středa 27. března 2024

Recenze - Srdcerváči 5

Nick a Charlie jsou pořád hrozně zamilovaní. Konečně si řekli ta dvě magická slůvka a Charlie skoro přesvědčil mamku, aby mu dovolila u Nicka přespat. Chtěl by jejich vztah posunout o něco dál… ale dovede najít sebevědomí, které je k tomu potřeba? A změní se vše s Nickovým odchodem na vysokou příští rok? Pokračování kultovních komiksů od bestsellerové autorky Alice Osemanové dál vypráví příběh Nicka a Charlieho, jejich společného života a všech maličkostí, které se sčítají v něco většího.

Srdcerváči jsou vždy pohlazením po duši. A i když je má člověk přečtené za pár minut, zanechají v něm něco hlubšího. Občas mě ale neskutečně mrzí, že si už nepamatuji Solitaire, protože třeba takový Michael se objevuje i v pětce Srdcerváčů.

Charlie a Nick jsou neskutečně zamilovaní a chtěli by svůj vztah posunout na další metu. S tím však souvisí strach a nejistota z neznámého, s kterou se oba chlapci budou muset poprat. Dokáže v sobě Charlie najít dostatek sebevědomí, přemluvit mamku k přespávačce u Nicka a vrhnout se do víru sexuálního života? Dalším pomyslným obláčkem na jinak čistém nebi je blížící se termín odchodu Nicka na vysokou. Výběr školy není nic jednoduché a Nick se bude muset postavit před důležité rozhodnutí - ohlížet se na Charlieho nebo jít svou vlastní cestou, i když to třeba nebude zrovna jednoduché?

V českém překladu vyšel v pořadí již pátý svazek komiksové série Srdcerváči, za kterou stojí britská autorka Alice Osemanová (v CooBoo jí již vyšly romány Solitaire a Bez lásky). Již od prvního dílu sledujeme počátek a vývoj vztahu Nicka a Charlieho, které můžeme znát právě z již zmiňovaného Solitaira. Kromě toho je pozornost věnována i celé řadě vedlejších postav - ať už jsou to kamarádi hlavního páru či třeba jejich učitelé. Celá série je známá svou otevřeností a přátelskostí k členům LGBTQ+ komunity. Skrze své postavy autorka lehkou a zábavnou formou nastiňuje problémy, s kterými se tito lidé musí potýkat a dodat jim i potřebnou odvahu a ukázat, že v tom rozhodně nejsou sami. Srdcerváči ale nejsou jen sluníčkoví - řeší se tu celá řada problémů řešená jak s dospíváním, tak třeba i porucha příjmu potravy. Kresba je sice jednoduchá, ale líbivá.

Co se týče postav, největší pozornost opět dostává ústřední dvojice. Charlie od prvního dílu ušel neskutečnou cestu - z tichého a zakřiknutého kluka s poruchou příjmu potravy se pomalu ale jistě stává někdo, kdo by mohl být pro ostatní vzorem a kdo si život užívá. Nick je na tom obdobně - se svou sexualitou se již vyrovnal, čeká ho ale daleko těžší volba ohledně vlastní budoucnosti. Na scéně se objevuje i Tori a její přítel Michael (ústřední pár knihy Solitaire).

Nakonec mé vlastní dojmy. Na Srdcerváče se vždy neskutečně těším, protože mi okamžitě zlepší náladu. Pětka bude patřit asi mezi jedny z mých nejoblíbenějších. Sama totiž moc dobře vím, jak těžké je vybrat si tu správnou školu a neohlížet se na ostatní. Pokud tedy chcete nějaké rychlé cukry, tahle série je ideální. Také jsem ocenila některé nové lokace (Leeds), ve kterých jsem osobně byla, takže to bylo další zajímavé okořenění. Nesmím zapomenout ani na seriál - určitě se podívejte. Velmi povedená záležitost!

Celkové hodnocení: 4.5 z 5 hvězdiček

Pár ukázek: