úterý 16. října 2012

Recenze - Zář


Zář (Zář, #1)Anotace:

Do poklidného přímořského městečka Tallow Beach nečekaně přijíždějí tajuplní sourozenci Gabriel, Ivy a Bethany Churchovi. Začnou studovat na střední škole a jejich objevení vzbudí mezi místními pořádný rozruch. Odkud se vzali? Kdo jsou jejich rodiče? Proč ve všem vynikají, aniž by vynaložili sebemenší námahu? Pro jejich tajnůstkářství a nadpozemskou krásu však existuje vysvětlení: Gabriel, Ivy a Beth jsou andělé, jejichž posláním je zachránit svět, jenž se ocitl na pokraji zkázy. Do jejich životů vstupuje Zlo v podobě bezohledného a krutého spolužáka, který zatouží po Beth. V děsivém dramatu, které následuje, andělé a člověk spojují své síly v zoufalém pokusu překonat dobrem ničivé síly temnoty a zachránit milovanou kamarádku.

Proč jsem si knihu vybrala

V době, kdy kniha vyšla, jsem si jí z čistého popudu a krásné obálce koupila za plnou cenu. Nevím, co mě v té době vedlo k tomuto kroku, ale nakonec Zář skončila v mé knihovničce a já její čtení neustále odkládala. Jakmile vyšlo Zásvětí, tak jsem se ke knize nakonec dostala.

 
Trailer:


Něco málo k obálkám



Obálky budu dnes jen a jen chválit - právě díky obálce totiž kniha spočinula v mém vlastnictví. Na knize mne okouzlilo spojení slunce, siluet anděla a člověka a té nádherné zlaté. Celé dohromady to tvoří jediný skvost, který se v různých menších obměnách objevuje v dalších kulturách. 

Hodnocení

Andělská trojice byla seslána na Zem do městečka Venus Cove s jediným cílem - pomoci lidem a odvést je od temnoty. Jsou tři - archanděl Gabriel, krásná léčitelka Ivy a Bethany, anděl, který rozumí nejvíce lidem. Rodinka Churchových se v novém domku brzy zabydlí a pro Beth s Gabrielem nastane čas, aby vyrazily do školy - jako obyčejní smrtelníci. Gabriel přijímá místo učitele hudby a Beth nastupuje coby studentka. Už od prvního pohledu je jasné, že tahle rodina není obyčejná - vypadají jako filmové hvězdy a člověk z nich má zvláštní pocit. Už od počátku je jasné, že Beth k sobě bude přitahovat pozornost. Gabriel a Ivy se na svou roli andělských zachránců soustředí velmi dobře - Beth však rozptyluje pozornost pohledného kluka, který v ní vyvolává zvláštní pocity - Xaviera Woodse. Xavier je školním fotbalovým kapitánem, o fanynky nemá nouzi a je populární. Dva roky ale odmítá jakoukoliv dívčí pozornost kvůli smrti své bývalé přítelkyně. 

Jaké překvapení, když zaplane láskou k nevinné a roztomilé Bethany, která skrývá podivné tajemství. Jakmile se Xavier dostane do andělského kolotoče, Beth objevuje první problémy - její pravá podstata brání Xavierovy a jí ve šťastné lásce - Beth totiž neví, za jak dlouho jí povolají z mise zpět do Nebe. Mimoto se v jejím okolí objevuje šarmantní a tajemný Jake Thorn, který ale není až tak nevinný jak vypadá. Nad Venus Cove se stahují mraky - a je jen na trojici andělů, aby tuhle pohromu zastavili.

Anotace slibuje dechberoucí příběh o zakázané lásce, která musí čelit různým druhům překážek. Díky anotaci jsem měla tak nějak představu o tom, co od knihy očekávám. Moje očekávání se naprosto naplnila - příběh byl poměrně propracovaný a nápad dobrý, i když byla věc, která to zkazila - láska Xava a Beth. Dle mého názoru se autorka moc zabývala citovou stránkou knihy a na akci už moc nedošlo. Ne, že by akce chyběla, ona tam byla, ale v trochu menší formě. Příběh je tedy spíše pro milovníky zamilovaných příběhů. Děj proto neubíhá tak rychle, jak byste si představovali a mně místy dělalo trochu problémy se začíst, i když přítomnost zajímavých charakterů to docela vykompenzovala. Zář je jednou ze známějších knih s andělskou tématikou a mám dojem, že dělá svému jménu docela čest - andělé zde byli vykresleni jako světelné bytosti plné lásky s nádherným vzhledem. 

Postavy. Rozličnost charakterů byla jedině plusem, i když některé z nich jsem moc nemusela. Bethany je nevinná andělice, která nemá o životě na Zemi žádnou představu. Je oddaná Nebi a jakmile potká Xaviera, její svět se obrátí naruby. Bylo zábavné sledovat Bethiny myšlenkové podoby. Ostatní dva andělové byli také miláčci - Ivy byla přijemná a Gabriel? Dle mého nejlepší postava z celé knihy. Sexy, odtažitý a moudrý. Měla jsem trochu problém s Xavierem. Celou tu dobu fňukal nad smrtí své přítelkyně a najednou se zamiluje do Beth? Ale prosímvás... Spestření v podobě Jakea bylo vítanou změnou oproti klaďasovi Xavierovi.

Zář je tedy příjemným oddechovým dílkem, kreré potěší nejedno dívčí srdce. Pokud nehledáte moc akce a chcete si oddechnout u andělů, volte Zář. Rozhodně neprohloupíte a třeba si knihu i zamilujete.


Celkové hodnocení75 %

Zdroje:
Anotace a obálky
Obrázky

3 komentáře :

  1. Na knihu sa už čoskoro chystám, vyzerá skvele 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem si donesla tento týden z knihovny a taky se na ni chystám. Ovšem to, že se tam furt řeší pocity mě teď docela odradilo, protože já radši akční knížky. Ale když už ji mám, tak si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na knížku sem přišla náhodou v knihovně.Její obálka mně zaujala tak jsem knížce dala šanci a knížka se mi hodně líbila tak jsem ráda,že jsme ji našla.:)

    OdpovědětVymazat