úterý 3. září 2013

Recenze - Rafaelova škola: Rohy faunů

Rohy faunů (Rafaelova škola, #3)Anotace

Faunka Marina vstupuje do třetího ročníku Rafaelovy školy v Lesním sídle krále Pana. Učí se žít v lese, starat se o královy zvířecí mazlíčky a meditovat s Lunou, když jí nastanou starosti. Její maminka se začne chovat velmi podivně. Na každý víkend zmizí a svou lásku nevěnuje ani Marině ani jejímu otci, ale Marininu štěněti Čertovi. Stejně podivně se začnou chovat i Marinini spolužáci.

Marina se trápí, chtěla by všem pomoct, ale jak vypátrá, kdo tohle všechno způsobil? Přitom je už druhým rokem zamilovaná do hráče školního florbalového družstva se zvláštním jménem PlantePlantefolie. Jak dopadne jejich první rande? Je Plantefolie Marinina životní láska?

Třetí díl Rafaelovy školy byl  jasnou volbou, protože jsem nesmírně zvědavá na další osud vílenky Mariny a jejího Lva. Už jen název slibuje, že tam bude hodně faunů, což znamená hodně Puka. Nač tedy čekat?

K Rafaelově škole patří krásně malované obálky. Rohy faunů jsou laděny do zelena, což poukazuje na to, kde se děj knihy odehrává - v říši krále Pana.  Vážně obdiv, paní ilustrátorko.

Marina Fialková je už ve třetím ročníku osmiletého gymnázia, které se jinak jmenuje Rafaelova škola. Slouží pro elementály a děti elementálů. Marina se dostala do ročníku, kde se studenti vydávají do lesního království faunů pod vedením krále Pana.  Malá faunka se zmítá mezi klíčící láskou k Plantefoliemu a strachem z toho, že nikdy neobjeví svého Lva, který jí byl podle hvězd předurčen. Také je tu rodová kletba, která nad Marinou visí jako bouřkový mrak a někdo, kdo chce dívce ublížit. Dokáže se Marina naučit lépe ovládat své schopnosti a přežít v temném lese plném podivných tvorů?

Rohy faunů jsou třetím dílem z plánované osmidílné série Rafaelova škola z pera české spisovatelky Renaty Štulcové. Rohy faunů se budou líbit především mladším čtenářům, ale na své si přijdou jistě i starší. Rafaelova škola by se mohla zařadit mezi fantasy titulky s paranormálními prvky. V knize najdeme velmi širokou škálu nadpřirozených bytostí, vílami počínaje, dryádami konče. Zajímavý a neotřelý příběh se prolíná s pasážemi, kde se čtenář může dovědět více o bylinkách či kamenech, o kterých se učí sama hlavní hrdinka. Nechybí ani romantická zápletka, která se v tomto díle celkem dost projevuje. Vše doplňují krásné ilustrace na začátku každé kapitoly, spolu s citátem příhodným pro danou kapitolu.

Pod pláštěm cítí změnu na ocásku. Rohy jí mizí a narůstají jí bílé uši a rozšiřují se jí tmavé oční panenky.

Hlavní hrdinkou knihy je víla Marina, která se tentokrát metamorfuje do fauna. Je poznat psychický vývoj hrdinky, i když se občas chová stále dětinsky a naivně (což je v jejím věku normální). Marina má neuvěřitelnou schopnost dostat se problémů. Její dětská láska k Plantefoliemu musí projít zkouškou, protože na druhou stranu je tu Lev, kterého jí předurčily hvězdy. Mezi další výrazné postavy patří Marinin bratr Puk, kterému se autorka věnuje podrobněji než v ostatních dílech. Nechybí staří známí jako Aine, Médea, samozřejmě Plantefolie a kentaur Arthos.

Rohy faunů bych doporučila všem milovníkům fantasy příběhů s nadpřirozenými schopnostmi. Pokud hledáte něco oddechového a dětsky prostého, pak je Rafaelka přesně tím pravým pro vás.

Celkové hodnocení:  82 %

Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.