čtvrtek 8. srpna 2019

Recenze - Město padlých andělů

MÄ›sto padlých andÄ›lů (The Mortal Instruments, #4)Oficiální anotace

Válka skončila, Clary se snaží stát dobrou lovkyní stínů. Není to ale tak jednoduché. Někdo lovce stínů vraždí, a to by mohlo vyvolat další krvavou válku. Simon má stále větší potíže, nemluvě o tom, že chodí se dvěma krásnými a nebezpečnými dívkami, které jedna o druhé nevědí. A na Clary s Jacem číhá nejhorší noční můra. Clary totiž uvedla do pohybu události, které by mohly vést ke ztrátě všeho, co miluje. Dokonce i Jace.

Proč jsem si knihu vybrala?

Sérii Nástroje smrti mám rozečtenou už nějaký ten pátek (řekla bych, že tak 7 let?). Konečně jsem se ale dokopala k dalším dílům, rozhodnutá to dokonce dočíst. A jsem neskutečně ráda, protože nové obálky z nakladatelství Slovart jsou fakt nádherné a jsem ráda, že v nich mohu mít celou sérii v knihovničce.


Knižní trailer


Něco málo k obálkám

City of Fallen Angels (The Mortal Instruments, #4)Shadowhunters: città degli angeli cadutiMěsto padlých andělů (Nástroje smrti, #4)

Jsem neskutečně ráda, že se Slovart rozhodl pro nové obálky převzaté z originálu, které jsou fakt badass. Jen se na tu Isabellu podívejte! Ani ta původní není špatná, ale přeci jen... Clary vypadá trochu zvláštně. O tom zbytku ani nemluvím.

Hodnocení

City of Fallen Angels by tabeck
Válka sice skončila (pro některé s velkými ztrátami), ve světě lovců stínů ale rozhodně klid není. Někdo je totiž začal vraždit a nikdo netuší, kdo by za tím mohl stát. Clary své podezření má, ale nikdo kromě jejích nejbližších přátel jí nevěří. Stále se snaží vyrovnat s novými schopnostmi a podstupuje tvrdý trénink, aby dohnala ztracené roky a stala se dobrou lovkyní stínů. Mezi ní a Jacem to ale pořád skřípe a Clary má pocit, že za to může někdo třetí. Ani Simon to nemá jednoduché. Válku sice přežil, ale s jeho novým znamením se pojí i další nepříjemnosti. Jeho srdce je navíc rozpolcené mezi dvěma krásnými ženami, s kterými chodí. Měl by si vybrat, než bude příliš pozdě. Jaká nebezpečí čekají na Clary a její přátele tentokrát?

Město padlých andělů je čtvrtým dílem ze šestidílné ságy Nástroje smrti z pera Cassandry Clareové, která má na kontě hned několik sérií ze světa Lovců stínů. Právě v něm se odehrávají i Nástroje smrti. Autorka v předchozích třech dílech dokázala víceméně představit samotný svět a postavy, takže se nyní může věnovat samotné zápletce. Oproti akcí nabité trojce jsou Padlí andělé o dost pomalejší a "nudnější". Děje tu moc nenajdete, pozornost je spíš věnována vztahům a samotným postavám. To ale neubírá knize na její čtivosti, právě naopak. Cassie Clareová totiž psát umí. Může se sice zdát, že se zápletka občas trochu opakuje, s tím je ale třeba počítat. Kromě klasických vypravěčů v podobě Clary a Jace se v tomto díle nově objevuje i pohled Simona, což jeho fanoušci stoprocentně ocení. Sama jsem z toho nadšená sice nebyla, ale budiž.

"Omotala sis mě kolem prstu, a pak jsi mě opustila. Kdyby se láskou dalo živit, tak bych z těch kostí, cos mi házela, vyhladověl k smrti."

Sizzy by taratjah
Nástroje smrti jsou série, která ve velké míře stojí na postavách. S těmi si autorka poradila bravúrně, dokázala vytvořit hned několik charakterů, které si zamilujete a budete chtít víc. Hlavní hrdinkou je Clary, která se musí srovnat se svou novou rolí lovkyně stínů. Clary mi už od prvního dílu nevadila a její kapitoly mě bavily. Stejně na tom je i Jace, překrásný blonďák, do kterého jsem před x lety byla fakt zamilovaná (jeho místo vystřídal Jem Carstairs z Pekelných strojů). Občas je sice arogantní, jeho hlášky mě ale pořád baví. O dost méně ráda mám pak Simona, který je sice o dost snesitelnější než v prvním díle, na druhou stranu je to ale pořád on. Ne, my nikdy nebudeme kamarádi. Dost prostoru dostávají i Claryini nejbližší přátelé - Isabella a Alec Lightwoodovi, Maya a Magnus Bane. Jak Isabella, tak i Alec s Magnusem jsou na celé sérii to nejlepší. Kvůli nim totiž zůstávám a přečtu si cokoliv, kde se ocitnou.

Dostávám se k vlastním dojmům. Jelikož jsem s Nástroji smrti prožila krásných sedm let, mám na tuhle sérii dost nostalgické vzpomínky. A i když Město padlých andělů nebylo nejakčnější a vlastně se tu nic moc nestalo, měla jsem ho přečtené za dva dny. Cassie totiž psát umí, její knihy se čtou neskutečně rychle. A budete chtít víc. Čtvrtý díl beru spíše jako jakousi spojnici mezi dalšími díly, pořád je to ale solidní dílo. Palec nahoru za Aleca, Magnuse a Isabellu. Vztah Clary a Jace raději nekomentuju, jelikož... to ani nejde. Budu doufat, že si to ti dva vyříkají a bude konečně pokoj.

Město padlých andělů bych doporučila všem, kteří milují svět lovců stínů, který Cassandra Clare vytvořila. Moc akce tu nenajdete, ale je tu Malec!!!

Celkové hodnocení: 4 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství Slovart a #booklab za poskytnutí recenzního výtisku.
Více o knize ZDE

Zdroje:
Anotace a obálky 

Žádné komentáře :

Okomentovat