sobota 1. září 2012

Recenze - Rudá jako rubín

Ruda jako rubin (Kerstin Gierova) [CZ] obalAnotace:

Láska nezná čas.

Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. A co teprve když pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem?

Původně jsem byla ohledně knihy skeptická a popravdě jsem ani nějak netušila, o čem kniha je. Koukala jsem jen na tu růzovou obálku a žila v domnění, že kniha je pro nějaké malé děti do 12, či tak nějak. Jakmile jsem si ale u pár dalších lidí přečetla anotaci knihy, tak jsem neváhala a ihned si jí půjčila z knihovny.

Trailer:

Ruby Red (Edelstein Trilogie, #1) Rubí (Joyas Preciosas, #1)

Nejprve něco k té naší obálce. Jak už jsem se zmínila výše, tak jsem se nejdřív té růžové trochu bála. Pokud si na ní ale zvyknete, tak vám obálka na druhý pohled přijde úžasná. Celé to vzorování a design jsou prostě vymakané. Pokud jde o anglický paperback, tak není až tak špatný, i když mi trochu připomíná mrtvolné staré knihy. Španělské Rubí je celkem zvláštní, ale rozhodně ne ošklivé.

Ruby Red (The Ruby Red Trilogy, #1) Red (La Trilogia delle Gemme, #1)

Tady jsou moji dva osobní favoriti. Ta červená Ruby red je naprosto okouzlující, ať už díky šatům či londýnskému pozadí. I love this. Italská Red je také nádherná - sice se nehodí moc k ději či tak, ale je rozhodně překrásná.
Girl about TimeCzerwień Rubinu (Trylogia Czasu, #1)

Další z anglických obálek je zajímavá. Modelka mi sice moc nesedí, ale nevadí. Polská obálka je psycho a moc se mi k celému tomu milému příběhu nehodí.

Rubinrød

A zatleskejte norům! Celá ta červená mi přijde dost divně sladěná. Ale asi jen věc názoru.

Gwendolyn je naprosto obyčejná středoškolačka s nejlepší kamarádkou Leslie. Má to jen dva háčky. Gwen vidí duchy a chrliče. Nikdo jiný mimo ní to neumí - a to v rodině mají už tak dost velké tajemství. Gwenina sestřenice Charlotte se připravuje na svůj velký den - v jejich rodině se totiž objevuje gen, který dovoluje některým členům rodu cestovat v čase - zatím jich je pouze 11 a Charlotte má být posledním chybějícím kouskem.

A jak se to pozná? Než skočíte do jiného času, začne se vám stahovat žaludek a třást hlava a vy dostanete závrať. Gwendolyn bohužel tyto stavy má. Nikdo tomu nevěnuje pozornost až do té doby, než se Gwen podaří odcestovat na krátkou dobu do minulosti a následně ještě jednou. V rodině tak vzniká napjatá situace - nositelem genu totiž měla být Charlotte, která se dle výpočtů narodila ve správný den. Gwenina matka ale odhaluje pravdu okolo dceřina narození - Gwen se narodila ve správný den, její matka to však jen zamlčela, aby svou malou dcerku ochránila. Budoucí nositelé genu totiž celé své dětství tráví přípravami na následující cesty do minulosti - učí se správným způsobům, dějepisu, šermu a dalším věcem. Charlotte tyto znalosti má - bohužel však cestovat nedovede.

Na její místo nastupuje Gwen, která je odvedena do úkrytu strážců. Zde předstupuje před celý koncil, který nakonec její schopnost potvrzuje. Gwen se ale setkává s nepochopením - všichni si totiž myslí, že je Gwendolyn zrádce, který je chce ohrozit. Odhalují jí také tajemství okolo stroje, který usměrňuje cesty do minulosti - chronografu. Dle proroctví se s ním dají dělat úžasné věci, tedy samozřejmě až po tom, co bude obsahovat vzorek krve všech 12 cestovatelů časem (každý z nich má v proroctví své místo a je pojmenován podle drahokamu). Jeden ze dvou chronografů byl však ukraden Lucy a Paulem, kteří s ním zmizeli ve víru času.

Gwendolyn se tak setkává se svým o rok starším protějškem z rodu de Villiersů, Gideonem, s kterým má odcestovat do minulosti a odebrat vzorek dalším cestovatelům v čase. Zároveň se má také setkat s jedním z nich, lordem Saint Germainem, který prý oplývá všemi možnými schopnostmi. Gwendolyn o historii a kostýmech nic neví - s Gideonovou pomocí jí ale nezbyde nic jiného než poslechnout své nadřízené. Život se jí tak rapidně den ze dne mění a ona se bude muset spolehnout pouze a jen na sebe a toho šarmantního Gideona, který ale místy dokáže být dost otravný.

Děj hodnotím velice kladně - nápad cestování časem spojený s dnešní realitou je doopravdy skvělý. Přidejme k tomu zajímavé proroctví, které zajišťuje knize to správné napětí a máme vítěze. Příběh je skvěle promyšlený, ubíhá hodně rychle a vy se ani minutu nenudíte. Ať už jsou to Gweniny první skoky v čase nebo Gideonovy poznámky. Od začátku do konce kniha slibuje skvělou show se skoky do minulosti. Pokud tedy máte rádi historii, je tahle kniha to pravé ořechové pro vás + romantická zápletka.

Postavy jsou realistické, dokážete se do nich přesně vcítit. Gwen je sympatická slečna se svými vlastními problémy. Být na jejím místě, tak asi skočím popravdě z mostu. Gideon je správný šmrncovní frajírek, ve kterém se ale skrývá něco víc. Ostatní postavy od Charlotte až po Strážce jsou skvěle propracované a příběhu dodávají na autentičnosti.

Skvělým bonusem jsou různé výstřižky z novin či výpisky z deníků strážců na začátku každé kapitoly. Děj se tak posouvá do úplně jiné sféry a vy si knihu užijete ještě daleko lépe. Pokud tedy hledáte něco s tematikou cesty v časech, která je protkaná milostnou zápletkou, tak je Rudá přesně to pravé pro vás.

Celkové hodnocení:  95 %