neděle 23. srpna 2020

Recenze - Rozvratník

Rozvratník (Divotvůrce, #6)Oficiální anotace

Kellen a Reichis si zvykají na život ochránců mladé královny. Tisíce kilometrů daleko se však chystá zničující válka, před kterou varovali Argosané. Z nečekaného zdroje přichází zpráva, že existuje způsob, jak by Kellen mohl zabránit staletím krveprolití na kontinentu. Musel by však být ochotný pro to zabíjet… Kellen a jeho sestra Shalla se nyní ocitají každý na jiné straně a láska ani věrnost je nemohou ochránit před volbami, které musejí učinit.

Divotvůrce patří k YA sériím, které mají velký potenciál a poměrně dost originální příběhovou linku. Už několik let patřím mezi věrné fanoušky, kteří čekají na vydání dalšího dílu. Je až neuvěřitelné, že už je tu poslední díl, Rozvratník. Popravdě se mi do knihy zprvu ani nechtělo, protože konec nechci. Ale vše musí jednou skončit, ne?

Crownbreaker (Spellslinger, #6)Crownbreaker (Spellslinger #6)

Naše obálka převzatá z originálu je bezpochyby ze všech variant ta nejhezčí. Žlutá krásně kontrastuje s postavami a v kombinaci s ostatními díly to na poličce vypadá naprosto úžasně.

Kellen a Reichis se pomalu ale jistě usazují v Darome a užívají si výsad svého nového postavení, coby rádci mladičké královny. Kellen však brzy zjistí, že se celý kontinent řítí do neodvratitelné války, jakou svět ještě nepoznal. Za vším údajně stojí lidský bůh, kterého uctívá celá říše, a který dokáže zázraky. Před Kellenem stojí těžké rozhodnutí - může válce zabránit, pokud se rozhodne zabíjet. To však stojí proti všemu, co se mladý divotvůrce dosavad učil. Dokáže s pomocí své sestry a dalších přátel najít způsob, jak krvavé válce zabránit?

Audiobook Review: CROWNBREAKER by Sebastien de Castell – Sifa ...
Rozvratník je šestý a závěrečný díl v young adult sérii Divotvůrce z pera Sebastiena de Castella. Po rocích vydávání se série konečně dočkala závěru, na který všichni tak netrpělivě čekali. Autor plynule navazuje tam, kde skončila pětka. V předchozích dílech si připravil půdu pro závěrečný střet, který je jak jinak velmi netradiční a rozhodně nedopadne tak, jak jste čekali. De Castellův styl psaní je velmi osobitý, dokáže vtáhnout do děje a nepostrádá humor, který celou sérii provází a je skvělým odlehčením ve chvílích, kdy je potřeba. Autor také velmi dobře dokáže gradovat napětí, když se to hodí. Vypravěčem není opět nikdo jiný než Kellen. Stejně jako v předchozích dílech se i v tomto vydává na putování plného nebezpečí a překážek, z kterých se bude muset dostat pouze svým ostrovtipem. Kromě akce a napětí nechybí ani trochu té romantiky.

Někdy abys viděl věc pravdivě, musíš se přestat snažit zjistit, co je za ní.

Author Sebastien de Castell on the low demand for Canadian science ...
Postavy jsou jedním z pilířů, na kterých celá série stojí. Sebastien dokázal vytvořit skupinku různorodých a originálních charakterů, které si zapamatujete a jen tak někde je nenajdete. Největší prostor samozřejmě dostává náš hlavní hrdina Kellen, Divotvůrce, který skoro nedokáže používat magii a musí si tak vystačit jen s ostrovtipem a magickými prášky. Kellenův vývoj skrze celou sérii je neuvěřitelný a je jedním z hrdinů, které jsem si fakt oblíbila. Líbí se mi, že není nikterak OP a i přes svůj velký handicap si dokáže vždy poradit a adaptovat se. Jeho vynalézavost fakt nezná mezí. Další skvělou postavou je kočkoveverčák Reichis, který ho na cestách neustále doprovází. Bez Reichise by to prostě nebylo ono. Za zmínku stojí i Ferius, která patří mezi mé osobní favority. Taky bych chtěla poukázat na neuvěřitelně dobře vykreslené vztahy mezi Kellenem a jeho otcem a sestrou. V Rozvratníkovi totiž jejich vztah byl postaven neuvěřitelné výzvě. Nestačila jsem zírat, co vše dokázal autor vymyslet.

Nakonec mé vlastní dojmy. Můžu s radostí prohlásit, že jsem nebyla po dočtení zklamaná. A tak by to při posledním série mělo být vždy. Sebastienovy knihy vždy neskutečně utíkají, máte je dočtené ani nemrknete. Stejně tak to bylo i u Rozvratníka. Upřímně jsem nečekala, že se příběh vydá cestou, kterou se vydal, a tak jsem byla velmi příjemně překvapená. Dočkala jsem se velkolepého finále, na které jsem tak dlouho čekala, a které odpovídá Kellenově charakteru. Nechyběla akce, napětí, střípky romantiky a v neposlední řadě i komické situace s Reichisem, které mě neskutečně baví.

Celou sérii Divotvůrce bych ráda doporučila všem, kteří hledají netradiční vtipnou young adult sérii, která je po jednom díle neomrzí. Dočkáte se skvěle vymyšlených postav, vtípků a v neposlední řadě kočkoveverčáka, který krade.