středa 4. září 2019

Recenze - Spolubydlící

SpolubydlícíOficiální anotace

Když svatbou vztah nekončí, ale teprve začíná…

Holland Bakkerová má byteček na Manhattanu, nenáročnou asistentskou práci v divadle a touhu stát se spisovatelkou. Už šest měsíců ale nenapsala ani řádku. Místo toho den co den postává ve stanici metra na Padesáté ulici a dychtivě poslouchá, když hraje On. Calvin, chlap s těma nejuhrančivějšíma zelenýma očima, neodolatelným irským přízvukem a ďábelskými prsty na strunách kytary. Právě takového sólistu by nutně potřebovali v divadle, které vede Hollandin strýc. Jenže to má drobný háček: Calvin je ve Státech už pár let nelegálně. Nenašla by se nějaká cesta, jak pro něj získat povolení k pobytu? Co třeba fingovaný sňatek?

Od Christiny Lauren jsem nikdy nic nečetla, i když u nás jejich knížky vycházejí už x let. Nakonec jsem ale měla možnost jednu standalone zrecenzovat, takže jsem toho využila. Romantiku spojenou s erotikou pro dospělé jsem nečetla už pěkně dlouho, takže proč ne?

RoomiesIk weet niet of ik van je houdDa jeg hørte deg

Překvapivě jsem s naší obálkou spokojená. Barevná kompozice je moc pěkně navržená a k příběhu se hodí. Líbí se mi i zahraniční obálky, které jsou sice jiné, ale ani jednu by mi nevadilo mít ve své knihovně.

Holland Brakkerová se touží stát spisovatelkou, ale chybí jí inspirace. Má pocit, že její život je příliš jednotvárný a nikam nesměřuje. Sice má vlastní byteček (z peněz strýčků), práci asistentky v divadle (taktéž díky strýčkům), ale něco jí přesto chybí. Už několik měsíců je navíc beznadějně zamilovaná do pouličního zpěváka Calvina, kterého jezdí každý den sledovat do metra. Divadlo, ve kterém Hollandin strýc pracuje, navíc právě nutně shání sólistu a Holland je přesvědčená, že Calvinovo ďábelské hraní na kytaru by mohlo být to pravé. Je tu však jeden háček - Calvin je ve Státech nelegálně a potřeboval by vízum. Jedinou možností, která se nabízí, je fingovaný sňatek. Je Holland ochotná opustit svůj nudný život a vdát se za někoho, koho vůbec nezná (i když jen na oko)?

Spolubydlící je samostatně stojící román z pera Christiny Hobbsové a Lauren Billingsové, které společně vystupují pod pseudonymem Christina Lauren. Autorky prosluly především díky svým romanticko-erotickým románovým sériím Božský a Vášnivý a celé řadě standalone. Nejinak je tomu i u této knihy, která taktéž spadá do žánru romantika pro dospělé. A samozřejmě nechybí ani řada žhavých scén mezi hlavními hrdiny. Autorky do příběhu zapracovaly i téma přistěhovalectví, které s sebou nese řadu problémů a v neposlední řadě i falešný sňatek, což je možná trochu klišé, v případě této knihy to ale funguje skvěle. Autorky mají neuvěřitelně čtivý styl psaní, tudíž knihu budete mít přečtenou za jedno odpoledne (stejně jako já). Velmi pěkně napsané jsou i sexy scény, které velmi často bývají v podobných knihách trochu cringey... Spolubydlící se tomu naštěstí vyhnul. O romantice nemusím ani mluvit, ta je už samozřejmostí.

"To, co tu vrní, není telefon." Okamžitě mi dochází, že má pravdu. Bzukot nemá ten správný rytmus. Zvednu vodku a přihnu si rovnou z lahve. Bzučí to přesně jako můj vibrátor... ten, co jsem ho před pár dny strčila pod polštář pohovky. Tak tohle zvládnu jen s pořádnou dávkou vodky.

Autorky kladou velký důraz i na samotné postavy, jejichž charakter se snaží během celé knihy rozvíjet. Hlavní hrdinku Holland jsem si oblíbila už od první stránky. Právě ona prochází během celého příběhu největším vývojem. Líbil se mi i fakt, že i když se neměla nijak špatně, chtěla se v životě někam posunout sama a něco dokázat. Co se týče sexy Calvina, do kolen jsem z něj úplně nepadala, ale protivný mi taky nebyl. Calvin je typický fešák z ciziny, který si každého dokáže podmanit svým sexy irským přízvukem. Prostor dostaly také vedlejší postavy. Hollandinu nejlepší kamarádku Lulu jsem nemohla vystát. Její strýčci pak byli naprostý opak - nejenom, že zastupovali LGBTQ+ komunitu, ale byli také moc milí a osobně jsem si je moc oblíbila.

Dostávám se k vlastním dojmům. Jak jsem již zmiňovala výše, Spolubydlící byl mou prvotinou od autorek. Pochopitelně jsem byla lehce nervózní, jelikož jsou autorky jak v zahraničí, tak i nás v tomhle žánru poměrně dost populární. Nakonec to ale dopadlo velmi dobře. Zklamaná jsem rozhodně nebyla. Neskutečně se mi líbilo prostředí Broadwaye a i když k divadlu až tak blízko nemám, bylo to zas něco jiného a osvěžujícího. Samotné téma falešné svatby je možná trochu klišé, mně to ale vůbec nevadilo. Sežrala jsem to autorkám i s navijákem. Holland mi byla sympatická už od začátku a rozhodně dávám palec nahoru i za řadu vtipných scén, kdy jsem se od srdce zasmála. Jediný problém jsem měla s Calvinem a jeho tajemstvími, za která bych ho nejradši profackovala. Jinak jsem ale spokojená, od knihy jsem dostala přesně to, co jsem očekávala. A bonus navíc! Evidentně se chystá na motivy knihy i film!

Spolubydlící bych doporučila všem, kteří hledají romantický román na jedno odpoledne z prostředí americké Broadwaye s příměsí nějaké té erotiky.

Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.cz za poskynutí recenzního výtisku.