pátek 29. března 2019

Měsíční shrnutí za prosinec 2018, leden a únor 2019 - Část 1


Co jsem přečetla za prosinec, leden a únor?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy


High School DxD, Vol. 5High School DxD, Vol. 6High School DxD, Vol. 7
High School DxD, vol.  8High School DxD, Vol. 9 (High School DxD (manga) #9)

High School DxD 5,6,7,8,9

High School DxD je jedna z mých oblíbených sérií, u kterých jsem nejprve viděla anime, a teprve poté jsem se dostala i k manze. Jde o romantickou ecchi komedii, což znamená hodně odhalených slečen, prsou, vtípků a samozřejmě i harém. Příběhově si nemůžu stěžovat - i když byly některé díly trochu nudnější s kopou textu, ve výsledku jsem si to užila. Rozhodně doporučuji.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

Jak zostałam bóstwem!? vol. 4 (Jak zostałam bóstwem!?, #4)Jak zostałam bóstwem!? vol. 5 (Jak zostałam bóstwem!?, #5)Jak zostałam bóstwem!? vol. 6 (Jak zostałam bóstwem!?, #6)Jak zostałam bóstwem!? vol. 7 (Jak zostałam bóstwem!?, #7)
Jak zostałam bóstwem?! vol. 8 (Jak zostałam bóstwem?!, #8)Jak zostałam bóstwem?! vol. 9 (Jak zostałam bóstwem?!, #9)Jak zostałam bóstwem?! vol. 10 (Jak zostałam bóstwem?!, #10)Jak zostałam bóstwem?! vol. 11 (Jak zostałam bóstwem?!, #11)
Jak zostałam bóstwem?! vol. 12 (Jak zostałam bóstwem?!, #12)Jak zostałam bóstwem?! vol. 13 (Jak zostałam bóstwem?!, #13)Jak zostałam bóstwem?! vol. 14 (Jak zostałam bóstwem!?, #14)


Jak zostałam bóstwem!? 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14

Kamisama Hajimemashita je mojí anime srdcovkou. A manga je na tom úplně stejně! Během prosince a ledna jsem zhltla většinu volume, která jsem si nakoupila k narozeninám. A rozhodně toho nelituji. Příběh Nanami a Tomoeho je krásný, občas smutný a občas také vtipný. Měla jsem štěstí hned na několik arc částí, které jsem si v anime zamilovala - především tu z vesnice tengu s Jirem (a nebo i Mizukiho). Pokud hledáte dobrý rom-com, pak Kamisamu zkuste! Tomoe je fešák.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

Goblin Slayer 2 (Goblin Slayer Manga, #2)Goblin Slayer 3 (Goblin Slayer Manga, #3)Goblin Slayer 4 (Goblin Slayer Manga, #4)

Goblin Slayer 2,3,4 

Goblin Slayer patřil mezi podzimními anime mezi jedno z nejvyhypovanějších. A rozhodně bylo proč. Do rukou se mi dostala i manga adaptace, která rozhodně nezklamala. Jsem ráda, že se mezi mangami najdou i takové skvosty, které se nebojí tabu témat (znásilnění). Protože přesně to k žánru temné fantasy patří. A ta bitva! Za mě rozhodně ano.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Twoje imiÄ™., Tom 3
Twoje imię., Tom 3

Kimi no na wa je hotový skvost. Je jedno, zda jde o light novelu, anime film nebo mangu - všechny tři jsou nádherné, poutavé a chytí za srdíčko. Co se týče mangy konkrétně, musím poukázat na nádhernou kresbu a barevné stránky - už jen kvůli tomu tu mangu prostě chcete mít doma. Nebudu spoilerovat, ale příběh ve Tvém jméně je poměrně smutný. Pokud nic jiného, tak mrkněte na film. Já brečela.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Kulinarne pojedynki #2 (Kulinarne pojedynki, #2)Kulinarne pojedynki #3 (Kulinarne pojedynki, #3)Kulinarne pojedynki #4 (Kulinarne pojedynki, #4)Kulinarne pojedynki #5 (Kulinarne pojedynki, #5)

Kulinarne pojedynki 2,3,4,5 

Food Wars jsou další ze sérií, které jsem začala číst poměrně nedávno. Nemám prakticky nic, co bych jim vytkla - je to vtipné, lehce erotické, se spoustou dobrého jídlo a sympatickými postavami. Jedinou nevýhodou je to, že budete mít při čtení příšerný hlad, protože všechna jídla vypadají nádherně. 

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček

Aniołowie Zbrodni #1Aniołowie Zbrodni #2Aniołowie Zbrodni #3Aniołowie Zbrodni #4

Aniołowie Zbrodni 1,2,3,4

Anděly smrti jsem viděla nejdřív jako anime. Pokusila jsem se hrát i hru, podle které byla stvořena jak manga, tak i anime, ale nefungovalo to. Nevadí! Manga byla stejně dobrá jako anime. Zajímavý námět a prostředí, stejně i tak postavy. Celé je to jedno velké mystery, ve kterém se snažíte přijít na to, co se hlavní hrdince Rachel vlastně stalo a proč skončila v jakémsi asylu. A to nemluvím o krásném grafickém zpracování.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

Chobits, Tom 1 (Chobits #1)Chobits, Tom 2 (Chobits, #2)Chobits, Tom 3 (Chobits, #3)

Chobits 1,2,3

O Chobits jsem od kamarádky slýchala už pěknou řádku let, nikdy jsem se k nim ale nedostala. Měla jsem původně v plánu nejprve anime, ale nakonec jsem skončila u mangy. A udělala jsem dobře. Díly jsou poměrně krátké, dobře se čtou a máte je za chvilku přečtené. Kresba je nádherná, stejně jako příběh. Dvojka a trojka byly sice trochu depresivní, ale nic jiného jsem ani nečekala. Už musím Chobits dočíst!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


A Very Large Expanse of SeaA Very Large Expanse of Sea - KNIHA MĚSÍCE

Od Tahereh bych si přečetla i nákupní seznam. Její první YA contemporary se povedla a je to totální must read. Neskutečně silný příběh o muslimské středoškolačce z doby po 11/9. Přečteno za 3 hodiny. Byly i nějaké slzy. A Shirin x Ocean je prostě OTP.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček





Dar trzech króliDar trzech króli

Tuhle mangu jsem kupovala čistě jen kvůli nádherné obálce, kterou jsem viděla na instagramu. Nakonec jsem dostala ale mnohem více. Jde o jednodílnou mangu, což je jedině plus, i když osobně by mi nevadilo víc. Hodně smutný příběh o páru, kde slečna umřela během tragické nehody a chlapec, který do ní byl zamilovaný, se s tím po letech nemůže vyrovnat. Slečna je v nebi a snaží se s ním spojit... Brečela jsem. Doporučuji.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček



Oko Horusa. Kobieta, która została faraonem, Tom 1 (Oko Horusa, #1)Oko Horusa. Kobieta, która została faraonem, Tom 2

Oko Horusa 1,2

Další velký objev, na který nedám dopustit. Opět jsem kupovala jen kvůli obálce a fotkám vnitřku. Oko Horusa je totiž manga v hardbacku, která je neskutečně nádherně zpracovaná. Ty ilustrace! Navíc je to ze starověkého Egypta, což je další plus. Příběh Hatšepsut můžu jen a jen doporučit. Já se do něj zamilovala.

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček

Spice & Wolf, tom 1 (Spice & Wolf, #1)Spice & Wolf. Tom 2 (Spice & Wolf, #2)Spice & Wolf. Tom 3 (Spice & Wolf, #3)
Spice & Wolf. Tom 4 (Spice & Wolf, #4)Spice & Wolf. Tom 5 (Spice & Wolf, #5)Spice & Wolf. Tom 6 (Spice & Wolf, #6)
Spice & Wolf. Tom 7 (Spice & Wolf, #7)Spice & Wolf. Tom 8 (Spice & Wolf, #8)Spice & Wolf. Tom 9 (Spice & Wolf, #9)Spice & Wolf. Tom 10 (Spice & Wolf, #10)

Spice & Wolf 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Po Spice and Wolfovi jsem pokukovala už hodně dlouho (alespoň, co se týče anime). Holo je totiž jedna z těch postav, které jsou hodně oblíbené a hodně se cosplayují. K Vánocům jsem si tedy přála celou sérii a podařilo se mi z ní přečíst větší část. Holo je skvělá liščí hrdinka a spolu s Lawrencem tvoří sehranou dvojku.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Zbyt pijany na miÅ‚ość 01Zbyt pijany na milosč

Mám tu i nějaké to yaoi, které obyčejně moc nečtu, jelikož jsem líná číst online. V Polsku jim ale yaoi série vychází jako na běžícím páse, a tak jsem si jednu také koupila (nebudu lhát, bylo to kvůli té vtipné obálce). Příběhově to bylo fajn, co se týče sex scén, tak docela taky. Fajn jednohubka, která neurazí. 

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Olimpos 1Olimpos 2

Olimpos 1,2

Od Olimposu jsem toho moc nečekala, jelikož recenze nebyly až tak příznivé. Mangu jsem navíc koupila ve vánočním výprodeji, což byl další důvod, proč jsem toho tolik nečekala. Nakonec mne ale čekalo velké překvapení. Příběh z antického Řecka plný bohů a především filozofických myšlenek, které bych v manze nečekala. Sice jsem se trochu prala s tou polštinou, nakonec se to ale dalo. A ta nádherná kresba! Radost podívat.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Perfect World 1 (Perfect World, #1)Perfect World 1

Perfect World jsem musela mít jen kvůli tématu, o kterém pojednává. Žádnou mangu o postiženém na vozíčku jsem ještě nečetla, a tak jsem sáhla po téhle. Nebyla to žádná volba, i když recenze až tak nadšené nejsou. Máme tu romantický příběh o slečně, která se už na škole zamilovala do kluka, který v letech, kdy se neviděli, skončil na vozíčku. Slečna ho ale pořád miluje... asi víte, kam to dál směřuje. První díl byl slibný, uvidíme, jak to bude vypadat dál.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



The Boneless MerciesThe Boneless Mercies

The Boneless Mercies jsem si náhodně koupila na londýnském letišti. Bylo to moje první setkání s autorkou a musím potvrdit, že úspěšné. Velice zajímavý fantasy příběh (poměrně temný) o skupině žen, které se staly Boneless Mercies. Spousta smrti, čarodějnic, soubojů... A skoro nulová romantika, za což palec nahoru. Rozhodně to není poslední kniha, kterou jsem od autorky četla.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



JoJo's Bizarre Adventure: Part 1—Phantom Blood, Vol. 1JoJo's Bizarre Adventure: Part 1—Phantom Blood, Vol. 2JoJo's Bizarre Adventure: Part 1—Phantom Blood, Vol. 3

Jojo's Bizzare Adventures: Phantom Blood, Vol. 1,2,3

Držet v rukou hardback deluxe edici Jojo's Bizarre Adventure a číst ho je něco úplně jiného než číst ho online. Je naprosto nádherná, se spoustou dodatků a nádherných barvených stran. Phantom Blood je pořád jednou z mých nejoblíbenějších částí JJBA a rozhodně na ni nenechám dopustit. Jonathana sice až tak nemusím, je to ale klasika. Protože DIO!

