pondělí 1. října 2012

Recenze - Polibek pro Annu


Polibek pro Annu
Anotace:

Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…

Proč jsem si knihu vybrala

Spousta lidí na to psala hodně kladné recenze už v době, kdy kniha byla vydaná jen v angličtině. Jakmile jí vydalo i CooBoo, rozhodla jsem se jí zakoupit. Žádný normální romantický příběh jsem už dlouho nečetla, a tak jsem se rozhodla právě pro Annu na základě doporučení.



Něco málo k obálkám

Anna and the French Kiss Herzklopfen auf Französisch 

Nakladatelství CooBoo se drží původní zelené obálky, která je naprosto okouzlující a k celému prostředí Paříže se moc hodí. Obálka je hodně vydařená. Pokud jde o německou verzi, tak nevím, co si myslet. Ty puntíky na mě dojem neudělali a crossianty? No nevím...

Fan trailer



Hodnocení

Anna Oliphantová je typická americká sedmnáctiletá slečna. Je zamilovaná do kluka z práce, má nejlepší kamarádku a sní o velké budoucnosti a samozřejmě i lásce. Její rodiče jí ale její sen překazí - Anna je nucena odjet dostudovat závěrečný ročník na internátní školu do Paříže ve Francii. Toto nádherné město plné úchvatných památek by Annu zajímalo - ale ne za předpokladu, že tu má pobýt sama, celý rok. Bez toho, aniž by znala byť jen slovo francouzsky. Anna je naštvaná na celý svět a první dny si na nové škole vůbec neužívá. Nikoho tu nezná a ani tu vlastně nechce být.

389652_10150726277271501_12864424_n_largeSkončí sama na pokoji, s kapesníky a uslzeným obličejem. Naštěstí jí objeví Meredith, holka z vedlejšího pokoje, která Annu odvede k sobě a nabídne jí horkou čokoládu. Anna není žádná padavka a s příchodem Meredith se pro ní všechno mění. Zjišťuje, že škola není tak strašná a začíná objevovat krásy Paříže. Jelikož Anna miluje filmy, vydává se na průzkum pařížských kin a je překvapena - je to přesně to, co potřebuje. Máme tu Meredith a její kamarády - a St.Claira. Krásný kluk, samozřejmě, s roztomilým britským přízvukem. Anně se líbí - nikam však nespěchá - přeci jen, Etienne má přítelkyni Ellie.

Se St.Clairem po boku Anna pluje školním rokem a zjišťuje, že se do svého nejlepšího kamaráda pomalu ale jistě zamilovává. To by ale nebyla Stephanie, aby nám nepřichystala nějaké ty zvraty. Máme tu ještě Topha, s kterým Anna chtěla chodit před tím, než se odstěhovala a nejlepší kamarádku Bridge, kterou zanechala v Atlantě. Nechybí ani žárlivka Ellie, která si St.Claira uzurpuje pro sebe. I když Anna může vypadat jako pohodová holka s velkým štěstím, opak je pravdou. Osud si pro ní připravil doopravdy klikatou cestu. Dokáže obyčejná holka ulovit roztomilého St.Claira ve městě lásky?

Stephanie Perkins zvolila doopravdy zajímavý příběh, který je zasazený do nádherného prostředí, které knize jen a jen prospělo. Popis Paříže byl okouzlující a já se s Annou na chvilku ocitla v jejích ulicích a kinech. Už dopředu jsem věděla, že Anna bude zamilovaný příběh,a tak jsem nic jiného nečekala. Popravdě jsem od knihy raději moc neočekávala, abych nebyla později zklamaná. To se ale vůbec nestalo. Stephanie umí psátn a příběh Anny vylíčila realisticky i se všemi pocity, které dívka zažívá. Jakmile se začtete, musíte knihu dočíst až do konce.
2040762301196389_lmyvoudq_c_large
Postavy. Na knize se mi moc líbilo, že všechny postavy vystupovaly velmi realisticky a já neměla pocit, že jsou nějaké umělé. Hlavní hrdinka Anna byla sympatická a vůbec mi nelezla na nervy, což je příjemné plus. St.Claire je prostě slaďoušek, který mi místy připomínal pekaře Peetu (kdoví proč). Zbytek postav byl skvělý - osobně jsem si také oblíbila Topha. Jediný, koho bych zabila, je Ellie (typické).

Polibek pro Annu je kniha pro každou věkovou skupinu, která určitě neomrzí. Stephanie nám předvedla nádherný (možná trochu klišé) příběh, který vás však vůbec neomrzí. Polibek je originální, vtipný a kruťácký. Ta pravá kniha pro vás, kteří také toužíte po lásce a máte rádi Francii a Paříž.

Celkové hodnocení:  90 %

Zdroje:
Anotace a obálky
Obrázky

3 komentáře :

  1. Skvělá recenze! Mě se taky Anna moc líbila! Jinak s tou Ellie to máme stejné :D . Taky se už nemůžeš dočkat Loly? xD

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem zatím nečetla, ale už se na ti těším. :) A co týče té německé obálky.. nechci být zlá, ale je fakt děsná. Zato originál je moc pěkný. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Etienne je prostě best ♥ Už se těším na další knihu od Stephanie

    OdpovědětVymazat