pondělí 9. dubna 2018

Recenze - Renegades

Renegades (Renegades, #1)Oficiální anotace

The Renegades are a syndicate of prodigies — humans with extraordinary abilities — who emerged from the ruins of a crumbled society and established peace and order where chaos reigned. As champions of justice, they remain a symbol of hope and courage to everyone... except the villains they once overthrew.

Nova has a reason to hate the Renegades, and she is on a mission for vengeance. As she gets closer to her target, she meets Adrian, a Renegade boy who believes in justice — and in Nova. But Nova's allegiance is to a villain who has the power to end them both.

Proč jsem si knihu vybrala?

Marissa Meyerová je většinou zárukou toho, že dostanete dobrý a zajímavý příběh. Mě si získala knihou Heartless, která se mi líbila mnohem víc než celá Cinder dohromady... A Renegades? Superhrdiny naprosto zbožňuji, takže to byla sázka na jistotu.

Knižní trailer



Něco málo k obálkám

RenegadesRenegades

I když jsou obě další obálky Renegades moc povedené a graficky pěkně zpracované, pořád u mě vítězí originál. Sice jsem viděla i povedenější, ale co...

Hodnocení

Renegáti se rovnají spravedlnost - superhrdinové s nadpřirozenými schopnostmi, kteří slouží veřejnosti a zasahují tam, kde je jich potřeba. Před několika lety to byli právě oni, kdo svrhl skupinu odbojných superhrdinů, kteří si přezdívají Anarchisté. Město se již pomalu vzpamatovalo z krutých bojů a zabíjení, které tuto válku provázely. Nova však nezapomněla a je více než odhodlaná se obletovaným Renegátům pomstít. Za každou cenu. Její odhodlání však zakolísá ve chvíli, kdy potká Adriana - Renegáta každým coulem. Podaří se naší Anarchistce svrhnout autority a pomstít se za krvavou lázeň, o které nikdo nemluví? Je Adrian doopravdy ten, za koho se vydává?

Výsledek obrázku pro renegades marissa meyer
Zdroj: Sarah @ What Sarah Read
Renegáti jsou prvním dílem stejnojmenné dilogie z pera Marissy Meyerové, která u nás prorazila především se svou tetralogií Měsíční kroniky a standalonem Bez srdce. V Renegátech autorka představuje úplně nový svět, ve kterém společnosti vládnou superhrdinové - lidé s nadpřirozenými schopnostmi všeho druhu. V čele stojí skupina Renegátů - elitních superhrdinů pomáhajících veřejnosti. To ale vyvolává jednu otázku - jsou Renegáti opravdu tak skvělí nebo si na ně veřejnost už tak zvykla, že je jen nechává vykonávat úkoly, které by za normálních okolností měly na starost veřejné služby? Proti Renegátům stojí Anarchisté - odbojní hrdinové, kteří jsou v očích veřejnosti viděni jako padouši, i když pravda je trochu jinde. Marissa Meyerová je známá coby skvělá vypravěčka - a to je pravda. Kniha je velmi čtivá, napínavá, plná zvratů a bojů. Řeší se tu i otázky morálky. Příběh je vyprávěn ze dvou pohledů - Anarchistky Novy a Renegáta Adriana, což dodává příběhu na větší komplexnosti a zajímavosti. Pokud milujete superhrdiny, rozhodně do Renegátů jdětě.

“There's no rule that says you have to be a prodigy to be a hero," she insisted. "If people wanted to stand up for themselves or protect their loved ones or do what they believe in their hearts is the right thing to do, then they would do it. If they wanted to be heroic, they would find ways to be heroic, even without supernatural powers.”

Související obrázek
Zdroj
Jednou z nejdůležitějších věcí na celém příběhu jsem nepochybně postavy. Nejprve tu máme umělce Adriana, který vyrůstal v péči velitele Renegátů a jeho schopností je přenést jakýkoliv předmět, který nakreslí, do reality. Mimo svou renegátské identity ale navíc skrývá ještě jednu, o které nikdo neví. Osobně jsem si Adriana celkem oblíbila. Rozhodně se nenechá ovládat pouze city a má i mozek. Na to, z jaké rodiny pochází, nemá nos vůbec nahoru. Palec nahoru!

Nova je oproti tomu Anarchistka. Její rodina byla zavražděna během války Anarchistů a Renegátů, a Nova proto touží po pomstě. Se svou schopností uspat kohokoliv pouhým dotekem a tím, že nepotřebuje spát, je Nova poměrně silnou hrdinkou. Její charakter jsem si oblíbila o trochu víc než Adriana, to ale nic nemění. Nejlepší byly interakce mezi oběma hrdiny. Autorka nezapomíná ani na vedlejší postavy, kterým dává poměrně velký prostor a já osobně doufám, že o nich více uslyšíme v druhém díle.

A mé dojmy? Heartless u mě stále vede coby moje nejoblíbenější kniha od Marissy, Renegades jí ale pomalu šlapou na paty (neukamenujte mě, ale Cinder mi prostě přišla nejslabší). Jsem velkou fanynkou superhrdinských příběhů a jakékoliv nadpřirozené schopnosti v příbězích vítám s otevřenou náručí. Renegades splnili vše, co jsem od nich čekala - čtivé, napínavé, schopnosti, nějaká ta romantika... (i když jí bylo dost málo!). Je sice škoda, že jsem hlavní plot twist na konci knihy uhádla asi o 200 stran dříve, ale co... Cinder jsem prokoukla už na začátku knihy. Líbilo se mi, že autorka ukázala Renegáty díky Novině PoV i v jiném světle a donutila čtenáře přemýšlet o tom, zda vše, co dělají, je vlastně dobré. Renegades jsou tlustá kniha a je třeba být na ně připraven. Jsem ale přesvědčená o tom, že všichni fanoušci autorky ji budou bezesporu milovat. Je to přeci Marissa Meyer!

Renegades bych doporučila všem milovníkům superhrdinů, kteří hledají napínavý a čtivý příběh o zradě, lásce a spoustě badass týpků a týpek v kostýmech.

Celkové hodnocení: 4 z 5 hvězdiček

Zdroje:
Anotace a obálky

1 komentář :

  1. Na tu knihu se tak moc těším, četla i ostatní díly měsíčních kronik ? Dej tomu šanci, já tu sérii miluju! Bez srdce si musím přečíst. Jinak super článek <3 Obálka se mi moc líbí.

    allaboutcandyslife

    OdpovědětVymazat