Hodnocení na GR: 4.25 z 5 hvězdiček


Krvavé Impérium (Diabolik, #2)Krvavé impérium

První díl, Diabolika, jsem četla už před nějakou dobou, a tak jsem si toho zas tolik nepamatovala. Jednička se mi ale dost líbila, takže jsem měla jistá očekávání i od druhého dílu. Krvavé impérium se ale ubíralo směrem, který jsem vůbec nečekala. Je to dobře? Maybe. Záleží na tom, co máte rádi. Bylo to dost depresivní a upřímně nevím, jak to může skončit. Na druhou stranu za to dávám autorce bodový plus, protože to byl fakt nečekaný zvrat.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Prokletý trůn (Prokletý trůn, #1)Prokletý trůn

Prokletý trůn není vůbec špatný, i když rozjezd je dost pomalý... Užila bych si to ale o dost víc, kdyby tam nebyla postava Andrease - totálně stupidní debil, který stál Carys neustále v cestě a nejradši bych ho shodila z útesu. A pak mi šly na nervy neustále zmínky o kletbě, kterou Andreas má - sice se o ní pořád mluvilo, nikdo mi ale nebyl schopný vysvětlit, o co jde!
 
Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček




Na vlnách fantazie (ZemÄ› příbÄ›hů #5)Na vlnách fantazie

Do Země příběhů se vždycky moc ráda vracím. I když je to především middle grade série, Colferův styl je velice čtivý a přístupný i pro starší čtenáře. Na vlnách fantazie jsou již předposlední díl (už pátý). Odpočinková jednohubka, kterou budete mít za chvilku přečtenou. Ze všech dílů je to můj nejméně oblíbený, i tak to ale byla fajn jízda. Retellingy sice až tak moc nečtu, tenhle twist na klasické pohádky si ale nechám líbit.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Gantz /20Gantz 20

A po dlouhé době tu máme opět můj milovaný Gantz! Přiznám se, že mi tahle série celkem chyběla (ironie, hahaha). Dvacátý svazek byl absolutně o ničem, děj se nikam neposunul a bylo mi absolutně fuk, co se stane s hlavními hrdiny. Hlavního hrdinu Kurona pořád nesnáším. Na druhou stranu tu ale nebyly žádné nechuťárny, takže jsem mohla zvednout i hodnocení! 

Hodnocení na GR: 2.5 z 5 hvězdiček




Útok titánů 16Útok titánů 17 (Attack on Titan, #17)

Útok titánů 16,17

Celkem mi chybí první díly Titánů, ve kterých se víc bojovalo než mluvilo. Chápu, že se autor snaží o nějaký world building, na který všichni tak dlouho čekali, mě to ale až tak nezajímá. I tak ale šestnáctka a sedmnáctka nebyly vůbec špatné. Prostor dostávají některé vedlejší postavy, které jsou pro příběh ale životně důležité. Taky spousta flashbacků, které odhalují minulost Kristy. 

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


Tokijský ghúl 12 (Tokyo Ghoul, #12)Tokijský ghúl 12

Tokijský ghúl se blíží pomalu ale jistě ke konci. Dvanáctý díl sice patřil k těm méně zábavným, pro progress příběhu je ale důležitý. Navíc ta obálka! Uta je jedním z mých oblíbenců v celém TG a vůbec by mi nevadilo, kdyby se autor rozhodl ho do příběhu zahrnout o něco více. Po anime zpracování je tohle pohlazení po duši. 

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Stálo to za to
Stálo to za to

Vážně bych chtěla říct, že to bylo boží... Protože tak do třičtvrtiny to boží bylo a fakticky mě to bavilo... Jenže pak se ukázalo, jakým směrem se to ubírá a za ten konec bych tu knihu nejradši spálila... Takže... Příběhově zajímavé, hodně depresivní... Věřím, že třičtvrtina čtenářů z toho bude nadšená a ten konec je zabije. Well, mě taky zabil, ale v negativním smyslu. Byla jsem rozhodnutá knize dát 4*, ale po tomhle víc jak 2.5* prostě dát nemůžu. V knihách skousnu hodně věcí, ale Baščinu sestru a rodiče fakt ne.
Hodnocení na GR: 2.5 z 5 hvězdiček


Životy, které jsme ztratili (Padlý svÄ›t, #2)Životy, které jsme ztratili

Přečteno 6 let po prvním dílu, YOLO! Ale jo, bylo to pořád super! Žádnou postapo jsem už dlouho nečetla a je to znát. Přitom tenhle žánr miluju! Je škoda, že trojka u nás nevyšla, ale co... dočtu to v angličtině. Autorka píše moc příjemně a rozhodně doporučuji. Jednička byla pecka. 

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček





Siedmiu książąt i tysiÄ…cletni labirynt 1Siedmiu książąt i tysiącletni labirynt 1

Neurazí, ale ani nenadchne. Anotace téhle manga série zněla dost slibně, a tak jsem si ji nemohla nechat ujít. Navíc k tomu byly i skvělé dárečky v předobjednávce. Spíš průměr. Jediným větším plusem je to, že tam je menší harém kluků. Kresba není až tak úžasná, ale neurazí. Na druhou stranu to má jen čtyři díly, takže počítám, že se to i zlepší.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček




Deadman Wonderland. Tom 1 (Deadman Wonderland, #1)Deadman Wonderland 1

Deadman Wonderland jsem měla v hledáčku už taky strašně dlouho. A stejně jako u mnohých dalších, dostala jsem se nejdřív k manze (už mám doma celou sérii). Začíná to poměrně slibně a pokud si to udrží kvalitu, budeme nadále kamarádi. S Wonderlandem mám jen jeden větší problém, a to je hlavní hrdina, který je absolutní idiot a dum dum. Upřímně doufám, že se mu něco stane, protože by zasloužil nakopat...

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček



JoJo's Bizarre Adventure: Part 2—Battle Tendency, Vol. 1JoJo's Bizarre Adventure: Part 2—Battle Tendency, Vol. 2JoJo's Bizarre Adventure: Part 2—Battle Tendency, Vol. 3

Jojo's Bizzare Adventure: Battle Tendency, Vol. 1,2,3

Druhá část Jojo's Bizarre Adventure, Battle Tendency je moje největší srdcovka a v současnosti i nejoblíbenější část. A v manga podobě to bylo ještě o něco lepší! Josepha jako hlavního Joja absolutně zbožňuju, stejně jako Ceasara a Lisu Lisu. Battle Tendency je taky neskutečně vtipná (koukám na tebe, crossdressing Josephe). Hlavní padouchové jsou taky geniální (Aztec Gods of Fitness). Yes, please.

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček


Vánoční zázrakVánoční zázrak

Nevěřím tomu, že tohle napsal stejný autor jako 13RW, protože prostě ne... Úplně jiný level. Vánoční zázrak má tu výhodu, že se hodně dobře četl a bylo to čtení na jeden večer. O tom zbytku ale raději pomlčím. Knihu jsem začla na nedoporučení jedné slečny z IG, která to tak zhejtila, že jsem to prostě musela zkusit. A vážně jsem se skvěle pobavila! Hlavní hrdinka posuzuje lidi podle toho, jestli mají dolíčky nebo ne, její vyvolený asi nechodil ani na základku, protože nezná význam úplně normálních slov, instalove (protože přece dolíčky!) a nejlepší kamarádka, která má sice trochu ignorantního přítele, ale pořád se s ním chce i tak rozejít (a to ho miluje). Na druhou stranu jsem ale měla Caleba ráda (i když evidentně neumí ani do pěti počítat). A alespoň to má pěknou obálku.

Hodnocení na GR: 2.5 z 5 hvězdiček


Cracked Kingdom (The Royals, #5)Cracked Kingdom

Sadomaso mučení sama sebe je konečně za mnou, přečetla jsem celou sérii Royalů! A hahaha... Novela Tarnished Crown pořád zůstává tím "nejlepším", co tahle série má. Závěrečný díl byl přesně tak přitažený za vlasy, jak jsem z recenzí čekala. Hlavně celý ten bullshit s amnézií a kómatem. Nebudu radši zmiňovat celkové drama, které bylo úplně zbytečné a spíš mi knihu znechucovalo. Celkem přijatelná a zajímavá byla snad jen Dylan a občasně i Hart s Eastonem. Ella u mne ztratila jakoukoliv šanci na vykoupení po tom, co předváděla po nehodě a jak se chovala k Hart i k Eastonovi a bylo mi totálně ukradené, co se s ní a Reedem stane. A nejvtipnější věc? Konec. Fraška.

