sobota 21. července 2018

Recenze - Aerie

Aerie (Magonie, #2)Oficiální anotace

Aza Rayová se vrátila na zem. Její přítel Jason je radostí bez sebe. Její rodina je zase pohromadě. Aza žije obyčejný život, tedy tak obyčejný, jak to jde, když jste poslední rok strávili umíráním, pak jste se probudili na lodi v oblacích a zjistili, že když zpíváte, dokážete velké věci. Takže vlastně ne až tak obyčejný.

Část Azy stále touží být mezi mraky, bez ohledu na to, jak moc má ráda lidi na zemi. Jackson se však v paranoidních obavách o Azu dopustí hrozné chyby. Ona se pak ocitne jako uprchlík zpět v Magonii a jejím úkolem je postavit se své radikální krvežíznivé matce Zal Quelové, která nedávno uprchla ze zajetí, a jejímu pobočníkovi Dáiovi. Musí podniknout nesnadnou pouť skrz oheň až na samý kraj světa a hledat tam legendami opředenou zbraň.

Magonie pro mě byla velmi příjemným překvapením, které mě neskutečně bavilo. Spojení ufounů a ptáků je prostě geniální, a i když Magonie své chybičky měla, i tak mne nalákala na pokračování. Na vydání Aerie jsem tak velmi netrpělivě čekala. A jsem ráda, že je konečně tu!

Ani mě nijak nepřekvapuje, že si Aerie ve všech zahraničních vydáních zachovala originální obálku, protože upřímně... je to jedna z nejhezčích obálek, které jsem za poslední dobu viděla. A na živo je fakticky nádherná.

Související obrázek
Po napínavém souboji a výhře se Aza Rayová vrací na zem spolu se svým přítelem Jasonem. Její starý život je ale nenávratně pryč, a i když se snaží k němu vrátit, Aza už navždy bude dcerou velitelky hvězdné flotily z Magonie. I přes lásku k Jasonovi a adoptivní rodině ji její srdce táhne zpět mezi oblaka, kam patří. Díky osudové chybě se dávají do běhu události, které mohou skončit jediným - velkou tragédií. Azu čeká souboj na život a na smrt se svou pokrevní matkou, která se nezastaví před ničím. Osud Země i Magonie je na vážkách a je jen na Aze, zda se se svými přáteli vydá hledat záchranu až na samotný konec světa.

Aerie je druhým a závěrečným dílem dilogie Magonie z pera Marie Dahvany Headleyové. Autorka v prvním díle vytvořila netradiční a dost originální svět, ve kterém se její příběh odehrává. Její rasa Magonianů je založena na ptačí říši, stejně jako jejich schopnosti. Je to jedna z věcí, která tuto sérii odlišuje od těch ostatních v young adult žánru. Autorčin styl psaní je čtivý, avšak nemusí vyhovovat úplně každému. Kromě romantické linky, která je nedílnou součástí příběhu a hezky ji doplňuje, je Aerie napínavá, akční a plná nečekaných zvratů. Autorka sází na nečekané zrady, nová spojenectví a odhalení, která čtenáři nečekají.

Zpívala jsem světlo, změnu, uzdravení. Můj hlas zněl jen slabě, byl tak plný smrti a strachu. Plný ztráty.

Co se týče postav, je příběh vyprávěn ze dvou pohledů - Azina a Jasonova. Aza se od prvního dílu změnila a vyspěla, a i když se chová pořád jako puberťačka, myslet rozhodně umí. Jasona jsem si oblíbila už v Magonii, jelikož narozdíl od idiota Dáie má něco v hlavě. Vztah Azy a Jasona je jednou z nejzajímavějších věcí na celém příběhu - dokáže mimozemšťanka zůstat s lidským klukem i přes všechny nepřízně osudu? Trochu více se dovídáme o Heyward, kterou jsem v jedničce nemusela, ale tady si to u mě trochu srovnala. Cameo tu mají i další postavy z Magonie, za což jsem byla vděčná. Taková Džika mě totiž baví!