čtvrtek 3. září 2020

Recenze - Statečné a zlomené srdce

Statečné a zlomené srdce (Cursebreakers, #2)Oficiální anotace

Kletba byla zlomena, ale princ Rhen čelí ještě temnějším problémům. Povídá se, že není opravdovým dědicem. Ačkoli má Rhen po boku Harper, jeho strážce Grey není nikde k nalezení a zůstalo po něm více otázek než odpovědí. Od doby, co Grey porazil Lilith, je na útěku. Netouží zpochybňovat Rhenův nárok na trůn – dokud Karis Luran nezačne hrozit, že se Uhlíkova zmocní silou. Její vlastní dcera Lia Mara s matčiným plánem nesouhlasí, ale dokáže přesvědčit Greye, aby se Rhenovi pro dobro království postavil?

Temné a osamělé prokletí mne minulý rok velmi příjemně překvapilo. Až na nějaké maličkosti jsem dostala badass hlavní hrdinku a... Greye, do kterého jsem se okamžitě zamilovala. Volba byla tedy jasná. Další díl z jeho pohledu? Ano, prosím. Rhen byl totiž děsně nudnej (jako Tamlin).

Nejsem si jistá, jestli se mi líbí víc jednička nebo dvojka, ale barevně asi jednička. I když na tu rudou trojku nemá nic.

Cursebreakers
A Curse So Dark And Lonely by Brigid Kemmerer
Cursebreakers by Vivien Gintner
I když byla kletba zlomena, princ Rhen na tom není o nic lépe. Jeho království je v troskách, poddaní se bouří, jelikož se objevily povídačky o dalším, právoplatném dědici uhlíkovského trůnu, a jeho zemi navíc hrozí invaze od obávané Karis Luran. Po Rhenově boku zůstala pouze Harper, jeho nejbližší přítel Grey je na útěku. A má proč. Usednout na uhlíkovský trůn je to poslední, po čem touží. Dcera Karis Luran, Lia Mara, má však svou vlastní hlavu. S násilnými plátky své matky nesouhlasí a jediný, kdo by jí mohl pomoci, je právě Grey. Dokáže ho ale přesvědčit k tomu, aby se postavil vlastnímu bratrovi?

Statečné a zlomené srdce je druhým dílem plánované fantasy trilogie z pera Brigid Kemmererové, které jak u nás, tak i v zahraničí vyšla celá řada knih pro mladé dospělé. První díl byl inspirován Kráskou a zvířetem, ten druhý se už vydává vlastní cestou a sleduje osudy Greye poté, co porazil Lilith a utekl z Uhlíkova. Na rozdíl od prvního dílu tu máme dva nové vypravěče, a to staronového Greye a Liu Maru, starší dceru Karis Luran. I když jsem měla Harper moc ráda, tohle vypravěčské duo mi sedlo daleko víc. Kniha drží také daleko rychlejší tempo než poněkud nudná jednička. Neustále se tu něco děje, nechybí akce, napětí, souboje... a mnohé další. Autorka navíc odhaluje i něco málo z mytologie.

Vezme mi obličej do obou dlaní a vydechne: "Prosím, prosím neplač pro mě."

Lia Mara | Cursebreakers Wiki | Fandom
Lia Mara by montherox
Stejně jako v prvním díle se i zde autorka zaměřila ve velkém na budování svých postav, které celou sérii táhnou. Možná jsem trochu biased, ale Greye jsem si zamilovala i v jedničce (a pořád si stojím za to, že se k němu Harper hodí víc), takže jsem byla z jeho nové role hodně nadšená. Povahově mi sedl daleko víc než Rhen a upřímně... Na krále se hodí daleko víc. Co se týče Lia Mary, byla jsem obdobně nadšená. Neskutečně silná ženská postava, která o sobě dost dlouho pochybuje, díky své inteligenci a umu se ale nakonec dostane tam, co má. Bohužel se tu vyskytl i případ toho, že jsem někoho začala fakt nesnášet. Rhen byl v prvním díle poměrně ještě snesitelný, ve druhém se z něj ale stal hotový Tamlin. Jasně, chápu, že se bojí, ale to mu nedává důvod k tomu chovat se jak debil, a být zbytečně krutý. Především ke svým nejbližším. Hodně se dovídáme i o Karis Luran a její mladší dceři, Nolle Verin. Autorce se celkově podařilo vytvořit realistický postavy, které rozhodně nejsou bez chyby. Jejich vztahy jsou to, co mě na celé sérii baví asi nejvíc - ať už jsou to ty sesterské, přátelské či romantické.

Nakonec mé vlastní dojmy. Musím konstatovat, že jsem byla velmi příjemně překvapená. Lia Mara a Grey spolu tvoří neuvěřitelně dynamické combo, které vás prostě bude bavit. Taky jsem ocenila daleko víc akce a napětí, která mi v jedničce prostě chyběla. Romantická linka? Skvělá. Vztah mezi hrdiny se rozvíjí velmi pomalu a odpovídá povaze obou dvou. Plot twist na konci? Popravdě jsem to nečekala a jsem zvědavá, jak autorka celou sérii zakončí. Takže za mě velký dobrý, pocitově asi lepší jak jednička. Jediný problém, který pořád mám, je s překladem. S Uhlíkovem se prostě nikdy nesmířím! Emberfall zní prostě víc cool.

Statečné a zlomené srdce bych doporučila všem, kteří hledají zajímavou YA fantasy se silnými hlavními hrdiny, uvěřitelnou romancí a pohádkovou atmosférou.