pátek 23. srpna 2019

Recenze - Má první láska

Má první láskaOficiální anotace

Cassidy původně jen chtěla pomoci kamarádce, která se neuměla rozejít se svým přítelem. Místo toho získala pověst člověka, který dokáže zničit vztahy během jednoho dne. A spolužáci jsou jí za tuto „službu“ ochotni platit! Jednou z nich je i přítelkyně pohledného a arogantního Coltona – a ten se s Cassidy vsadí: namísto rozdělování párů by měla spojit dva spolužáky. Aniž by si uvědomovala, do čeho ji Colton vmanipuloval, sázku přijímá. A tak ji čeká spousta intrik, ale i tajných polibků a první láska.

Na knihu mě navnadila Míša s Markét v jednom z videí, ve kterém holky představovaly novinky z Albatrosu na další měsíc. O knize ani autorce jsem sice nikdy neslyšela, samotný nápad s rozchodovou agenturou zněl ale skvěle, takže jsem nemohla odolat.

Jsem neskutečně ráda, že se nakladatelství CooBoo rozhodlo pro originální obálku, jelikož je fakt krásná. Ta vespa je sice v knize až na úplným konci, ale co! Who cares.

Výsledek obrázku pro my first love tanja voosen
Cassidy nemá peněz nazbyt. Její matka střídá chlapy jako ponožky a o rodinný rozpočet se příliš nestará. Cassidy proto s radostí skočí po příležitosti vydělat si nějaký ten dolar, nehledě na to, jakou jí to může ve škole vynést pověst. Pomáhá totiž lidem s rozchodem, což se čerstvým ex příliš nelíbí. Jedním z největších odpůrců je Colton, školní Casanova, který byl právě obětí jednoho z rozchodů. Proto se s Cassidy vsadí o to, jestli mimo ničení vztahů dokáže i někoho dát dohromady. Cassidy však brzy zjišťuje, že to nebude úplně lehké a že se vše obrací proti ní. Nečekaná láska, touha a spousta trápení... Dokáže si Cassidy udržet svou rozchodovou agenturu a vyhrát Coltonovu sázku?

Má první láska je standalone contemporary romance z pera německé autorky Tanjy Voosen, která se dočkala jak zahraničního, tak i českého překladu. Jedná se o ideální čtení na léto, které si s sebou vezmete k vodě. I když jsou cílovou skupinou především mladistvé slečny, knihu si jistě užijí i starší čtenáři či čtenáři. Nejedná se totiž o bezduchou romanťárnu plnou cukrové vaty. Autorka se zaměřila i na vážnější témata, která do příběhu skvěle zakomponovala (problémy v rodině, promiskuita, vyrovnání se se smrtí blízkého apod.). Autorčin styl psaní je neuvěřitelně čtivý, sama jsem knihu měla přečtenou za jeden den. Samotná romantika je vyřešena taky velmi pěkně - není nijak uspěchaná a pomalu se vyvíjí. Navíc tu máme téma "haters to lovers", takže pokud tohle milujete, je kniha rozhodně pro vás. Za bonus pokládám i nápad s rozchodovou agenturou - nic podobného jsem zatím ještě nečetla.

Stan na mě ještě pořád upřeně zíral. Možná si jen přečetl milostné rady od Edwarda Cullena? "Uzírej ji k smrti, pozoruj ji ve spánku, buď dotěrný a nikdy se nevzdávej - jen tak získáš svoji Bellu." Asi jsem měla být vděčná, že si na slunci ještě nestrhl košili.

Výsledek obrázku pro kiss on hay
Co se týče postav, autorka se nezaměřila pouze na hlavní hrdinku, ale dala prostor i postavám vedlejším. Hlavní hrdinkou není nikdo jiný než Cassidy, která provozuje "rozchodovou agenturu". Díky tomu má ve škole jistou pověst - půlka lidí ji nenávidí, půlka ji miluje. Cassidy jsem si zamilovala už od první stránky. Líbilo se mi, že i přes jisté morální pochybnosti si šla za svým, snažila se nějak zachránit rozpadající se rodinu a ještě se snažila podpořit nejlepší kamarádku. Cassidy bych klidně brala jako kamarádku. Co se týče vedlejších postav, nejvíce v popředí byl asi Colton, který Cassidy nesnáší a snaží se její agenturu bojkotovat. Colton je prototypem tajemného cizince, o kterém toho vlastně moc nevíte, i tak se ale chová jako kretén. Kupodivu mi to v tomhle případě nevadilo, protože dynamika mezi ním a Cass byla fakt boží. Sympatická mi byla i Cassiina nejlepší kamarádka Lorn a Coltonův kamarád Theo. Prostředí koňské farmy bylo také velkým plusem.

Co se týče mých vlastních dojmů, jsem neskutečně mile překvapená. Německé autory moc často nečtu, což je škoda, protože občas se tam najdou fakt perly. Neříkám, že Má první láska je kdovíjaký klenot, svůj úkol ale splnila. Bylo to příjemné romantické letní čtení, které jsem měla přečtené za den. Hlavní hrdinka mi byla sympatická už od první stránky a rozhodně jsem ráda, že se autorka zaměřila i na něco vážnějšího. Ocenila jsem i netradiční nápad s rozchodovou agenturou. Další plus za některé narážky z pop kultury - pokud jste milovníci GoT, určitě pochopíte.

Mou první lásku doporučuji čtenářům, kteří hledají inteligentní romanťárnu k vodě s netradičním nápadem, zajímavými postavami a vážnějšími tématy.