pátek 11. prosince 2020

Recenze - Hra o tuříny

Připomeňte si velkolepá dobrodružství svých oblíbených hrdinů v krátkých výjevech plných odvahy, statečnosti, lsti, ale i podlosti, zákeřnosti a nekorektního humoru. Své hrdiny už nikdy neuvidíte ve stejném světle jako dříve...

Osmá sezóna Hry o trůny v nás všech zanechala hořké zklamání, ty předchozí však byly o poznání lepší. Už jsou to však dva roky a já si nemohla nechat ujít komiks, který si z oblíbené série dělá srandu a parodizuje ji (v dobrém světle!).

Lady Madame a Tom se nesnaží o žádné umělecké veledílo, takže jejich kresba skvěle odpovídá záměru celé knihy. Je to rozkošné.

Mocenské boje o Železný trůn, znesvářené rody, lsti, hrozba ze Severu, krvavé boje, vraždy... to vše nabízí kultovní seriál Hra o trůny, který adaptuje fantasy ságu Martina. Co se však stane, když si z něj uděláme legraci a použijeme nekorektní humor? Oblíbené scény a dialogy tak uvidíme v úplně novém světle. Jste připraveni na zážitek, na který jen tak nezapomenete?

Hra o tuříny je standalone knihou z produkce Lady Madame a Toma, kteří mají na svědomí jak ilustrace, tak i text. V podobě krátkých komiksových scének se zaměřují na ikonické i ty méně ikonické scény z kultovního fantasy seriálu Hra o trůny a parodizují je - ať už stylem ilustrace, tak i jmény použitými záměrně k zesměšnění (ze Sansy je tak Šanša, z Hodora Hlodor atd.). Jde tak o krátkou a zábavnou publikaci pro každého správného fanouška GoTka. Humor použitý ve skečích je občas možná trochu morbidní, avšak mě osobně velmi sedl a skvěle jsem se bavila.

Z postav se tu objevují prakticky všichni (kdo za něco stojí), takže se nemusíte bát, že byste o někoho přišli (já jsem třeba ráda za takového Jaquena!). Co se týče vybraných scén, najdete tu momentky ze všech sérií (pokud tedy nemáte dokoukáno, radši si počkejte, mohli byste si něco vyspoilerovat!). Osobně jsem ocenila především ty, kde se objevují mí oblíbení hrdinové, a pak i Dany.

Nakonec vlastní dojmy. Nebudu se tu nijak dlouze rozepisovat, Hra o tuříny je oddechové dílko, u kterého se skvěle zasmějete a strávíte pár skvělých momentů. Toť vše. Pokud nejste fanoušci seriálu, asi vám to nic nedá (i když některé momenty jsou populární až tak, že je znají i seriálem nepolíbení). Není to čtení na několik večerů (pokud si to nebudete dávkovat). Skvělý vánoční dárek pro každého milovníka či ratolest. Mrkněte sami na ukázku.