Hodnocení na GR: 2 z 5 hvězdiček


To Make Monsters Out of Girls (Things that Haunt, #1)To Make Monsters Out of Girls

Od Amandy Lovelace jsem už četla několik sbírek básní, a proto jsem se těšila i na její novinku To Make Monsters Out of Girls. A výsledek? Řekla bych, že jde spíš o průměr. Rozhodně to není autorčina nejlepší sbírka a četla jsem od ní i lepší. Našla bych hned několik básniček, které se mi fakt líbily, to je ale tak vše. Neurazí, ale nenadchne. Osobně se mi víc líbil The Witch Doesn't Burn in This one.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček



Girls und Panzer. Tom 1 (Girls und Panzer, #1)Girls und Panzer 1

Girls und Panzer jsem si pořídila jen na popud přítele, který absolutně miluje tanky a na tuhle manga sérii se chce taky vrhnout. Byla v akci, tak proč ne, že... První díl nebyl vůbec špatný - autoři představují zajímavý koncept školaček, které milují tanky a soutěží s nimi v různých bojových simulacích. Kresba nepatří mezi moje nejoblíbenější, ale i tak se do dalších dílů stopro pustím.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček



And I Darken (The Conqueror's Saga #1)And I Darken

Většinu jsem poslouchala jako audioknihu v aj, což byla sranda sama o sobě, ale jo! Překvapivě se mi to dost líbilo. Sice bych nejradši zabila Radua a Mehmeda, protože to jsou oba idioti prvního kalibru, ale jinak jsem byla spokojená. Občas možná trochu pomalejší, ale jinak palec nahoru! Spojení historické fantasy tomuhle příběhu rozhodně prospělo. Od autorky mám pár knih načteno a je super vidět, že se někam posunula (narozdíl od jiných - koukám na tebe, Veronico Roth).

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


The Pale Dreamer (The Bone Season, #0.5)The Pale Dreamer

Bylo fajn vrátit se k Paige a ostatním z Kostičasu. Samantha by už mohla vydat další díl! The Pale Dreamer byl boží jednohubka a líbil se mi možná i víc než některé části hlavní série. Víc takových.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček






PocaÅ‚uj jego, kolego! 1 (Kiss Him, Not Me!, #1)Pocałuj jego, kolego! 1

Kiss Him, Not Me je jedno z mých nejoblíbenějších anime. Tím pádem jsem si nemohla nechat ujít ani mangu, podle které bylo anime vytvořeno. A vůbec toho nelituji! Příběh vypráví o Kae, která je fujoshi, což znamená, že ráda pozoruje boy x boy love. Během jednoho týdne se jí podaří také zázračně zhubnout, což vede k tomu, že se o ní začne zajímat hned několik kluků najednou. Kae by je ale radši viděla spolu... Velice vtipná romantická komedie, kterou doporučuji!

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


No Game No Life. Tom 1No Game No Life 1

No Game No Life jsem začala především kvůli unikátní kresbě a art stylu, který je pro tuhle sérii dost charakteristický. Hodně barev a světla. Samotný příběh také není vůbec špatný (mám za sebou anime) a první volume mangy mne fakt bavilo. Sourozence Soru a Shiro jsem si zamilovala, stejně jako Steph Dolu, která je první osobou (kromě Teta), kterou sourozenci potkávají. Sora má sice trochu sklony k pedofílii, ale co... No Game No Life je hlavně o hraní her!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Dorothy Must Die (Dorothy Must Die, #1)Dorothy Must Die

Dorothy mám rozečtenou už tři roky *facepalm*, ale dočetla jsem ji až teď. A vůbec nechápu proč, protože to byla fajn jednohubka. Zemi Oz jsem měla ráda vždycky, a proto bylo děsně fajn se do ní vrátit spolu s Amy. Občas to sice bylo pomalejší a nevadilo by, kdyby se kniha zkrátila, ale jako úvod do série to beru.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Czarodziejki.net #01 (Magical Girl Site, #1)Czarodziejki.net 1

