čtvrtek 16. července 2020

Recenze - The Quintessential Quintuplets Vol. 1 (manga)

The Quintessential Quintuplets, Vol. 1Oficiální anotace

One day, a poor high school second-year named Futaro Uesugi comes across a private tutoring gig with good pay. But his pupils are his classmates!! And they're quintuplets!! They're all gorgeous girls, but they're troublemakers who hate to study and are on the verge of flunking out! And his first task is simply gaining the sisters' trust?! Every day is a party! The curtain is rising on the Nakano quintuplets' quirky romantic comedy with five times the cute!!

Proč jsem si mangu vybrala?

Minulý rok byla rudovlasá paterčata velkým hitem otaku komunity. První série anime sklidila celou řadu pozitivních ohlasů a přitáhla pozornost i k manze. Sama jsem se do anime zamilovala, a tak jsem si nemohla nechat ujít ani mangu, protože upřímně... Mluví se o tom, že by Paterčata mohla být jednou z nejlepších romantických sérií za posledních několik let. To už za to stojí, ne?

Anime trailer

Quintuplets mají jedny z nejbarevnějších obálek, s jakými jsem se u mangy setkala. A že to na poličce vypadá vedle sebe krásně! Krása pohledět.

Futaro Uesagi je obyčejný středoškolák, jehož jedinou silnou stránkou jsou dobré známky. Pochází z chudé a zadlužené rodiny, a tak sáhne po čemkoliv, co by jeho sestře a otci mohlo finančně ulevit. Doučování slečny z bohaté rodiny zní jako splněný sen, který se ale brzy změní v noční můru. Z jedné slečny se vyklubou paterčata, která jsou více než ochotná zničit jakékoliv pokusy o doučování. Před Uesugim tak stojí těžký úkol - získat si jejich důvěru a nějakým způsobem je donutit se učit. Uspěje?

Manga série The Quintessential Quintuplets vyšla v Japonsku jen před několika málo lety, a řadí se tak k těm novějším kouskům. Tvoří ji celkem 14 svazků, z nichž ten poslední vyšel na jaře letošního roku. Za kresbou a příběhem stojí mangaka Negi Haruba, který za ni získal nejedno ocenění. Celý příběh ze školního prostředí stojí na poměrně jednoduchém premisu - na začátku prvního volume se setkáváme s hlavním hrdinou v jeho svatební den a zjišťujeme, že nevěstou je jedna z paterčat. V průběhu celé série Futaro vypráví, jak se sestrami seznámil, a na samotném konci se konečně dozvíme, kterou z nich si vlastně vzal. I když by se mohlo zdát, že zde půjde primárně o romantiku, musím vás vyvést z omylu. Jde o mnohem víc. Autor do příběhu zakomponoval i vážnější témata týkající se dluhů, rodinné dynamiky, sourozenců, školy a vztahů obecně. V těch správných chvílích pak přidává i prvky komedie, díky kterým se čtenář i občas zasměje.

Celý příběh stojí na různorodých postavách, které se autorovi podařilo poměrně realisticky vykreslit. Kromě hlavního hrdiny Futara, jehož jedinou zábavou je učení, jsou hlavním lákadlem sestry Nakano, které pochází z identických paterčat. S tím se tak pojí i celá řada problémů. Každá ze sester je úplně jiná a k hlavnímu hrdinovi přistupuje jinak. Itsuki na známkách záleží, nikdy by to ale Futarovi nepřiznala. Miku je ze sester sice nejchytřejší, občas si kvůli tomu ale připadá odstrčená, a tak hledá útěchu v hudbě. Nino je klasická tsundere, která ze začátku Futara nesnáší ze všech nejvíc. Ichika na sebe bere roli starší sestry a kromě toho skrývá i vlastní tajemství. Yotsuba je ze všech sester nejhlučnější a nemá problém s kýmkoliv vyjít. Z toho tedy plyne, že to Futaro nebude mít vůbec lehké!

Dostávám se k vlastním dojmům. Jelikož jsem měla možnost již vidět první sérii anime, která pokrývá hned několik prvních svazků, příběhově jsem věděla, do čeho jdu. Bylo ale více než příjemné vrátit se zpět a setkat se znovu se sestry Nakanovými. Kromě překrásné obálky jsem ocenila i autorovu kresbu, která je čistá a na pohled velmi příjemná. Prvotní setkání Futara se sestrami bylo více než úsměvné. Naprosto chápu, proč se Paterčata v zahraničí těší takové popularitě, a proč jsou jednou z nejprodávanějších mang v Japonsku. Osobně fandím už samotného začátku Miku, která si mě získala jak svou povahou, tak i tím, jak se k Futarovi chová. Mou další favoritkou je pravděpodobně Nino, protože tsundere prostě můžu. Velkým plusem je i to, že až do samotného konce (14 svazku) nevíte, koho si Uesugi vlastně vybere. Dále bych chtěla poukázat na to, že má série velmi jednoduchou angličtinu, je tedy více než vhodná i pro začátečníky.

Ať už mangy čtete nebo ne, nejspíš vám neuniklo, že v českém překladu zatím moc sérií nevyšlo, a když už, v žánru romantiky je to fakt bída. Pokud tedy alespoň trochu zvládáte cizí jazyk a chcete se dostat k celé řadě vynikajících příběhů, je hned několik možností, které si můžete vybrat. Pro ty neohrožené bude fungovat zahraniční eshop Bookdepository, na kterém je poměrně velký výběr. Sama jsem ale díky několikaletým zkušenostem zjistila, že velký výběr jak anglických, tak i německých mang má český e-shop Megaknihy.cz, na kterých si vybere každý. A to nejenom z mang, ale i z klasické beletrie (jak české, tak zahraniční) či z celé řady papírenského zboží (a nově mají i Funko Pop! figurky!). Pokud vás série o paterčatech zaujala a nechcete objednávat ze zahraničí, mrkněte na e-shop Megaknih.cz. Jak první, tak i další díly můžete koupit na tomto odkaze. Sama jsem ten první měla díky spolupráci právě odsud. Výhoda oproti Bookdepository? Ve velkém množství případů o dost nižší ceny!

The Quintessential Quintuplets bych doporučila všem, kteří hledají zajímavou a netradiční romantickou komedii z prostředí střední školy, v hlavní roli s překrásnými paterčaty.

Více o knize

Malá ochutnávka: