, zajímavou mytologii a sympatického hlavního hrdinu. Navíc to byla moje premiéra v anglickém kině, kde jsem musela vše odvodit pouze z aj dabingu. Žádné titulky, prostě nic. Nakonec jsem to ale zvládla na jedničku (jsem na sebe fakt pyšná). Film mě bavil od začátku do konce, doporučuji!

Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček



A jaký byl váš březen?

Žádné komentáře :

Okomentovat