pondělí 6. srpna 2012

Recenze - Krvavá romance


Největší obrázek výrobku Krvavá romance - Polibek nesmrtelnosti
Anotace:

Jako by nestačilo, že je Sára osamělá a nemá mnoho přátel, neustále ji navíc pronásledují hororové sny. Když na začátku školního roku nastoupí do Sářiny třídy nový kluk Dustin, její život se převrátí naruby. K tajemnému spolužákovi ji něco nevysvětlitelně přitahuje. Zdá se jí, že je spojuje jakési neznámé, velmi silné pouto. Sářina jediná kamarádka May se jí však snaží Dustina rozmluvit. Co před Sárou skrývá? Kdo je záhadný Dustin a jaké je jeho tajemství?

Proč jsem si knihu vybrala

Byla jsem celkem zvědavá na tuhle upířinu. Většina ostatních už jí četla přede mnou a neměla na knihu moc dobré ohlasy. Chtěla jsem se asi tak nějak přesvědčit sama, co je na té kritice pravdy či nepravdy. No, vlastní názor jsem si tedy utvořila.




Něco málo k obálkám

Kuss der Unsterblichkeit (Blood Romance, #1)
Krvavá romance je původem z Německa, a proto kromě té naší existuje už jen ta německá obálka. Doufala jsem, že by hodnocení mohla přidat nádherná obálka, jsem ale spíše na pochybách.Obě obálky jsou v podstatě stejné, jen ta německá má jinou modelku, která se mi líbí o něco více. Je ale pravda, že ta naše "utiskovaná do blba zírající" Sára se ke knize hodí víc a lépe nasťiňuje celou povahu knihy. Pokud jde o fonty a zdobení, tak se mi zdá skoro až přeplácané, pořád to ale ještě není až taková velká hrůza.


Hodnocení

Sára je klasickým příkladem dívky z fantasy knihy, která je osamělá, zemřel jí otec a obrátil se proti ní celý svět. Nejenže tím trpí její vztah s matkou, která by se ráda posunula dál a našla si nového přítele (což milá dceruška vítá s dost přehnanými reakcemi), ale trápí jí i hororové sny. Sára by přitom mohla mít víc kamarádek, než jen tu jednu - May. A to taky s otazníkem. Na začátku nového roku se nám do školy dostává nový tajemný žák, Dustin. A hádejte, co se stane?

Tumblr_m7mgo4iwal1rv8ikuo1_500_largeUž od prvního okamžiku, co se Dustin a Sára zahledí do očí oba vědí, že je něco spojuje a přitahuje. Žeby snad láska na první pohled? Dustin se od té doby Sáře co nejvíce vyhýbá a raději se baví společností třídních krásek. Zmatená Sára se tak uzavírá ještě více do sebe. Nejenže jí Dustin ignoruje, ale něco je špatně i s May, která se v přítomnosti Dustina chová úplně jinak, je nepříjemná a útočná.

Po incidentu na oslavě jedné z třídních krásek se Sára stále více zaplétá do sítě lží, které jsou kolem Dustina. Je snad to, že pil spolužačce krev normální?  Na druhou stranu, Dustin neustále bojuje se zvířetem v sobě a snaží se zadusit palčivé vzpomínky na minulost, které ho pronásledují každou volnou minutu. Je snad možné, aby Dustin našel konečné štěstí a lásku, kterou tak dlouho hledal a Sára konečně nebyla sama?

Pokud bych se měla vyjádřit k ději a zápletce, tak mi to připomínalo německé Stmívání skřížené s Můřími deníky. Během celé knihy jsem tak nějak nepochopila, o co autorce šlo a co se v knize děje. Nemohla jsem se začíst a asi dvakrát jsem u knihy dokonce usla. Věřím, že s lepším výběrem hrdinů by kniha byla určitě zajímavější. Nepřesvědčil mne ani Dustin, který by měl být úžasným klukem, do kterého se každá hrdinka zamiluje. Žel bohu, tím svým "úžasným" chováním stylem "tohohle jsem zabil, tohohle taky a děsně toho lituju" se mi ještě více zprotivil. O hlavní hrdince ani mluvit nebudu, tenhle prototyp je přesně to, co v knihách nemám ráda. 

Img_7963_large_large
Tím světlým okamžikem je možná to, že i přes to, jak se mi kniha četla špatně, mne stále něco nutí číst dále a přesvědčit se, co se s hrdiny stane. Náznak lásky možná proběhl mezi mnou a May, která mi jakožto jediná nebyla "až tak" protivná. Ale jen náznak. S lepším zpracováním by se kniha snad mohla vyšvihnout i na průměrné hodnocení, to ale uvidíme až u druhého dílu. Je jasné, že v dnešním světě plném upířích fantasy je těžké si držet něco originálního, ale jak je vidět, tak některým autorkám se to i podařilo. Uvidíme, s čím přijde Moon dál.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Celkové hodnocení:  65 %

Zdroje:
Anotace
Obálky
Obrázky



2 komentáře :

  1. Naprosto souhlasím s větou: "Je jasné, že v dnešním světě plném upířích fantasy je těžké si držet něco originálního, ale jak je vidět, tak některým autorkám se to i podařilo.".. Jinak mě tato kniha vůbec nezaujala, taky bych si na ni ráda udělala svůj názor, ale radši nejdřív dočtu série, které mám rozečtené. :)
    Jinak hezká recenze!! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. O téhle knize jsem přemýšlela už od jejího vydání. Hodně mě zaujala ta obálka, ale nikdy jsem nijak nepátrala po obsahu. Podle tvé recenze to vypadá jako oddechovka... No, třeba si jí někdy přečtu, ta obálka mě nakonec určitě přesvědčí :D

    OdpovědětVymazat