čtvrtek 9. srpna 2012

Recenze - Dva meče


Dva meče (Dvě zrcadla, #2)
Anotace:

V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.

Proč jsem si knihu vybrala

Z prvního dílu jsem nijak nadšená nebyla. Abych přiznala pravdu, kniha mi přišla dosti přeslazená a podobná Stmívání. Proto jsem byla překvapená, když v poměrně brzké době vyšel i druhý díl. Knihy jsou z pera české autorky, a tak jsem byla přeci jen trochu skeptická. Byla jsem ale překvapená z reakcí Kath, které se kniha moc líbila, a tak jsem si pořídila i druhý díl této upíří triologie. 


Něco málo k obálce 

Obálka je vcelku povedená, nijak mi nevadí. Námět jednoduchého oka není vůbec špatný a dva malé meče dodávají obálce jen na eleganci. Obálka se mi líbí skoro víc než u Dvou zrcadel. Je taková jiná, dýchá na vás z ní tajemnost a očekávání.

Hodnocení

Lindos-retratos-femininos-3-600x375_large Autorka Karolina Limrová pokračuje ve vyprávění stejným stylem jako v prvním díle. Příběh je vyprávěn z pohledu dvou postav. První z nich je Selena Torresová, lovkyně upírů, která touží po odplatě a jde po tom, kdo jí proměnil. Je tu však jeden háček. Selena je slepá a ještě k tomu upír. Jak půjdou tyhle dvě věci dohromady? Druhou postavou je Daniel, taktéž Lovec upírů, s kterým jsme se seznámili už v předchozím díle, kde byl zamilovaný do své dětské lásky Kate, která se nakonec stala upírkou a skončila s Joshem Merbotem. Daniel nenávidí upíry. Odstěhoval se z rodného města pryč, aby mohl plnit svou práci a nemusel myslet tak na Kate. Jasně, jsou to UŽ dva roky, ale jemu to je naprosto jedno. Upíři mu vzali Kate, a tak také musí pikat. 

Silver_eyes_largeDaniel se se Selenou setkává coby falešný řidič taxíků. Už od prvního pohledu ho ta žena nějak přitahuje a rozhodně nemůže dopustit, aby se ta křehká dívenka, která nevidí, dostala do problémů. Selena je ale přesný opak, díky svému přívěsku lovce si vyvinula extra čich a sluch a je tedy schopná "vidět" více než obyčejný smrtelník. Protože je upír, samozřejmě. I přes to jí to ale k Danielovi stejně vábí, a tak než se naděje, je u něj nastěhovaná a o peprné situace plné jiskření není nouze. Jen kdyby Daniel věděl, co je Sel zač. Vzájemné sympatie přerůstají v něco hlubšího a je jen otázkou času, kdy Daniel objeví Selenino skryté tajemství, které by mohlo naprosto zničit jejich slibně vyvíjející se vztah.
  
A dále tu máme onoho šíleného upíra, kterého Selena loví. On a jeho družka se budou muset hodně snažit, aby se nenechali chytit. Osud svádí Selenu a Daniela dohromady, aby společně pátrali po šíleném upírovi, který za sebou nechává jen mrtvoly. Pokud chcete vědět, jak to všechno dopadne, rozhodně popadněte tuhle knihu, která je prosycená příměsí vábení, krve a nenávisti. 

391387_450695351627613_891903041_n_largeI přes moje skeptické očekávání a nízké hodnocení prvního dílu musím uznat, že u Dvou mečů jsem se skvěle bavila už od první stránky. Nevím, čím to bylo, ale kniha mě do děje vtáhla ihned. I když nejsem moc příznivcem upířích dojáků, kterých je teď na světě spousta, Dva meče byly něco trochu jiného. Samozřejmě jsem už od začátku věděla, že upíři v této sérii jsou o trochu jiní. Mají sice stříbrné oči, ale na slunci nezemřou. Slunce pouze odhalí jejich skutečný věk a podobu. Ano, musí pít krev, ale jsou tu i vegetariáni, kteří pijou jen zvířecí krev. Důvod, proč jsem se tak skvěle bavila, je jednoduchý. Kniha byla už od začátku napínavá a plná bojových scén. Samozřejmě se tu také objevila romantická zápletka, ale hlavní byla ona bojová linie, která hnala děj stále dopředu. 

Skvělý byl i výběr hlavních postav. Dannyho jsem si oblíbila už v předchozím díle, a tak jsem si vyprávění z jeho pohledu náležitě užívala. V kombinaci s odvážnou a vtipnou Selenou to byla vážně podívaná. Smála jsem se u pasáží, kdy Selena předstírala vegetariánství či na jejich menší hádky. Samozřejmě tu nechybí ani staré postavy v podobě Kate a Joshe. Pravda, Joshe jsem v Dvou zracadlech nesnášela, ale v mečích je jeho přítomnost naopak příjemným spestřením. Jeho špičkování s Dannym je vtipné a plné energie. Naprosto ideální na odlehčení, pokud je té akce na vás už trochu moc. 

Nebojím se přiznat, že kniha patří mezi jednu z nejlepších knih, které jsem v tomto roce četla. Samozřejmě z českých autorů. Knihu jsem přečetla jedním dechem, což už se mi docela dlouho nestalo. Doufám, že třetí díl nezklame a Karolina tak potvrdí své stále se zlepšující se pisatelské já. Pokud se vám tedy nelíbila Zrcadla, pak se Mečů nebojte, jsou o 100 % lepší.

 Celkové hodnocení:  90 %

Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Host. 
Knihu si můžete objednat zde.

Zdroje:
Anotace a obálka
Obrázky










1 komentář :

  1. Dva meče se i mně zdají lepší než Dvě zrcadla, kde byla fajn akorát ta dvě zrcadla. :o)
    Také mi to přišlo vtipnější a akčnější, možná i o něco lépe propracovanější. Takže s tebou souhlasím, ale knize jsem dala jen dvě hvězdičky (o jednu víc než Dvoum zrcadlům - i když, jsem měla dát každému zrcadlu aspoň jednu hvězdičku. Hmm, budu si to muset ještě promyslet. :o) )

    OdpovědětVymazat