úterý 25. srpna 2020

Recenze - Srdcerváči 3

Srdcerváči: kniha třetí (Heartstopper, #3)Oficiální anotace

Charlieho dřív ani ve snu nenapadlo, že by ho Nick mohl taky mít rád, ale teď spolu oficiálně chodí. Nick se dokonce odhodlal a pověděl o tom svojí mámě. Ale coming out není něco, co se stane jen jednou – ještě je tu Nickův starší bratr, ostatní kamarádi a rodina a blíží se školní výlet do Paříže… a život dovede být těžký, i když máte po boku někoho, kdo vás miluje. Čím jsou jejich city hlubší, tím víc Charlie a Nick potřebují jeden druhého.

Srdcerváči jsou must read pro každého, kdo miluje fluffy BL. Charlieho a Nicka zbožňuju už několik let od doby, kdy jsem poprvé četla Solitaira, a kde se poprvé objevili jako vedlejší postavy. Proto jsem byla nadšená, když Alice začala vydávat i komiks, kde oba dva kluci mají hlavní roli. V pořadí již třetí díl jsem vyhlížela už od vydání toho druhého. A dočkala jsem se!

Obálky Srdcerváčů jsou kresleny ve stejném stylu jako samotný komiks a jsou neskutečně roztomilé. Miluju!

Charlie Spring si v minulých letech prožil ve škole peklo za to, že je gay. Proto se mu ani nesnilo, že by ho jeho nejlepší kamarád a sportovec Nick mohl mít taky rád. Teď je z nich oficiální pár. Přichází však další problémy - jak to říct ostatním? Co na to řekne veřejnost a jejich nejbližší? Nickovi se sice už podařilo o tom říct své mámě, která to vzala v klidu, o zbytku ale není až tak přesvědčen. Na zamilovaný pár navíc čeká další zkouška - několikadenní výlet do Paříže, kde budou i jejich kamarádi. Coming out totiž ne vždy musí být tím správným řešením. Jak se se svými city poperou Nick a Charlie tentokrát?

Nedávno u nás v nakladatelství CooBoo vyšel již třetí díl grafického románu Srdcerváči z pera mladé autorky Alice Osemanové, který se odehrává ve stejném světě jako autorčin román Solitaire, a ve kterém jsou hlavními hrdiny vedlejší postavy ze Solitairu. Autorka má na svědomí jak příběh, tak i kresbu, která je sice jednoduchá, avšak velmi osobitá a neskutečně roztomilá. K příběhu se skvěle hodí. Příběh se primárně zaměřuje na počátky vztahu Charlieho a Nicka, na jejich coming out a na to, jak to vezme jejich okolí. Kromě hledání vlastní identity jsou tu však zmíněny i další důležitá témata jako sebepoškozování, poruchy příjmu potravy a další. Autorka se také nezaměřila pouze na lásku mezi dvěma chlapci, ale svůj prostor dostává i láska mezi ženami, transgender identita, bisexuální identita a další. Reprezentováno je tu tedy velmi široké spektrum osob, což je na jednu stranu hodně dobře, na druhou to není v rámci jedné školy až tak realistické (to ale ničemu nevadí, na realističnost tu stejně nikdo nekouká).

Stěžejním bodem celé knihy jsou především postavy, jejich postupný duševní vývoj a vztahy, které to ovlivňuje. Nejedná se pouze o ty romantické, ale také o přátelství a o vztahy rodinné. Charlie Spring je mladším bratrem Tori ze Solitairu. Díky své orientaci si prošel šikanou, která ho psychicky dost poznamenala. Proto je dost opatrný. Jeho druhá polovička Nick až do nedávna netušil, že je bi, a tak se s tím musí vyrovnat. A nejenom on. Vztah Nicka a Charlieho nemohu popsat jinak než rozkošné. Líbí se mi, jak se oba snaží naučit svěřovat se tomu druhému a navzájem se podpořit. Velký prostor dostaly i vedlejší romantické vztahy - ať už se jedná o Taru a Darcy, Taa a Elle či o učitele.

Nakonec mé vlastní dojmy. Budu se asi opakovat, ale Srdcerváči jsou ideální knihou pro chvíle, kdy vám není úplně dobře a je vám smutno. Tahle série je možná až moc sluníčková, na druhou stranu je mi to úplně fuk. Ráda si přečtu další porci roztomilosti, protože tohle Srdcerváči prostě jsou. Jsem neskutečně ráda, že Alice píše stále další a další kapitoly, protože bych byla schopná to číst až do konce života. Snad to tak i dopadne!

Srdcerváče 3 bych doporučila všem, kteří hledají roztomilý komiks o lásce (nejen) mezi dvěma kluky, který potěší po duši, na druhou stranu ale slouží i k zamyšlení nad vážnějšími tématy.

A menší ukázka: