sobota 19. listopadu 2022

Recenze - Soumrak

Nespatřeni se stále nevzdávají, naopak volí novou taktiku, aby dosáhli svého zlověstného plánu. Jsou vždy o krok napřed, ale nikdo neví, co doopravdy chtějí a co je pouze hra. Černá labuť přišla o svého hlavního člena, Sophiina přítele, ale to Nespatřeným nestačí a chtějí jí vzít mnohem více. Parta přátel tak musí opět odhalit mnohá tajemství, vymyslet plán a pustit se do bitvy.
Na cestě vedoucí do Soumraku, zlověstného místa, jehož účel sahá hluboko do elfí historie, budou muset věřit i svým nepřátelům. A protože čas běží a chyby z minulosti je dohánějí, musí Sophie a její spojenci spolupracovat způsobem, jakým to ještě nikdy neudělali.

Strážci ztracených měst jsou jednou z mála současných sérií, které mě fakt baví a vždy uvítám nový díl. Příběh Sophie a jejích přátel je s každým dalším dílem temnější a nepředvídatelnější, což já můžu. Shannon Messenger vážně umí.

Marella by Laura Hollingsworth
Sophie a parta jejích přátel nemají ani chvilku na potřebný oddech, o to více na pohřeb blízkého přítele, jehož smrt všechny hluboce zasáhla. Zločinecká organizace Nespatřeni se totiž nevzdává a nikdo neví, o co jí doopravdy jde. Ve svých plánech je vždy o krok napřed, a proto je prakticky nemožné zahájit protiútok. Neštítí se ničeho - ani únosu Sophiiných lidských rodičů. Odpovědi by Sophie a její spojenci mohli najít v Soumraku, zlověstném místě, jehož minulost sahá hluboko do elfí historie. Je Sophie připravena čelit novým výzvám a případně i něco obětovat?

Soumrak je již šestým dílem z populární série pro mladé dospělé Strážci ztracených měst, která si našla spoustu fanoušků jak v zahraničí, tak i u nás doma. Stojí za ní Shannon Messenger, která děj svých knih umístila do fiktivního světa, který je propojením našeho světa a toho fantastického. Není zde nouze o různé fantasy rasy jako jsou elfové, trpaslíci, ogři a mnozí další. Autorka dokázala během šesti knih stvořit propracovaný systém magie, kterou ovládají elfové a dalších schopností, z kterých se čtenáři zamotá hlava. S každou další knihou je příběh navíc temnější a temnější. Hrdinové se musí vyrovnávat se ztrátou a dalšími věcmi, které by v jejich věku vůbec řešit neměli. Autorčin styl psaní je velmi čtivý a dokáže okamžitě vtáhnout do děje. Soumrak je nabitý akcí a napětím, takže se rozhodně nudit nebudete. A na své si přijdou i milovníci romantiky - konečně se vyřeší některé otázky, na které tak dlouho čekáte.

Na zemi ležela jen hromádka něčeho černobílého - něčeho, co Sophiiny oči zaregistrovaly, ale její mozek odmítal zpracovat.

Biana by Laura Hollingsworth
Už z předchozích recenzí vám mohlo dojít, že postavy jsou jedna z věcí, které mám na Strážcích nejraději. Shannon Messenger se nebojí představit celou řadu různorodých charakterů, v kterých se však rozhodně neztratíte. Každá jednotlivá postava má v příběhu jasně určené místo a roli, kterou plní na výbornou. Nejvíce prostoru dostává samozřejmě naše hlavní hrdinka Sophie. S každou další knihou postupně dospívá a musí čelit stále těžším výzvám. Sophie je fajn - i když s ní občas nesouhlasím, rozhodně se s ní ale nenudím. To platí i o jejích kamarádech a spojencích. Větší prostor dostávají i nečekaní spojenci, kteří dříve hráli pouze vedlejší role. A tak to má být. Mezi mé favority stále patří Keefe a sourozenci Songovi, kdyby se někdo ptal!

Nakonec mé vlastní dojmy. Co si budeme, Soumrak byl stejně dobrý, ne-li i lepší než předchozí díly. Nemám absolutně tucha, jakým směrem se příběh bude ubírat dál, takže se ráda nechám překvapit. A pokud vás nepřesvědčí moje recenze, pak určitě ty krásné obálky. To prostě musíte mít!

Přijde mi, že s každým dalším dílem sérii Strážci ztracených měst vychvaluju čím dál více. Ale ono se není čemu divit! Je to prostě skvělé! Soumrak jsem měla možnost si přečíst v rámci spolupráce s internetovým obchodem Megaknihy a nakladatelstvím Ocelot. Díky své rozmanitosti je Sophiin příběh vhodný jak pro mladší, tak i starší čtenáře a je ideálním kandidátem na vánoční dárek. Můžete využít dlouhodobou akci na webu Megaknih, kde je většina dílů s dopravou zdarma. O oblíbenosti série svědčí i fakt, že některé z dílů se umístily v Top 500 nejprodávanějších titulů. Pokud vás série zaujala, můžete si přečíst i recenze na předchozí díly: Strážce ztracených měst (1), Exilium (2), Věčnoplamen (3), Nespatřeni (4), Polaris (5).