Mahou Shoujo Site jsem původně ani začínat nechtěla, ale nalákala mě občas promotion s bonusovým materiál k předobjednávce. Neměla jsem tušení, o čem tahle série je, ale ve výsledku je to celkem zajímavý koncept. Kresba je dost realistická a creepy, což je v některých scénách (mrtvá kočka) spíše na škodu. Dám tomu ještě šanci, protože potenciál to má.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček




No Place Like Oz (Dorothy Must Die, #0.1)No Place like Oz

No Place like Oz je první novelkou k Dorothy Must Die, kterou jsem dočetla nedávno. Vypráví o tom, jak se z Dorothy vlastně stala krutá královna, se kterou se setkáváme v prvním díle série. Samotná novelka je poměrně krátká, ale i tak dokáže zaujmout. Líbila se mi skoro víc jak první díl série, protože upřímně... mean Dorothy je best Dorothy. No Place like Oz je dost depresivní, jelikož je jasné, jak to skončí, i tak ale pořád doufáte...

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Crooked Kingdom (Six of Crows, #2)Crooked Kingdom

Crooked Kingdom jsem poslouchala jako audioknihu v aj, takže mi to trvalo o dost déle. Výsledek? Bylo to stejně dobré jako první díl, ale přeci jen mě ten heist bavil o něco víc. Z Vran mám nejradši Wylana s Jesperem, pak Ninu a Mathiase a nakonec Kaze a Inej... (čekám, kdo mě ukamenuje). Dala bych i pět hvězdiček, ale jedna jde dolů za tu nesmyslnou smrt na konci, která mě skoro zabila a která tam byla naprosto random a nedávala vlastně ani smysl (přišlo mi, že autorka ji tam strčila jen proto, aby se neřeklo, že nikdo neumřel...). I když jsem ji měla vyspoilerovanou, pořád mě to neskutečně vytočilo.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček

Rebel (The Extinction Trials, #3)Rebel

Celá série je skvělá oddychovka, která se v aj čte naprosto parádně. Zápletka je sice dost jednoduchá a celý svět působí občas zjednodušeně, pro mě to ale jako Jurský park meets Hunger Games fungovalo. Hlavní hrdinka Storm je boží, stejně jako Lincoln. A největší plus vidím v romantice, protože se mi ještě nestalo, že bych četla knihu, která by mi v tomhle hledisku tak vyhovovala. Za celé tři knihy (tedy nějakých 1 000 stran) se totiž něco přímo stalo až na poslední straně poslední knihy. Boží!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


The Wicked King (The Folk of the Air, #2)The Wicked King

Kam se hrabe Feysand... Jude a Cardana mám stokrát radši! The Wicked King byl jedna pořádná jízda. Naprosto zbožňuji autorčin styl psaní a její twisted fae, které se s ničím nepářou... Spousta zvratů, wtf momentů a skvěle by se sem hodilo motto Rudé královny - Anyone can betray anyone. Konec byl jedno velké WTF... and it left me heartbroken. Budu to opakovat asi tisíckrát, ale je mi jedno, že to u nás v překladu má i horší recenze - Jude je hlavní hrdinka, z které by si měly vzít příklad i ostatní YA slečny.

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


Legenda (Legenda, #1)Legenda

Sice jsem se ke čtení dostala až po 6 rocích, ale rozhodně nelituji! Moc suprová dystopie, která mě v některých momentech fakt chytla za srdce. Day i June jsou moc příjemní hlavní hrdinové. Autorčin styl psaní se taktéž povedl a jsem zvědavá na pokračování. Neodpustím ji jen jednu věc - Junina bratra. Pokud jste se k Legendě ještě nedostali, tak to zkuste. Autorka má totiž dar nic zbytečně dlouze nepopisovat a jde rovnou k věci (což třeba taková Maasová fakt neumí). 
Twoje imiÄ™.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Twoje imie

Už jsem viděla anime film a četla mangu, takže jako poslední mi zbývala light novel. Jsem na sebe pyšná - první delší kniha přečtená v polštině. Dala mi sice celkem zabrat, protože co si budeme povídat - mangy moc textu nemají a je to ok. Ale byl to skvělý zážitek. Rozhodně doporučuji v jakékoliv formě.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


Fantastická zvířata a kde je najít - původní scénářFantastická zvířata - filmový scénář

Grafické zpracování fakt krásné, jinak je tenhle scénář ale naprosto zbytečný a považuji jej jenom za tahání peněz z fanoušků. Zvířata jako film jsou fajn (i když o té dvojce by se dalo polemizovat), ale to je tak všechno. Pokud hledáte knížku na hoďku max., tak to zkuste. Jsem ráda, že jsem ji měla půjčenou z knihovny.

Hodnocení na GR: 2.5 z 5 hvězdiček





KultiKulti

Naprosto božská new adultovka se slow burn romancí z prostředí fotbalu. Fotbal miluju, takže jsem byla v sedmém nebi, ale pokud ho rádi nemáte, tak se vůbec nemusíte bát - zas tolik ho tam není. Hlavní hrdinka a její love interest jsou trošku starší, ale to taky nevadí! Neskutečně se mi líbilo, jak se jejich vztah pomalu vyvíjel. Navíc je tahle kniha děsně vtipná, jelikož si hlavní hrdinka nenechá nic líbit. A že má 500 stran? Nevadí, já ji přečetla za den. Až tak skvělá byla. 

Hodnocení na GR: 5 z 5 hvězdiček


Life Before Legend (Legend, #0.5)Life before Legend

Dvě krátké novelky o June a Dayovi z doby, kdy jim bylo 12. Za chvilku přečtené. Bylo to fajn. Zvlášť jsem ocenila tu Juninu, ve které se objevil i její bratr, což je moje nejoblíbenější postava z prvního dílu (docela ironie, já vím). Metiase miluju a bylo fajn se s ním zase vidět. Vůbec by mi nevadilo, kdyby měl svou vlastní novelku.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Inkoust, kov a sklo (Ink, Iron, and Glass, #1)Inkoust, kov a sklo

Neměla jsem od knihy žádná očekávání, což bylo jedině dobře. Pokud to budete brát jako fajn oddechovku s ne moc vysvětleným a popsaným světem, bude se vám to i líbit. Hodně mi to atmosférou připomínalo Alexandrijskou knihovnu a Stránky světa (obě série miluju), takže jsem si to i celkem užila. Main plot twist jsem sice uhodla už na začátku, ale nemůžu chtít všechno. A Faraz :3

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček



Jojo's Bizarre Adventure: Golden Wind, Tome 1 (Vento Aureo, #1)Jojo's Bizzare Adventure: Golden Wind 1

I když jsem neplánovala začínat s pátou částí Joja, jelikož jsem teprve na třetí části (co se týče mangy), přeci jen bych si ráda přečetla i další části, které zatím nemají anime adaptaci. Golden Wind je skvělý - prostředí Itálie a gangů. Za mě rozhodně ano. Giorno je navíc výborný hlavní hrdina, a to nemluvím o samotném gangu Passione.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Shirayuki: Śnieżka o czerwonych włosach 2 (Snow White with the Red Hair, #2)Shirayuki 2

Dostat se k druhému volume Shirayuki mi sice trvalo dost dlouho, ale povedlo se! A rozhodně to za to stálo. Obecně čtu Shirayuki o dost pomaleji než další série, protože slovní zásoba není až tak jednoduchá, ale snažím se! Shirayuki a Zena spolu miluju a nemůžu se dočkat dalších dílů (a anime).

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Lyda

Už je to dlouho, co jsem Čistého četla, ale na konec si vzpomínám pořád. What a bs. Lydu jsem nikdy moc ráda neměla a tenhle krátký bonus... Byla bych radši, kdyby neexistoval.
Hodnocení na GR: 1.5 z 5 hvězdiček


Napsané recenze a zhlédnuté filmy a seriály najdete v dalším článku!

1 komentář :